Gå til innhold

BabySKRIIIK etter amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde en tabbe og spiste wok som inneholdt kål, igår.

Ca 10-12 t etter jeg hadde spist begynte lillemann å skrike og sutre MYE.

Han har holdt på slik siden i natt, og jeg lurer jo veldig på om dette skyldes kålen? Jeg ammer jo...

Andre som har opplevd dette? Stakkaren skriker nesten hele tiden, unntatt når jeg ammer han og bærer han rundt. Hører også romling/lyder i magen hans...Stakkars!

(Skal ALDRI mer spise kål mens jeg ammer..........)

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje luft? Har du prøvd å la han ligge på magen en stund så han får det ut?

Skrevet

Ja har forsøkt å legge han på magen, men han skriker så voldsomt, så jeg har nok ikke latt han ligge så lenge som 5 min på magen...Han har fått ut litt luft har jeg hørt...

Skrevet (endret)
Ja har forsøkt å legge han på magen, men han skriker så voldsomt, så jeg har nok ikke latt han ligge så lenge som 5 min på magen...Han har fått ut litt luft har jeg hørt...

Bevegelse og aktivitet hjelper også. Og å bade! Lett massasje av magen, nedover også har jeg hørt. Om du er forsiktig da.

Håper det går over snart. :)

Jeg selv brukte sukkervann til min datter (en spiseskje sukker til en dl vann tror jeg det var), bare bittelitt, det hjalp også godt.

Endret av Violetta
Skrevet

Min son fick rejäl magknip när jag hade ätit vitlök. Det som hjälpte för oss var att ta honom i bärsele och gå ut och gå - att vara i rörelse. Det gick över på en timme eller två

Skrevet

Kål er vistnok det værste for babyer, med tanke på luft i magen.. Prøv litt sukkervann, og du kan prøve å legge babyen på rygg og forsiktig løfte begge bena med knærne bøyd opp og mot magen, slik at det kommer luft ut fra magen. Lykke til! Det går iallefall over!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin ble sånn når jeg spiste løk - så vet du om det også ;)

Det går over til slutt, men det er fælt for allle når det står på som verst. Magemassasje (med klokka - viktig!) hjalp oss litt i hvert fall.

Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg. Gjett om jeg angret.

Sukkervann funket ikke hos oss, men bading og tøy og strekk øvelser på bena samt magemasasje virket best.

Hvor gammel er babyen din?

Skrevet
Jeg gjorde det samme som deg. Gjett om jeg angret.

Sukkervann funket ikke hos oss, men bading og tøy og strekk øvelser på bena samt magemasasje virket best.

Hvor gammel er babyen din?

Han er bare 1 mnd gammel...uff, heldigvis roa seg nå, etter 12 t med skrik...

Skrevet
Magemassasje (med klokka - viktig!) hjalp oss litt i hvert fall.

:Nikke: det hjelper på Englebarnet også, jeg bruker å stryke/presse litt forsiktig i en stor sirkel rundt navlen, det gjør at ting begynner å røre på seg i magen. På henne virker ikke teknikken med å legge på rygg og bøye knærne opp mot magen, men forskjellige ting virker vel på forskjellige babyer.

Bra at han har roet seg, det er ikke gøy når de er så små og har det vondt :)

Skrevet

Håper han har fått ut all luften av magen. Det er grusomt når det står på! Her hjalp det forresten også veldig å "sykle" med bena, etter at magen ble massert (med klokka). Jeg syns sykling var mye mer effektivt enn å løfte begge bena samtidig, men det er sikkert forskjell fra barn til barn. Evt. å bære i "kolikkgrep" (dvs. på magen) hvis massasjen og syklingen ikke hjelper.

Skrevet

1000 takk for mange gode tips!

Hvis det skjer en annen gang (da IKKE pga kålen, hehe) skal jeg prøve ut alt :)

(Massere magen MED klokka - hva er årsaken til at man ikke skal gjøre omvendt?)

Skrevet

Det har med hur magen ser ut att göra, hur tarmarna ligger i magen...

har jag för mig, men nu blev jag tveksam...

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg opplevde det samme med eldstemann etter jeg hadde spist lungemos. Han skrek og hadde tydelig vondt i to timer.

Skrevet
Det har med hur magen ser ut att göra, hur tarmarna ligger i magen...

har jag för mig, men nu blev jag tveksam...

støtter Furstina i dette,

tykktarmen ligger i en stor bue og går opp og "rundt" magen.

masser fra nederst på høyre side, oppover, mot venstre og litt nedover på venstre side.

Skrevet

Tack Maxine... jag vet ju vilket håll man borde massera magen (gör det på mig själv vid behov) men snurrade till det med clock vise (om det är mitt eller babyns perspektiv.

Skrevet

ok, så det blir med klokka når jeg ser magen fra mitt perspektiv? med babyen på fanget...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tenk deg at du legger ei klokke på magen hans, og så følger du viseren :)

Du må følge tarmen, for du vil jo ha lufta ut, ikke dytte den lenger inn...

Skrevet
Tenk deg at du legger ei klokke på magen hans, og så følger du viseren :)

Du må følge tarmen, for du vil jo ha lufta ut, ikke dytte den lenger inn...

OK, tusen takk for god forklaring for meg som av og til må ha det inn m teskje ;)

Skrevet

Jeg har god erfaring med å gi jenta mi ammete da jeg hadde spist stekt løk og hun fikk vondt i magen. Trakk vanlig ammete og ga henne med teskje. Da kom det noen reale rap og hun prompet, og sov godt videre.

Det at man skal massere med klokka er for ikke å skape forstoppelse. Husk at det blir motsatt på ryggen!

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...