Gå til innhold

Kredittkort med lavest rente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ønsker å si opp min nåværende kredittkort, ettersom renten har steget veldig.

Jeg bruker kredittkort primært til tre ting:

- Bestille reiser fordi det gir en sikkerhet ved at kredittkortselskapet har en annen type garanti vanlige debetkort ikke har. Betaler alltid tilbake raskt.

- Ved kjøp i utlandet, da fungerer kredittkortet som sikkerhet fremfor debetkort, og spesielt på "lugubre" steder.

- Netthandel. Betaler vanligvis tilbake samme dag for å unngå løpende renter.

Hvilke kredittkort kan passe best til meg, og som har lavest rente? Noen tips?  - Og ja, har søkt, men får opp et vell av ulike sider som anbefaler diverse kredittkort, som jeg er litt skeptisk til. 

Anonymkode: 921e1...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rente på kredittkort har jo bare betydning dersom man ikke betaler før renta begynner å løpe. For ditt bruk er det jo hvilke fordeler kortet gir som er viktig og ikke rente.

Selv aner jeg ikke hvilken rente kredittkortene mine har.

Anonymkode: 4347a...fdc

• Liker 5
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei.

Jeg ønsker å si opp min nåværende kredittkort, ettersom renten har steget veldig.

Jeg bruker kredittkort primært til tre ting:

- Bestille reiser fordi det gir en sikkerhet ved at kredittkortselskapet har en annen type garanti vanlige debetkort ikke har. Betaler alltid tilbake raskt.

- Ved kjøp i utlandet, da fungerer kredittkortet som sikkerhet fremfor debetkort, og spesielt på "lugubre" steder.

- Netthandel. Betaler vanligvis tilbake samme dag for å unngå løpende renter.

Hvilke kredittkort kan passe best til meg, og som har lavest rente? Noen tips?  - Og ja, har søkt, men får opp et vell av ulike sider som anbefaler diverse kredittkort, som jeg er litt skeptisk til. 

Til ditt bruk vil jo gode reiseforsikringer være viktig(du har garantert forsikring selv, men gjør ikke noe med dobbel dekning). Videre er det viktig at det er et solid selskap som ikke bråker om du trenger refusjon.

Rente er ikke viktig for deg(bør egentlig ikke være for noen).

Hva med å se på sas mastercard? Få bonuspoeng til reising?

Skrevet

Jeg er enig med det som er skrevet.

Du burde ha nok penger på kontoen til å dekke kredittkortet med en gang. Da er den rentefri og rentesatsen spiller ingen rolle. Må du faktisk låne penger, så er du dårlig ut uansett om kortet koster 22% eller 26%. Da burde du se på andre løsninger. 

Prøv å finne et kort som dekker dine behov med tanke på fordeler og cashback. Ikke gidd å se på renta. Men det er lurt å sjå på gebyrer f.eks. ved bruk i utlandet.

Schmuhu

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

- Netthandel. Betaler vanligvis tilbake samme dag for å unngå løpende renter

Det er da like greit å vente til efaktura kommer? 

Skrevet

Hvis du betaler alt ved forfall får du ingen rente og det har ingen betydning.

Klarer du ikke det (80-90%) så ikke bruk kredittkort.

Anonymkode: f335a...c6c

• Liker 2
Skrevet

Sjekk hvilke avtaler du har gjennom din fagforening. 

Anonymkode: 783a0...05d

Skrevet

Så lenge du er så flink å betale alt som du gir inntrykk av, så holder det mer enn nok med enn kredittkort med rentefri periode. 

Anonymkode: 4961f...1ef

• Liker 1
Skrevet

For å svare på det du spør etter, så gjorde jeg et enkelt googlesøk. Da fant jeg en side hvor du kan sjekke renter og mye annet for forskjellige kredittkort her: https://kredittkort360.com/ 

Skrevet

Takker for alle svar.

Jeg innser at jeg hadde feil fokus, siden jeg betaler nesten alltid alt før første forfall og dermed er ikke renten det som bør være mitt fokus, men heller fordeler og annet.

Jeg har derfor endret mitt fokus fra rente til fordeler og ser nå etter kredittkort med gode fordeler, spesielt innen reiser og hotell, netthandel etc.

Takker for alle svar og informasjon som har vært til hjelp :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...