Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORFOR er jeg så forbanna usikker på kjæresten min og hva kan jeg gjøre med det? Vi er godt voksne og har vært sammen i er par år. Jeg kom fra et 18 år gammelt samliv, han ble alene for 12 år siden og har hatt mange forhold og damer etter dette. Liker det meste som kan krype og gå på internett. Følger mange damer der som han har forsøkt å komme i kontakt med som singel og meldt en del med. Liker alle utfordrende bilder de legger ut. Jeg har fått han til å roe ned på dette. Fant han på datingsider (flere) et halvt år etter vi kom sammen. Fikk han til å slette alle disse. Snapper i hytt og dynevær til langt på kveld. Kaller alt for tidligere venninner og sier han elsker meg over alt på jord og at ingenting skal få ødelegge mellom oss. Men denne oppførselen og det livet han har levd gjør at jeg hele tiden tror han skal bytte meg ut. Er han stille en kveld eller blir hjemme tenker jeg at han er lei av meg. I går ble han syk og ble hjemme og vi har planlagt en lang reise ut i verden om 3 dager. Umiddelbart tenker jeg at han har kvaler .. flybillettene ble booket av meg som en gave (kjærestetur) og han inviterte med en i familien sin til turen .. jeg tenker han ikke vil på tur med meg alene .. Jeg kan jo ikke ha det sånn … noen som har noen tips? 

Anonymkode: e2ab5...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjøre det slutt.

Anonymkode: 21b4d...8e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjøre det slutt.

Hvorfor? Kan du utdype litt om hvorfor du tenker at dette ikke er liv laga? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Les ditt eget innlegg og tenk at det gjelder hvem som helst andre enn deg selv. Noen menn er sånn at de ikke vil brenne broer og holder dermed et uttals damer varme, sånn at han har noen å gå tilbake til når det blir slutt. Sånne menn tenker aldri at de er i et forhold som vil vare, de er mest opptatt av å holde andre damer varme. At han i tillegg ikke vil dra på tur med deg alene er jo enda en grunn til å bli skeptisk. For å ikke ødelegge deg selv mentalt har du det bedre alene enn med en sånn fyr.

• Liker 4
Skrevet

Anbefaler at du setter deg ned og skriver en liste over det du ønsker og trenger i et forhold, og velg 5 kvaliteter i en partner du trenger og 5 kvaliteter som er dealbreakers. Gjør dette helt uavhengig av dagens kjæreste.

La det gå en dag eller to. Skriv en halv side, for hånd, om hvordan dagens partner får deg til å føle deg. 

La det gå et par dager, eller en uke, ta frem begge notatene dine, viktig at du har skrevet for hånd. Hvordan samsvarer dette med hverandre? Vi har bare dagen i dag, ett liv som vi vet om. Skal det tilbringes med usikkerhet og følelser om å være mindre verdt? Mindre viktig? Mindre spesiell? 

Eller burde vi fylle dagene våre med relasjoner og opplevelser som gir oss en god følelse? Som får oss til å smile, le, sove godt? 

Fortjener ikke du også TS å føle deg elsket, begjært, satt pris på? Eller har du så lave tanker om deg selv at du ikke fortjener dette i livet ditt? Du fortjener kanskje kun smuler? Bunnslammet av menn som behandler kvinner dårlig? Du er ikke verdig ekte og trygg kjærlighet kanskje? I så fall kunne jeg tenke meg at du forklarer her hvorfor du ikke fortjener en kjæreste som behandler deg med omsorg og respekt.

En annen enkel øvelse som alle, uavhengig av kjønn, burde gjøre. Er å se for seg din egen datter i et forhold med en som han du er sammen med nå. Vil du din datter skal bli behandlet slik?

Hvis svaret er nei, så vet du hva du skal gjøre. 

Anonymkode: c8856...ee3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er en som vil ha i både pose og sekk. Mulig han vil leve både i et forhold, men samtidig som han ønsker og leve litt som single. En som snakker, snapper og liker masse bilder av andre kvinner gjerne den litt lettkledde typen, er ingen man bør ha et forhold med. Han bør leve singel, han har nok vært i et langt forhold og nå ønsker han det singellivet har og tilby, være fri. Men så er du der da som godtar at han holder på, ønsker og ikke gi slipp. Han kommer med alle disse han elsker deg osv, men handlingene hans viser helt noe annet

Anonymkode: aca83...5d0

• Liker 2
Skrevet

Når forholdet har såpass med problemer allerede i starten (2 år er ingenting i det store og hele), ville jeg gått. Å kjenne på de følelsene du har er ikke noe godt. Og omså han skjerper seg vil nok alltid usikkerheten være der. ❤️

Anonymkode: 68cdc...c95

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Anbefaler at du setter deg ned og skriver en liste over det du ønsker og trenger i et forhold, og velg 5 kvaliteter i en partner du trenger og 5 kvaliteter som er dealbreakers. Gjør dette helt uavhengig av dagens kjæreste.

La det gå en dag eller to. Skriv en halv side, for hånd, om hvordan dagens partner får deg til å føle deg. 

La det gå et par dager, eller en uke, ta frem begge notatene dine, viktig at du har skrevet for hånd. Hvordan samsvarer dette med hverandre? Vi har bare dagen i dag, ett liv som vi vet om. Skal det tilbringes med usikkerhet og følelser om å være mindre verdt? Mindre viktig? Mindre spesiell? 

Eller burde vi fylle dagene våre med relasjoner og opplevelser som gir oss en god følelse? Som får oss til å smile, le, sove godt? 

Fortjener ikke du også TS å føle deg elsket, begjært, satt pris på? Eller har du så lave tanker om deg selv at du ikke fortjener dette i livet ditt? Du fortjener kanskje kun smuler? Bunnslammet av menn som behandler kvinner dårlig? Du er ikke verdig ekte og trygg kjærlighet kanskje? I så fall kunne jeg tenke meg at du forklarer her hvorfor du ikke fortjener en kjæreste som behandler deg med omsorg og respekt.

En annen enkel øvelse som alle, uavhengig av kjønn, burde gjøre. Er å se for seg din egen datter i et forhold med en som han du er sammen med nå. Vil du din datter skal bli behandlet slik?

Hvis svaret er nei, så vet du hva du skal gjøre. 

Anonymkode: c8856...ee3

Dette var klokt og riktig skrevet🙃👏

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

flybillettene ble booket av meg som en gave (kjærestetur) og han inviterte med en i familien sin til turen .. jeg tenker han ikke vil på tur med meg alene

Dette sier nok. du inviterer til kjærestetur, og han tar med familiemedlem..
Virker ellers som han vil ha deg som kjæreste, men samtidig sjekkemarkedet. Virker ikke all-in i deres forhold

Anonymkode: 7d4ba...192

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Les innlegget ditt! 

Anonymkode: 9f03e...f08

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Daten min slettet dating app etter date 3 med meg👀

Løp.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Du har ikke tillit til ham, og det virker ikke som om du har grunn til å ha det heller.
Han sier at han elsker deg, men oppfører seg som han ikke bryr seg. Når ord og handlinger ikke stemmer overens, så utsettes du for manipulering. Det er bare væremåten hans som er sann. Ord er bare en intensjon, gjerningene forteller sannheten.
Bare det at du har måttet be ham om å slette datingapper forteller veldig mye om hvor seriøs han er. Han vil ha en backup å overlappe med.

Jeg får følelsen av at dette er en usikker mann som alltid vil trenge anerkjennelse fra kvinner, og som alltid vil kjenne de nyes beundring som mer verdifull enn kjærestens. Det er ingenting du kan gjøre med det. Du kan ikke endre andres personlighet, og han blir ikke mer oppmerksom mot deg av at du er "flinkere" kjæreste eller finner deg i mer.
Dersom noen oppfører seg som de ikke bryr seg om deg, så er det sant; han bryr seg ikke.

Kjenn etter hva du ønsker deg og trenger, og hold det opp mot det du får. Han kommer til å bli verre enn nå.
Hvor går grensene dine for hva du skal finne deg i av ydmykelse for å få ha en kar i huset? Er ikke den grensen passert?
Nå man allerede to år inn i et forhold lurer på om man er verdsatt så er man ikke det, tenker jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...