Gå til innhold

Kan man ringe føden på dagtid også fremfor fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre ingen jordmor i kommunen nå å gå til og er samtidig veldig uheldig med fastlegen min. Han mener alt svangerskapsrelatert bør gå til jordmor da han ikke har kunnskapen sier han. Jeg har nå de to siste dagene sett mye stjerner og har vondt øverst i magen, gjør det noe om jeg ringer rett til føden på dagtid nå for å spørre? Ting tar som regel tid gjennom fastlegen…

Anonymkode: 3fcec...13e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken uke er du i? :) 

Anonymkode: 3252e...acb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken uke er du i? :) 

32

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

32

Da kan du definitivt ringe og høre. :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

32

Bare å ringe ☺️

Anonymkode: 3b6f5...26b

• Liker 1
Skrevet

Mye bedre å ringe føden. Du kan ringe dem når som helst. Spesielt om du er så langt ut i graviditeten. God bedring ❤️

Anonymkode: 2516c...5f5

• Liker 1
Skrevet

Ring og hør 🥰

Anonymkode: 2e119...139

• Liker 1
Skrevet

Du bør konfrontere legen med at han henviser til jordmor når det ikke er jordmor i kommunen. Det er en logisk brist. Det er også helt hårreisende at han ikke har nok kunnskap om noe så vanlig som svangerskap. Jeg hadde spurt om han ikke fullførte utdanninga si.

Anonymkode: 2c91d...ed4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har dessverre ingen jordmor i kommunen nå å gå til og er samtidig veldig uheldig med fastlegen min. Han mener alt svangerskapsrelatert bør gå til jordmor da han ikke har kunnskapen sier han. Jeg har nå de to siste dagene sett mye stjerner og har vondt øverst i magen, gjør det noe om jeg ringer rett til føden på dagtid nå for å spørre? Ting tar som regel tid gjennom fastlegen…

Ja bare ring. De kommer til å ta deg inn da dette er symptomer på svangerskapsforgiftning. 

Anonymkode: 46c99...b3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør konfrontere legen med at han henviser til jordmor når det ikke er jordmor i kommunen. Det er en logisk brist. Det er også helt hårreisende at han ikke har nok kunnskap om noe så vanlig som svangerskap. Jeg hadde spurt om han ikke fullførte utdanninga si.

Anonymkode: 2c91d...ed4

Ja, det der er ikke god helsehjelp eller svangerskapsomsorg!

Anonymkode: d767d...96e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ringe føden selvsagt! De har stort sett mye mer kompetanse enn fastlegen uansett. Og når du ikke har jordmor engang!

Ikke for å bekymre deg, men det du beskriver bør føre til en sjekk. 

Ring og ring. Når som helst på døgnet.  Og lykke til! :hjerte:

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Litt av en fastlege du har !! Jeg liker min fastlege da han har mye kunnskap om svangerskap, ultralyd osv. Og vet hva han ser etter. Er det noe han er bekymret for dobbelt sjekker han, og sender deg videre hvis det er noe galt. Men du bør ringe føden. Be de sjekke blodtrykket ditt. Kan være litt lavt. Eller litt mangel på jern. Jeg sliter med lavt blodtrykk og litt jernmangel og kan se stjerner innimellom, hodepine og blir reelt dårlig og kvalm når det er lavt. Og jeg er snart i uke 38:p.. og alle kommuner bør ha jordmor !! Dårlig kommune og stil altså og dårlig helse omsorg. 

Anonymkode: d35c8...79b

Skrevet

Husk at magen strekker seg og vokser enda. Så ikke rart du har litt vondt øverst i magen. Pluss tarmene dine og alt du har innvendig er ommøblert ❤️❤️.. en pris vi må betale 😂

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Husk at magen strekker seg og vokser enda. Så ikke rart du har litt vondt øverst i magen. Pluss tarmene dine og alt du har innvendig er ommøblert ❤️❤️.. en pris vi må betale 😂

Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap, som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. 

Helt horribelt hvordan svangerskaps -og fødselsomsorgen er enkelte steder. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. 

Det er jordmor i kommunen, men bare en og den ene er borte fra jobb for en lengre periode…. Men ja, det burde ikke vært slik!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jordmor i kommunen, men bare en og den ene er borte fra jobb for en lengre periode…. Men ja, det burde ikke vært slik!

Da ringer du sykehuset. 🙂❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Ring sykehuset. Da jeg hadde blødninger i uke 32, ringte jeg føden og fikk komme inn.

Anonymkode: 344c6...e78

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 timer siden):

Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap, som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. 

Jupp, skrev det over og forøvrig.. 

Skrevet

Du har krav på oppfølging. Dersom fastlege ikke har nok kompetanse og en kordmor i kommunen ikke er tilgjengelig- så får de jaggu finne en løsning. Du har rett på samme oppfølging som oss andre. Har du hørt med jordmor i nabokommunen? Vi er utrolig heldige i Norge, men jeg hadde lagd et h****** om jeg ikke fikk oppfølgingen jeg har krav på i en så sårbar fase av livet. 

Anonymkode: 6b0cc...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...