AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Har dessverre ingen jordmor i kommunen nå å gå til og er samtidig veldig uheldig med fastlegen min. Han mener alt svangerskapsrelatert bør gå til jordmor da han ikke har kunnskapen sier han. Jeg har nå de to siste dagene sett mye stjerner og har vondt øverst i magen, gjør det noe om jeg ringer rett til føden på dagtid nå for å spørre? Ting tar som regel tid gjennom fastlegen… Anonymkode: 3fcec...13e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Hvilken uke er du i? Anonymkode: 3252e...acb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken uke er du i? Anonymkode: 3252e...acb 32 Anonymkode: 3fcec...13e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 32 Anonymkode: 3fcec...13e Da kan du definitivt ringe og høre. Anonymkode: 3252e...acb 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 32 Anonymkode: 3fcec...13e Bare å ringe ☺️ Anonymkode: 3b6f5...26b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Mye bedre å ringe føden. Du kan ringe dem når som helst. Spesielt om du er så langt ut i graviditeten. God bedring ❤️ Anonymkode: 2516c...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Ring og hør 🥰 Anonymkode: 2e119...139 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Du bør konfrontere legen med at han henviser til jordmor når det ikke er jordmor i kommunen. Det er en logisk brist. Det er også helt hårreisende at han ikke har nok kunnskap om noe så vanlig som svangerskap. Jeg hadde spurt om han ikke fullførte utdanninga si. Anonymkode: 2c91d...ed4 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har dessverre ingen jordmor i kommunen nå å gå til og er samtidig veldig uheldig med fastlegen min. Han mener alt svangerskapsrelatert bør gå til jordmor da han ikke har kunnskapen sier han. Jeg har nå de to siste dagene sett mye stjerner og har vondt øverst i magen, gjør det noe om jeg ringer rett til føden på dagtid nå for å spørre? Ting tar som regel tid gjennom fastlegen… Anonymkode: 3fcec...13e Ja bare ring. De kommer til å ta deg inn da dette er symptomer på svangerskapsforgiftning. Anonymkode: 46c99...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bør konfrontere legen med at han henviser til jordmor når det ikke er jordmor i kommunen. Det er en logisk brist. Det er også helt hårreisende at han ikke har nok kunnskap om noe så vanlig som svangerskap. Jeg hadde spurt om han ikke fullførte utdanninga si. Anonymkode: 2c91d...ed4 Ja, det der er ikke god helsehjelp eller svangerskapsomsorg! Anonymkode: d767d...96e 1
solmåneogstjerner Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 (endret) Ringe føden selvsagt! De har stort sett mye mer kompetanse enn fastlegen uansett. Og når du ikke har jordmor engang! Ikke for å bekymre deg, men det du beskriver bør føre til en sjekk. Ring og ring. Når som helst på døgnet. Og lykke til! Endret 5. september 2023 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Litt av en fastlege du har !! Jeg liker min fastlege da han har mye kunnskap om svangerskap, ultralyd osv. Og vet hva han ser etter. Er det noe han er bekymret for dobbelt sjekker han, og sender deg videre hvis det er noe galt. Men du bør ringe føden. Be de sjekke blodtrykket ditt. Kan være litt lavt. Eller litt mangel på jern. Jeg sliter med lavt blodtrykk og litt jernmangel og kan se stjerner innimellom, hodepine og blir reelt dårlig og kvalm når det er lavt. Og jeg er snart i uke 38:p.. og alle kommuner bør ha jordmor !! Dårlig kommune og stil altså og dårlig helse omsorg. Anonymkode: d35c8...79b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Husk at magen strekker seg og vokser enda. Så ikke rart du har litt vondt øverst i magen. Pluss tarmene dine og alt du har innvendig er ommøblert ❤️❤️.. en pris vi må betale 😂 Anonymkode: d35c8...79b
solmåneogstjerner Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk at magen strekker seg og vokser enda. Så ikke rart du har litt vondt øverst i magen. Pluss tarmene dine og alt du har innvendig er ommøblert ❤️❤️.. en pris vi må betale 😂 Anonymkode: d35c8...79b Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap, som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. Helt horribelt hvordan svangerskaps -og fødselsomsorgen er enkelte steder. Endret 5. september 2023 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. Helt horribelt hvordan svangerskaps -og fødselsomsorgen er enkelte steder. Det er jordmor i kommunen, men bare en og den ene er borte fra jobb for en lengre periode…. Men ja, det burde ikke vært slik! Anonymkode: 3fcec...13e
solmåneogstjerner Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jordmor i kommunen, men bare en og den ene er borte fra jobb for en lengre periode…. Men ja, det burde ikke vært slik! Anonymkode: 3fcec...13e Da ringer du sykehuset. 🙂❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Ring sykehuset. Da jeg hadde blødninger i uke 32, ringte jeg føden og fikk komme inn. Anonymkode: 344c6...e78
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 solmåneogstjerner skrev (2 timer siden): Joda. Men dette bør sjekkes av kompetent helsepersonell. Og når fastlegen tydeligvis ikke har kompetanse på svangerskap, som han har sagt selv, og det ikke finnes jordmor i kommunen, så må jo ts henvende seg til sykehuset. Helt horribelt hvordan svangerskaps -og fødselsomsorgen er enkelte steder. Jupp, skrev det over og forøvrig.. Anonymkode: d35c8...79b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #19 Skrevet 5. september 2023 Du har krav på oppfølging. Dersom fastlege ikke har nok kompetanse og en kordmor i kommunen ikke er tilgjengelig- så får de jaggu finne en løsning. Du har rett på samme oppfølging som oss andre. Har du hørt med jordmor i nabokommunen? Vi er utrolig heldige i Norge, men jeg hadde lagd et h****** om jeg ikke fikk oppfølgingen jeg har krav på i en så sårbar fase av livet. Anonymkode: 6b0cc...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå