AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Vanskelig for meg å vite om det alltid blir verre, men for meg ble det mye verre. Det ble heller ikke bedre etter opptrapping, så jeg tagg om å få slutte etter et par måneder fordi jeg gikk fra å være i alle fall en slags fungerende til å bli sengeliggende uten å få i meg mat. Det er viktig å slutte hvis det ikke hjelper, og ha kontakt med lege hele veien ❤️ Anonymkode: 6ec99...890
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanskelig for meg å vite om det alltid blir verre, men for meg ble det mye verre. Det ble heller ikke bedre etter opptrapping, så jeg tagg om å få slutte etter et par måneder fordi jeg gikk fra å være i alle fall en slags fungerende til å bli sengeliggende uten å få i meg mat. Det er viktig å slutte hvis det ikke hjelper, og ha kontakt med lege hele veien ❤️ Anonymkode: 6ec99...890 Angst eller dep? føler meg ikke fungerende nå😜 Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Merket ingenting. Anonymkode: 05951...b46
Kalevala Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Nei, det eneste jeg merket var bedring. Først noen små lysglimt her og der de første ukene, og så bedre og bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Varierer nok fra person til person. Jeg fikk ekstrem angst ved oppstart. Dette er vanlig. Så går det over etter noen uker. Har stått på de i 10 år, og tør ikke rote med de igjen i form av nedtrapping da jeg er redd det samme skal skje. Anonymkode: 53a92...126
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Kalevala skrev (29 minutter siden): Nei, det eneste jeg merket var bedring. Først noen små lysglimt her og der de første ukene, og så bedre og bedre. Hvor ille var utg punktet? Både angst og depresjon? Mye fysiske symptomer? Tankekjør? Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Varierer nok fra person til person. Jeg fikk ekstrem angst ved oppstart. Dette er vanlig. Så går det over etter noen uker. Har stått på de i 10 år, og tør ikke rote med de igjen i form av nedtrapping da jeg er redd det samme skal skje. Anonymkode: 53a92...126 Hadde du angst fra før da? Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 Er spesielt redd for økt panikk og selvmordstanker. Anonymkode: 32845...3b3
Kalevala Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ille var utg punktet? Både angst og depresjon? Mye fysiske symptomer? Tankekjør? Anonymkode: 32845...3b3 Alvorlig depresjon med tilhørende angst og mørke tanker. Fysisk klarte jeg nesten ikke å stå oppreist eller å spise, og var veldig kvalm med magesmerter.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 Kalevala skrev (8 minutter siden): Alvorlig depresjon med tilhørende angst og mørke tanker. Fysisk klarte jeg nesten ikke å stå oppreist eller å spise, og var veldig kvalm med magesmerter. Huff. Jeg er motsatt, er overaktiv pga angst. Men gjør ingen ting. Men klarer ikke slappe av. Men du ble bedre da? Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Første gang jeg startet på det ble jeg veldig urolig og følte jeg fikk mer kroppslig angst, men det gikk over med en gang jeg begynte å ta dem på morningen istedet for på kvelden. Ellers ble jeg ikke verre og de andre gangene jeg har begynt på det (har gått på det 3 perioder) var det ikke noen forverring ved oppstart. Bare forbedring. Anonymkode: 053fb...70f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Hvor fort kommer bivirkningene? Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 Kalevala skrev (1 time siden): Alvorlig depresjon med tilhørende angst og mørke tanker. Fysisk klarte jeg nesten ikke å stå oppreist eller å spise, og var veldig kvalm med magesmerter. Men den tar vel ikke bort tankene? Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 Kjente bare gradvis bedring. Anonymkode: 0c2c5...9e3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 Nei, merket ingenting. Utover bedring etter en stund (panikkangst og depresjon) Anonymkode: c9c71...788
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Første gang jeg startet på det ble jeg veldig urolig og følte jeg fikk mer kroppslig angst, men det gikk over med en gang jeg begynte å ta dem på morningen istedet for på kvelden. Ellers ble jeg ikke verre og de andre gangene jeg har begynt på det (har gått på det 3 perioder) var det ikke noen forverring ved oppstart. Bare forbedring. Anonymkode: 053fb...70f Jeg hadde lite angst, men fikk de utskrevet grunnet depresjon. Går på lav dose og har gjort det i 6 år. Første 2 ukene fikk jeg kun følelser i armer osv. Ingen store problemer. Nå, hvis jeg glemmer å ta de eller jeg tar de sent på dagen så har jeg kroppslig angst på natten. Og hvis jeg går tre dager uten så kjenner jeg det på dagen og. Jeg har hatt mer angst på medisinen totalt sett enn hva jeg har hatt uten. Men så har jeg nesten ikke hatt angst i livet mitt. Og det er i stort sett kroppslig angst. Føler ikke det er et stort problem. Kanskje hvis man sliter med mye angst fra før så kan det føles dårlig. Men ja, hvis jeg tar hver morgen så har jeg det under kontroll. Men, jeg tror også det er svært individuelt og viktig å følge opp bivirkninger med lege. Anonymkode: 27207...b3e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 Hvor raskt kommer bivirkningene da? Første dagen? Og forverrer de seg, eller merker man fort Hva man evt får ab bivirkninhB Anonymkode: 32845...3b3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #20 Skrevet 6. september 2023 Hvilken type har dere som bare merker bedring tatt? Anonymkode: 32845...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå