GÃ¥ til innhold

Reseptbelagt medisin i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 🙂

Skal på ferietur til Spania. Vet spesielt apotekvarer/medisin kan være litt billigere der. Har de siste mnd. startet på Wegovy, og må kjøpe ny dose før jeg drar hjem. Kan vente til jeg kommer hjem, men om det er litt å spare på kjøpet, så vil jeg heller kjøpe i Spania. Spørsmålet er om jeg i det hele tatt får kjøpe der? Jeg har jo norsk resept. 

Anonymkode: 61a3e...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du resept påmpapir får du kjøpt i alle euland.

Anonymkode: 0acd1...8f1

• Nyttig 1
Skrevet

Vær 100% sikker på at du faktisk har lov slik at du ikke blir tatt for smugling. Ikke stol på tilfeldige folk på nettet. Spør fagfolk om dette. 

Anonymkode: f60ea...415

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær 100% sikker på at du faktisk har lov slik at du ikke blir tatt for smugling. Ikke stol på tilfeldige folk på nettet. Spør fagfolk om dette. 

Har man resept så blir man ikke tatt for smugling. 

Anonymkode: 0acd1...8f1

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke billigere, maksdosen ligger på ca 300 euro pr pk, så ganske likt her.

Anonymkode: d8ce6...9e6

Skrevet

Resepter utstedt i Norge er normalt gyldige innenfor EØS-området, men dette gjelder ikke e-resepter. Siden det er opp til hvert enkelt land å tolke lovverket, har man ingen garanti for at man får hente ut norske resepter i utlandet.24. mai 2022

Anonymkode: 9527b...1e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er lov med "eget forbruk" i et år innen EØS. 3 mnd utenom. Det gjelder andre regler for a- og b-preparater.

Medisiner på utenlandsreise - Helsenorge

Sitat

Det er regler både for hvor mye du kan ha med deg inn og ut av Norge og til andre land. For legemidler som ikke regnes som narkotika eller doping (reseptklasse C og ikke reseptbelagt):

• Fra land utenfor EU/EØS: Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 3 mÃ¥neders forbruk.
  • Fra land innenfor EU/EØS: Du kan ta med deg en mengde tilsvarende 12 mÃ¥neders forbruk.

Mengden må du vurdere utfra anbefalt dosering i pakningsvedlegget.

Anonymkode: a51ca...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...