Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å ta med kakene en har bakt til noens konfirmasjon hjem igjen etter selskapet eller blir dette sett på som frekt? Opplevde at folk gjorde dette i konfirmasjonen til datteren vår uten å spørre om vi ønsket å ta med rester hjem.

Anonymkode: e5569...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syntes det er ekstremt spesielt. Jeg baker mye og det kunne aldri ramlet meg inn å ta med meg kaken hjem. Den er jo gitt bort og dermed ikke min lenger

Endret av altflyter
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
altflyter skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes det er ekstremt spesielt. Jeg baker mye og det kunne aldri ramlet meg inn å ta med meg kaken hjem. Den er jo gitt bort og dermed ikke min lenger

Enig i dette. Kaken(e) er jo en gave. Dessuten er det mange som har etterpå-selskap hvor rester serveres, hva skulle de servert gjestene dersom alle tok med kakene de hadde bakt hjem igjen?

Anonymkode: 5c096...cb0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det greit å ta med kakene en har bakt til noens konfirmasjon hjem igjen etter selskapet eller blir dette sett på som frekt? Opplevde at folk gjorde dette i konfirmasjonen til datteren vår uten å spørre om vi ønsket å ta med rester hjem.

Anonymkode: e5569...e96

Ofte sitter familien til konfirmanten igjen med altfor mye mat, men jeg ville ikke tatt med kakerestene uppfordtet. 

Anonymkode: a16e9...f20

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns ikke det. Pleier å sette igjen kakene jeg har bakt, de er jo en gave til de som holder selskapet. Noen ganger deler vi kakene som er igjen hvis det er for mye og vertskapet ikke ønsker å ha med alt hjem :) 

Anonymkode: ac4e5...3d1

Skrevet

Jeg hadde konfirmant nå i vår, og ble veldig glad for at folk ville ta med seg mat- og kakerester hjem, enten de hadde bakt eller ikke. Men jeg hadde nok stusset om folk bare tok med seg kaker hjem uten å si i fra. 

Anonymkode: 44586...cc0

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt noe over det verken ene eller andre veien. 

Om de vil ha med seg fatet de brakte kaken på, er det gjerne lettest å bare ta det med kaken på? I stedet for å måtte styre med at du må finne frem bokser og slikt til å ha kaken i, og så må de ta med et tomt fat? 

De gangene jeg har bakt, har jeg vel stort sett enten bare gått og latt fat og alt stå igjen, eller om jeg må ha fatet med fordi vi ikke kommer til å se vertskapet på lenge, så har jeg vel spurt om de vil ha kakerestene eller om jeg skal ta dem med. Og har vel aldri opplevd at de IKKE har sagt jeg bare skal ta dem med. 

Jeg synes ikke det er frekt om noen bare tar fatet med rester, uten å spørre heller, jeg da. Gaven var jo "kaker til selskapet"; ikke "kake til både selskap og reste-slabberas". Har du spurt dem om å bake til konfirmasjonen, så har de jo oppfylt ønsket om kaken faktisk var tilstede på konfirmasjonen. Synes det er litt sært å anklage folk som har gjort deg en tjeneste med å bake, for å være frekke om de tar restene av kaken de selv har bakt med seg hjem. 

Anonymkode: 01f18...be8

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, det har de gjort. Men de har spurt om vi villa ha kake før de tok den. 

Anonymkode: c277c...c9b

Skrevet

Har opplevd flere ganger at vertskapet ønsker at man skal ta med litt hjem,fordi de rett og slett ikke har hatt plass til all mat og alle kaker som blir igjen. Men ville ha hørt med dem,ikke bare tatt med kaken. Er jo greit at konfirmanten også bestemmer litt her,kanskje den ønsker rester av en spesiell kake?

Anonymkode: 243d3...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...