AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Vi har akkurat slått opp og nå vil han ha vår sønn på 18 mnd hjemme hos seg i en rønne av ett hus. Der er så mye mugg i andreetasjen at man kjenner det så fort man går inn. Kan jeg nekte til han fikser det? Kjenner jeg er redd for at barnet vårt skal bli sykt (jeg hadde astma som liten så er mulig at sønnen vår også er disponert for å få det) Barnefar påstår at muggen ikke trenger å fjernes siden den er død og det er nå ventilasjon i andreetasje (var ikke det før). Anonymkode: f72bb...285
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har akkurat slått opp og nå vil han ha vår sønn på 18 mnd hjemme hos seg i en rønne av ett hus. Der er så mye mugg i andreetasjen at man kjenner det så fort man går inn. Kan jeg nekte til han fikser det? Kjenner jeg er redd for at barnet vårt skal bli sykt (jeg hadde astma som liten så er mulig at sønnen vår også er disponert for å få det) Barnefar påstår at muggen ikke trenger å fjernes siden den er død og det er nå ventilasjon i andreetasje (var ikke det før). Anonymkode: f72bb...285 Skal dere ha delt omsorg når barnet er så liten eller er det kun samvær på dagtid du mener? Du kan vel ikke nekte far noe sånn uten videre, men kan du ikke tilby deg at de har samvær hjemme hos deg mens du eventuelt reiser ut ?🙃 Anonymkode: e216e...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Du kan ikke nekte far samvær. Dere har sammen vært på mekling og blitt enig om samværsavtale. Skal far nektes samvær må du ha en sakkyndig rapport fra bv sider det står svart på hvitt. Anonymkode: 4a07f...258 4
Nymerïa Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ikke nekte far samvær. Dere har sammen vært på mekling og blitt enig om samværsavtale. Skal far nektes samvær må du ha en sakkyndig rapport fra bv sider det står svart på hvitt. Anonymkode: 4a07f...258 Hvor står det at de har vært på mekling? TS, dere må på familievernkontoret og da ville jeg ha tatt opp dette. Jeg hadde foreslått dagsamvær inntil videre, det kan vel også være greit i og med at barnet er så lite. For å ikke bli sett på som vrang hadde jeg nok poengtert at jeg regnet med at det ble mer samvær ettervært men at forutsetningen var at det skjedde i et ordentlig hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Så du skal sabotere for far fordi du er redd? Wow.... Anonymkode: 39512...637 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Nymerïa skrev (9 minutter siden): Hvor står det at de har vært på mekling? TS, dere må på familievernkontoret og da ville jeg ha tatt opp dette. Jeg hadde foreslått dagsamvær inntil videre, det kan vel også være greit i og med at barnet er så lite. For å ikke bli sett på som vrang hadde jeg nok poengtert at jeg regnet med at det ble mer samvær ettervært men at forutsetningen var at det skjedde i et ordentlig hjem. Alle par som går fra hverandre må på mekling når de har felles barn. Det er det første man gjør. Mor kan ikke kreve farsbidrag før det har vært mekling. Anonymkode: 4a07f...258 1
Nymerïa Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle par som går fra hverandre må på mekling når de har felles barn. Det er det første man gjør. Mor kan ikke kreve farsbidrag før det har vært mekling. Anonymkode: 4a07f...258 Jeg er klar over det men TS skriver at de akkurat har slått opp. Og ingenting om at noe er avtalt. Så det er uklart om de faktisk har gått til det punktet. Og det må være første sak de ordner og det er naturlig at TS tar opp temaet der i stedet for å nekte noe for eget forgodtbefinnende og spørre på KG om tillatelse. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du skal sabotere for far fordi du er redd? Wow.... Anonymkode: 39512...637 Ønsker du heller at barnet skal sove i mugg?? Anonymkode: 6a324...dce 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Du kan selvfølgelig ikke bestemme hvor barnet kan oppholde seg mens det har samvær med far. Hvis du hadde hatt klare bevis på at det er direkte helseskadelig å oppholde seg i fars bolig så hadde du kanskje kunnet kreve noe, men her er det bare synsing. Du legger heller ikke akkurat et godt grunnlag for videre samarbeid med barnets far ved å oppføre deg på denne måten. Anonymkode: f6124...0fa
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ønsker du heller at barnet skal sove i mugg?? Anonymkode: 6a324...dce Barnet skal vel mest sannsynligvis ikke sove over helt enda. Litt liten. Anonymkode: 1aadc...58f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Book time hos barnets fastlege og få medisinskfaglige råd om barnet ditt sin risiko. Så kan du evt booke en oppfølgingstime hos fastlegen der far blir med og får det forklart. Du kan evt også snakke med advokat og får hjelp til å håndtere dette på en måte som sikrer barnets helse men samtidig legger tilrette for best mulig samarbeid med far. Hilsen en som har sett en ungdom få astma anfall om natten på hotellrom pga mugg, og skjønner veldig godt at du blir redd. Anonymkode: ff00d...9af 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå