AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 i kanskje 3 dager nå har jeg vært dårlig. Sengeliggende, smerter i hele kroppen, brekninger, vannete oppkast, tung i hodet og er ISKALD!! Fryser som bare det….. Er gravid i 17 uker nå. (Har ikke corona) Idag var det 26 varmegrader der jeg bor og jeg hadde på meg ullklær!!! Hva er årsaken?? Anonymkode: 1f502...9f4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Jeg tror det er korona. Vi er midt i en veldig stor bølge nå og den nye varianten slår dårlig ut på hurtigtest. Hos de den i det hele tatt slår ut hos så skjer det opptil en uke etter symptomstart. Synptomene dine høres veldig ut som den nye varianten, da den er kjent for å gi mer oppkast enn de eldre variantene. Anonymkode: bfcfc...2e8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Her hadde jeg definitivt kontaktet lege/ legevakt. Jeg er i uke 20 og fryser også, men den kombinasjonen du har høres ikke bra ut. Lykke til ❤️ Anonymkode: 33595...984
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Man kan dessverre bli helt vanlig syk! Anonymkode: 7b9cd...732 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Gå til lege, veldig unødvendig å kaste bort tid på et kvinneforum når du er et voksent menneske med et annet menneske inni kroppen din som er avhengig av din helse. Skjerp deg og kom deg til nærmeste lege/legevakt. Du forstår jo forhåpentligvis selv at det er veien å gå her???😅🤗 Anonymkode: 13568...73e 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Jeg håper du ringer legevakten og snakker med dem hvis du ikke allerede har gjort det. Du bør være litt ekstra forsiktig når du er gravid, og det er ikke verre enn at de sender deg hjem etter en undersøkelse hvis de mener ting er i orden. Anonymkode: 6c6bc...693 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Gå til lege, veldig unødvendig å kaste bort tid på et kvinneforum når du er et voksent menneske med et annet menneske inni kroppen din som er avhengig av din helse. Skjerp deg og kom deg til nærmeste lege/legevakt. Du forstår jo forhåpentligvis selv at det er veien å gå her???😅🤗 Anonymkode: 13568...73e Legevakt er jo helt håpløst! De sier jeg skal ta Paracet og vente til imorgen. Så ringte fastlegen. Virker som legevakta ikke tar noe seriøst eller lite bemanning…… Anonymkode: 1f502...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg håper du ringer legevakten og snakker med dem hvis du ikke allerede har gjort det. Du bør være litt ekstra forsiktig når du er gravid, og det er ikke verre enn at de sender deg hjem etter en undersøkelse hvis de mener ting er i orden. Anonymkode: 6c6bc...693 Jeg synes jeg har fått utrolig dårlig oppfølging gjennom de 17 ukene. Er første gang gravid. Virker som de gir blaffen og tror alt blir «bra» av å holde seg hjemme og hvile. Hjulpet lite. Fastlege har aldri tid, jordmor har jeg ikke vært hos enda, de har ikke tid før november…….. Eneste jeg føler jeg kan kontakte er legevakta, men de bryr seg lite. Er vel de som skal skjerpe seg eller hva?🙂🙂 Anonymkode: 1f502...9f4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gå til lege, veldig unødvendig å kaste bort tid på et kvinneforum når du er et voksent menneske med et annet menneske inni kroppen din som er avhengig av din helse. Skjerp deg og kom deg til nærmeste lege/legevakt. Du forstår jo forhåpentligvis selv at det er veien å gå her???😅🤗 Anonymkode: 13568...73e Jeg synes jeg har fått utrolig dårlig oppfølging gjennom de 17 ukene. Er første gang gravid. Virker som de gir blaffen og tror alt blir «bra» av å holde seg hjemme og hvile. Hjulpet lite. Fastlege har aldri tid, jordmor har jeg ikke vært hos enda, de har ikke tid før november…….. Eneste jeg føler jeg kan kontakte er legevakta, men de bryr seg lite. Er vel de som skal skjerpe seg eller hva?🙂 Anonymkode: 1f502...9f4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #11 Skrevet 5. september 2023 Synes ikke dette er legevakt-materiale, da det ikke er akutt sykdom. Men høres ut som du har en infeksjon av noe slag, og dermed feber og kuldefølelse. Synes du skal bestille time hos fastlegen/vikar og kreve å få time i morgen eller onsdag. Anonymkode: 3e406...6d4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #12 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg synes jeg har fått utrolig dårlig oppfølging gjennom de 17 ukene. Er første gang gravid. Virker som de gir blaffen og tror alt blir «bra» av å holde seg hjemme og hvile. Hjulpet lite. Fastlege har aldri tid, jordmor har jeg ikke vært hos enda, de har ikke tid før november…….. Eneste jeg føler jeg kan kontakte er legevakta, men de bryr seg lite. Er vel de som skal skjerpe seg eller hva?🙂🙂 Anonymkode: 1f502...9f4 Du syns kanskje behandlingen er dårlig nå før du er kommet lenger på vei, men ingenting de får gjort fra eller til. De var sånn med meg i starten også, selv med vår historie og høy risiko. Men nå derimot er det bedre behandling og oppfølging heldigvis :).... Og anyway, hvorfor skal du liksom bli første pri når det er mange andre lenger på vei som trenger prioriteringen mer ? At legevakta er bedriten er jeg enig i. Spesielt vestfold... Et besøk der og man er stein dau. Og har erfaring med barn og behabdling der som er grotesk. Anonymkode: 1f9d1...180
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg synes jeg har fått utrolig dårlig oppfølging gjennom de 17 ukene. Er første gang gravid. Virker som de gir blaffen og tror alt blir «bra» av å holde seg hjemme og hvile. Hjulpet lite. Fastlege har aldri tid, jordmor har jeg ikke vært hos enda, de har ikke tid før november…….. Eneste jeg føler jeg kan kontakte er legevakta, men de bryr seg lite. Er vel de som skal skjerpe seg eller hva?🙂 Anonymkode: 1f502...9f4 Er vel og du som skal ta å chille litt, ta paracet og bli frisk. Hvorfor skal du uansett komme før oss i høy risiko og eldre syke ? Tror du de gidder å redde 17 uker gammelt foster ? Nei. Det gjør de ikke. Du er ikke døende, og ikke langt nok på vei til å forvente at du er før alle i køen fordi du er litt syk. Anonymkode: 1f9d1...180
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Vedr oppfølging så har alle krav på samme oppfølging. Regner med du har kontaktet fastlege/helsestasjon når du fant ut at du var gravid? Da skal du ha første konsultasjon mellom uke 6-12 hvor du bl.a får helsekort. Du har vel også hatt ultralyd i uke 11-13 som alle har krav på nå? Så er jo neste ultralyd mellom uke 17-19 hvor de fastsetter termin. Her kan du lese om hva du har krav på:https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/ Jeg er selv gravid i uke 38+5 og synes oppfølging har vært strålende hele veien. Nå bor jeg i Bergen. På helsekortet står det et tlf nr til fødeavdelingen som man kan ringe til om man har spørsmål utenom helsestasjon/fastlegens åpningstid. Jeg var selv på legevakten ved et tilfelle, tror jeg var i uke 20 og de tok det veldig på alvor. De sendte meg til akutten på Haukeland for sjekk. Alt var bra. Var utrolig takknemlig for å bli så godt ivaretatt. (Dette var en helg så fastlege/helsestasjon var ikke tilgjengelig) Ta kontakt med fastlegen din eller helsestasjon. Dersom du ikke har blitt satt opp på svangerskapskontrollene du har krav på, så må du kreve din rett. Anonymkode: dfb92...0de
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Er vel og du som skal ta å chille litt, ta paracet og bli frisk. Hvorfor skal du uansett komme før oss i høy risiko og eldre syke ? Tror du de gidder å redde 17 uker gammelt foster ? Nei. Det gjør de ikke. Du er ikke døende, og ikke langt nok på vei til å forvente at du er før alle i køen fordi du er litt syk. Anonymkode: 1f9d1...180 Jo det gjør de faktisk! Ærlig talt for en stygg otdbruk, skam deg!!!!!! Anonymkode: dfb92...0de
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Legevakt er jo helt håpløst! De sier jeg skal ta Paracet og vente til imorgen. Så ringte fastlegen. Virker som legevakta ikke tar noe seriøst eller lite bemanning…… Anonymkode: 1f502...9f4 Men, det er jo ikke akutt mener de vel? Anonymkode: 7b9cd...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå