Gå til innhold

Nedbetale forbrukslån raskt så mulig hva må jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et forbrukslån på 48 000. De har gitt meg en nedbetalingsplan på ca 950 nok per måned. Jeg har nå en god jobb med grei inntekt og ønsker å nedbetale det ferdig i løpet av 6 måneder ca 8000 per måned. Hva må jeg tenke på? 

Anonymkode: 849cb...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et forbrukslån på 48 000. De har gitt meg en nedbetalingsplan på ca 950 nok per måned. Jeg har nå en god jobb med grei inntekt og ønsker å nedbetale det ferdig i løpet av 6 måneder ca 8000 per måned. Hva må jeg tenke på? 

Jeg tenkte akkurat nå at havregryn er billig, og at havregrøt er bra mat. Det finnes  mye annen smart mat også når man tenker økonomi og ernæring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å tenke på? Du snakker om en standard nedbetaling på et forbrukslån, eller er det noe tvangstrekk her? Alle slike lån har et minimum du må betale hver måned, men man står helt fritt til å betale akkurat hvor mye (mer) man vil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da kan du tenke på at du gjør noe som er veldig bra for privatøkonomien :)  Det finnes ingen negative sider med å kvitte seg med slike lån, bare gode.  Lykke til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gjør en avtale om at innbetalinger skal føres mot rentebærende stol. Så slipper du unødvendig mye renter... 

Kreditt selskaper har en tendens til å ha en prioriteringsrekkefølge som setter rentebærende stoler sitt, lovlig og bra for dem slik at de får melket renten. Kjipt for dere som er kunder, men absolutt forhandligsbart.

Anonymkode: 39fde...4dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette kommer litt an på om du har god kontroll i økonomien ellers. 

Tidligere hadde jeg ekstremt dårlig kontroll. Fikk det for meg at jeg skulle betale ned så kjapt jeg kunne, og lå på et minimum på alt annet. Dette var på sommer/høst. Jeg sparte ikke en krone utenom, og plutselig kom desember. Jeg var så og si kvitt gjelden, men hadde absolutt ingenting å gå på hva gjaldt julegaver. Jeg har en stor familie og fire barn, så det sier seg selv ar jeg burde tenkt på å 1) enten spare til jul, eller 2) kjøpe litt julegaver hver måned frem til jul. 

Kredittkortet som nesten var nedbetalt gikk på en skikkelig smell den julen. 

Så husk å spare utenom. Det er demotiverende å måtte ta av kredittkortet for å betale en dyr regning på bilen eller whatever.

Anonymkode: cbacf...b51

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette kommer litt an på om du har god kontroll i økonomien ellers. 

Tidligere hadde jeg ekstremt dårlig kontroll. Fikk det for meg at jeg skulle betale ned så kjapt jeg kunne, og lå på et minimum på alt annet. Dette var på sommer/høst. Jeg sparte ikke en krone utenom, og plutselig kom desember. Jeg var så og si kvitt gjelden, men hadde absolutt ingenting å gå på hva gjaldt julegaver. Jeg har en stor familie og fire barn, så det sier seg selv ar jeg burde tenkt på å 1) enten spare til jul, eller 2) kjøpe litt julegaver hver måned frem til jul. 

Kredittkortet som nesten var nedbetalt gikk på en skikkelig smell den julen. 

Så husk å spare utenom. Det er demotiverende å måtte ta av kredittkortet for å betale en dyr regning på bilen eller whatever.

Anonymkode: cbacf...b51

Dette. Husk på å beholde en buffer til ting du vet at kommer, og ting du ikke vet at kommer.

Anonymkode: d10d7...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...