Gå til innhold

Erfaringer med Fame fotografer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte bytte dato for bryllupet vårt og må finne ny fotograf siden den vi skulle ha er opptatt den nye datoen.. Vi vurderer Fame, de kan evt komme til oss og ta bilder der. Selve fotograferingen koster 1000 kr, + kjøretillegg på 1250 eller noe sånt. Syns ikke det er så ille. Men har hørt at de er veldig dyre på fremkalling/forstørring..Noen som vet noe om dette?

Vi tenker på å droppe album, men kun bestille takkekort og forstørrede bilder til oss selv, våre foreldre, besteforeldre og forlovere. Altså 7 forstørrede bilder og ellers bare takkekort. Noen som vet sånn ca hva dette vil koste?

Håper på raske svar, er litt stressa.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har selv ikke noe erfaring med Fame, men lest på enten dette forumet eller på dittbryllup at de er litt dyre.. Men, prisen du har fått oppgitt høres ikke så verst ut.. Mulig det er nettopp dette med fremkalling og forstørring de tar igjen på/er dyre på ? Kanskje ikke så mye til hjelp dette svaret, men du kan jo gjøre et søk på diverse forum og se evt. erfaringer andre har med de ???

Skrevet

Ja, de er veldig dyre på fremkalling. Mest fordi de krever at du kjøper ramme på alle bildene du fremkaller. Det blir det fort MYE penger av. Vi tok babyfotografering der, men angret oss siden det ble så dyrt. Vi kunne jo ikke kjøpe bilder til familie uten ramme på.. (man kan jo kjøpe vesentlig billigere rammer andre steder enn hos fotografen.).

Sjekk ut dette først, og hvilke priser de opererer med.

Bildene blir ofte veldig sterile hvis de tas i studio (les: hvit bakgrunn...).

Skrevet

Vi skal ta bildene på Fame. Vi betaler også 1000,- for fotograferinga. Vi skal ha album og det koster 7000,- Men jeg har sjekket opp med flere steder og det kommer på ca samme pris for oss. +at jeg likte albumet dems veldig godt.

Vi har også tatt babybilder der, litt surt at man må ha ramme derfra.

Men vi har bestemt oss for å kjøpe albumet neste år (bildene ligger jo i arkivet dems) Så får vi fordelt utgiftene litt. SÅ nå tar vi bare bildene og bestiller takkekort.

Skrevet

Vi var hos Fame og tok barnebilder, vi var utrolig fornøyd og vi måtte ikke kjøpe ramme på alle bildene vi forstørra. Men kan hende han var snill mot oss siden vi forstørra det ene bildet til veldig stor str og kjøpte en dyr ramme til, at derfor lot han oss få de andre uten rame.

Synes prisen faktisk var bra jeg da, men det kan komme av at jeg bor på et lite sted hvor den andre tar høyere pris og mye dårligere bilder.

Skrevet

Heisann;-)

De ringte meg her en dag fordi jeg hadde sendt de en forespørsel på mail. De hadde tilbud på en pakke til 1900, den var ikke sååå veldig stor. Men så hadde de en pakke til 4900,- Da fikk du først ta kjæreste bilder som dere kan bruke til invitasjoner etc, husker ikke om invitasjoner da var med i pris men de laget dem. Så var det 1 time fotografering på dagen, helst i studio for der fikk de fram det særpreget de har. Deretter 1 time visning, album og et bilde på 20x25.

Skulle de komme ut, kostet det 2000 på første timen så 1000 per time etterpå.......

Gjest lillelou
Skrevet

Tips til Trondheimsbrudepar: Kontakt Norsk Fotofagskole :http://www.fotofagskolen.no/ ,eller sett opp oppslag i lokalene der.Det har vi tenkt å gjøre. Først og fremst fordi vi ønsker kule og litt anderledes bilder, og så blir også regninga en god del mindre. Innramming av eventuelle bilder som skal gis bort i gave gjør vi senere.Vi skal heller ikke ha noe stort bilde av oss selv hengende på veggen.

Gjest -eline-
Skrevet

Mine foreldre benytta seg av Fame til konfirmasjonsbildene av soestra mi, greie bilder, selv om jeg personlig synes den hvite bakgrunnen er litt vel oppbrukt og kjedelig... Det mamma reagerte mest paa var at de kun fikk se bildene paa denne visningen, (ingen proevebilder og se paa senere eller til aa vise andre...) og de _maatte_ bestemme seg der og da for aa faa det tilbudet paa forstoerring som de hadde paa forhaand faatt forespeilet... Ikke saa lett aa bestemme seg etter aa sett oerten bilder! Hvis de ikke bestemte seg paa den visningen, saa maatte de bestille ny time og betale mer for den og forstoerringa. Prisene er jo ganske stive i tillegg, saa skal man ha flere forstoerrelser saa koster det gjerne litt.

Skrevet

Takk for raske svar! Veldig snilt :klem: Nå ordna det seg tilslutt med en flink fotograf fra nabobygda, så vi slipper å plage Fame med å dra langt uti gokk for å ta bilder av oss :ler: Hadde nok blitt bra med dem og, men tror ikke det blir så dyrt å forstørre osv hos den lokale fotografen, så vi har bestilt der. Er veldig glad nå!

Og takk igjen for alle svar, mulig det blir noen undertøysbilder (morgengave) hos Fame istedet, hvis jeg tørr..for de skal jo ikke forstørres og inn i ramme, men i en liten søt album..skal sjekke priser. :)

Skrevet

Så flott at det ordnet seg for dere!

Jeg vil bare legge til at vi brukte Fame da vi giftet oss i fjor, og vi ble utrolig fornøyd med bildene. Som Eline sa, så tar de seg godt betalt, men jeg synes de var verd hver eneste krone. Vi bestilte hele pakken med kjærestefotografering til innbydelser og bordkort/meny/sanghefte, takkekort, forstørrelser til oss selv, foreldre og besteforeldre samt et nydelig album. Ettersom vi bestilte alt dette på samme tid, fikk vi en del rabatter. Men det kom likevel på oppunder kr 20 000,-

Min tankegang er at det vi sitter igjen med etter at dagen er over, er minner og bilder. Dersom andre her inne vurderer Fame, anbefaler jeg dem på det varmeste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...