Gå til innhold

Ser plutselig svarte streker foran øynene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt og så på tv i stad, så på en film med teksting. Plutselig så jeg bare svarte streker på tveen. Klarte ikke lese teksten, ble liksom hakkete, med streker mellom bokstavene. Har aldri opplevd det før. Det varte i kanskje 5- 10 min, så var det helt borte. Ikke hatt det etterpå.

Nå har jeg helt panikk her for at dette er kreft eller noe annet alvorlig. Noen som har opplevd noe liknende? 

Anonymkode: afa6c...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplevde du lysglimt også? 

Anonymkode: 73dc5...a72

Nei, ikke lysglimt. Bare svarte streker. Ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror du at det ikke var tv-bildet som streiket? Så du de sorte strekene når du så bort fra tv-en også?

Anonymkode: aba87...ec2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor tror du at det ikke var tv-bildet som streiket? Så du de sorte strekene når du så bort fra tv-en også?

Anonymkode: aba87...ec2

Satt sammen med en annen som så på samme program, som ikke så noe rart. Glemte litt å se rundt meg, ble så opptatt av å prøve lese det som stod, og at jeg ikke så ordentlig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Netthinne-løsning?

Anonymkode: 29f6d...394

Hvordan merker man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Netthinne-løsning?

Anonymkode: 29f6d...394

Ville jeg ikke fortsatt merket noe? Nå er det ingenting. Ser helt sol vanlig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det borte nå?

Anonymkode: daf5f...351

Ja, nå er det helt borte. Varte maks 10 min, nå er det ingenting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, nå er det helt borte. Varte maks 10 min, nå er det ingenting 

Hmm, merkelig. Ville nok bestilt en time hos optiker for å høre.

Anonymkode: daf5f...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det innimellom, sre svarte sikksakk streker og klarer ikke lese tekst. Noen ganger begynner det med at hånden blir nummen først. Og så 30 min senere om jeg er uheldig, så kommer hodepine. Har googlet meg frem til at det er aura-migrene. Er det skikkelig ille klarer jeg ikke snakke eller tenke ordentlig heller mens det pågår. Varer rundt 30 mn. Skikkelig vemmelig.

Anonymkode: 00db1...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som aura, som er forvarsel til migrene. Det varer mellom 5-30 minutter

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (1 time siden):

Høres ut som aura, som er forvarsel til migrene. Det varer mellom 5-30 minutter

Hm, det kan jo hende. Har ikke vondt i hodet, hadde ikke det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe lignende og det var i en periode hvor jeg opplevde mye stress. Har du vært mye stressa i det siste, mange påkjenninger e.l? Ellers kan det høres ut som aura før migrene, men litt usannsynlig hvis du ikke har migrene til vanlig..

Anonymkode: 44593...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får det innimellom, sre svarte sikksakk streker og klarer ikke lese tekst. Noen ganger begynner det med at hånden blir nummen først. Og så 30 min senere om jeg er uheldig, så kommer hodepine. Har googlet meg frem til at det er aura-migrene. Er det skikkelig ille klarer jeg ikke snakke eller tenke ordentlig heller mens det pågår. Varer rundt 30 mn. Skikkelig vemmelig.

Anonymkode: 00db1...541

Ja dette er aura-migrene, noen får bare auraen, og andre får migrene-hodepine etterpå. Jeg har også dette, og selve auraen plager meg ikke så mye, bortsett fra at det er forvarsel på en kraftig migrene som jeg vet kan ta dager å bli kvitt😣

Anonymkode: 962dd...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Satt og så på tv i stad, så på en film med teksting. Plutselig så jeg bare svarte streker på tveen. Klarte ikke lese teksten, ble liksom hakkete, med streker mellom bokstavene. Har aldri opplevd det før. Det varte i kanskje 5- 10 min, så var det helt borte. Ikke hatt det etterpå.

Nå har jeg helt panikk her for at dette er kreft eller noe annet alvorlig. Noen som har opplevd noe liknende? 

Noen snakker om at dette kan være aura-migrene, men var strekene sikk-sakk? Evt i farger? Jeg syns også dette kan minne om noe annet jeg har, som visstnok er litt sjeldent; etterbilder som henger igjen i synsfeltet og gjør det vanskelig å lese og se klart en liten stund. F.eks om du leser teksten på TV, også henger plutselig fargen av den teksten igjen, enten i svart eller hvitt, igjen i synsfeltet når du ser andre steder, som skygge på veggen eller skygge på andre steder du hviler blikket. Kan det være noe sånt? 

Anonymkode: 962dd...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan, som andre skriver her,  være migrene aura uten hodepine. Uansett skal du til legen første gang du opplever aura for å utelukke at det ikke er noe annet.

Anonymkode: c1b57...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som aura, som flere over her sier. Mange med migrene som kun får aura uten påfølgende hodepine.  Synsforstyrrelser bør imidlertid alltid sjekkes ut, det kan være andre mer alvorlige ting. Dessuten bør man feks ikke gå på p-piller hvis man har migrene med aura. Første gangen jeg fikk det ville legen ha meg inn for sjekk umiddelbart. 

Anonymkode: 3f1df...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...