AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Ja, altså. Som trådtittelen seier: Korleis slutte å snuse?? Eg er ein av dei som erstatta sigarettar med snus... Dette er no 6 år sidan. Eg snuser absolutt heile tida (ikkje når eg søv så klart) :,( Lurer på om det er nokon her som har ein solskinshistorie? Hadde vore så vanittig digg å ikkje vere avhengig av noko! Anonymkode: a892c...93f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Bestem deg, også slutter du. Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Trøst deg med at den første uken er verst, så blir det gradvis bedre. Sluttet på dagen for 5 år siden, etter å ha snuset fra jeg var 12 år til jeg var 30. Anonymkode: 6d90b...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Jeg sluttet på dagen og det var det. Syntes ikke det var vanskelig. Anonymkode: 978e1...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bestem deg, også slutter du. Så enkelt, men samtidig så vanskelig. Trøst deg med at den første uken er verst, så blir det gradvis bedre. Sluttet på dagen for 5 år siden, etter å ha snuset fra jeg var 12 år til jeg var 30. Anonymkode: 6d90b...0ee AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sluttet på dagen og det var det. Syntes ikke det var vanskelig. Anonymkode: 978e1...3f9 What? Bare cold turkey? Var ikkje det heilt grusomt? Abstinenser og slikt? Anonymkode: a892c...93f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Jeg sluttet å snuse for 2 år siden. Da hadde jeg snust MYE i 10 år. Jeg sluttet på dagen. En helt vanlig torsdag ettermiddag. Hadde tenkt på det en liten stund og ville prøve. Min taktikk var å IKKE slutte 😅. Jeg hadde fremdeles flere bokser i skapet. Men jeg sa til meg sjøl at "Nå skal jeg se hvor lenge jeg klarer å gå uten. Jeg har ikke slutta, og kan når som helst ta meg en snus - det er ikke forbudt. Men jeg skal se hvor lang tid jeg klarer meg uten". Så klarte jeg det en time, så skulle jeg prøve en time til. Så en dag, så to dager. Jeg kjente på abstinenser som var ganske slitsomt. Men jeg bestemte meg for å se hvor lenge jeg holdt ut. Plutselig hadde jeg gått en uke uten snus, og DA var det jo ikke noe poeng å begynne igjen. Anonymkode: e274e...484 1
Purple_Pixiedust Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 (endret) I motsetning til de andre her så har jeg selv valgt å trappe ned. Jeg snuste 12 snus fra morgen til kveld. De første fem dagene halverte jeg mengden. Da hadde jeg de verste abstinensene gjennom hele prosessen. Så trappet jeg sakte ned, stod på samme mengde snus i noen dager før jeg tok bort én stk. De siste tre dagene brukte jeg to snus per dag og resten av tiden nikotinfri snus. Så omtrent to uker etter første reduksjon så kuttet jeg ut de to siste snusene. Hadde bare lette abstinenser for hadde jo alt nesten sluttet i flere dager før stopp og hadde allerede de to siste ukene ventet med snusen etter måltider for å avvenne kroppen fra å forvente nikotin rett etter mat. Det gjorde det lettere etter måltider når jeg hadde sluttet. Som skrevet brukte jeg nikotinfri snus. Det var for å ta én ting av gangen. Først avvenne fra nikotin og deretter etter en måned med nikotinfri snus så sluttet jeg med det også. Prosessen tok to uker fra start til helt slutt på nikotin mener jeg, men jeg hadde mye lettere abstinenser enn ved cold turkey. Som sagt det verste var å halvere dagsbruken, det kjente jeg mye mer enn da jeg kuttet ut de to siste snusene, men det ble kroppen raskt vant til. Endret 5. september 2023 av Purple_Pixiedust 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå