AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #41 Del Skrevet 6. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan brenne seg for 18 mnd siden når alt av renter var i bånn? Anonymkode: 6ac91...b21 Bestilte fastrente på verste tidspunkt. Anonymkode: c10fd...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #42 Del Skrevet 6. september 2023 Spørsmål ang akkurat dette; kan man være kunde i flere banker samtidig kun for å ha en høyrentesparekonto i en annen bank? Har ufattelig dårlig rente på høyrentekonto hos min bank, ligger på 1,83%, øker til usle 2% i oktober. Ja jeg vet fond er bedre blabla, jeg kan ikke noe om fond og har ikke råd til å tape en krone. Men vet jeg taper på å ha de stående på en "høyrentekonto" (som ikke er så høy) hos min faste bank. Er det virkelig så enkelt som å finne en bank med best rente, lag konto og flytt pengene? Blir man heksejaktet av banken sin med telefoner og beskjed om å komme tilbake til dem ellers så blir du slettet som kunde eller skjer det ingenting? Har aldri i mitt liv byttet bank (vil ikke heller) og er helt grønn på dette. Google sier det er bare å lage konto, ferdig. Men det høres for enkelt ut og jeg blir paranoid over feller og lureri, ingenting i livet er så enkelt 😂 Anonymkode: 96737...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #43 Del Skrevet 6. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmål ang akkurat dette; kan man være kunde i flere banker samtidig kun for å ha en høyrentesparekonto i en annen bank? Har ufattelig dårlig rente på høyrentekonto hos min bank, ligger på 1,83%, øker til usle 2% i oktober. Ja jeg vet fond er bedre blabla, jeg kan ikke noe om fond og har ikke råd til å tape en krone. Men vet jeg taper på å ha de stående på en "høyrentekonto" (som ikke er så høy) hos min faste bank. Er det virkelig så enkelt som å finne en bank med best rente, lag konto og flytt pengene? Blir man heksejaktet av banken sin med telefoner og beskjed om å komme tilbake til dem ellers så blir du slettet som kunde eller skjer det ingenting? Har aldri i mitt liv byttet bank (vil ikke heller) og er helt grønn på dette. Google sier det er bare å lage konto, ferdig. Men det høres for enkelt ut og jeg blir paranoid over feller og lureri, ingenting i livet er så enkelt 😂 Anonymkode: 96737...2f9 Det er absolutt så enkelt, gjort på få minutter. Media har en del av skylden, siden de alltid snakker om å "bytte" bank. Men man trenger jo slett ikke bytte. Jeg er sparekunde i en hel haug med banker. Du kan få en konto slettet på grunn av inaktivitet, men da skal det gå ganske lang tid. Og da kan du jo evt overføre noen kroner hvis du vil beholde kontoen. Anonymkode: c10fd...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #44 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmål ang akkurat dette; kan man være kunde i flere banker samtidig kun for å ha en høyrentesparekonto i en annen bank? Har ufattelig dårlig rente på høyrentekonto hos min bank, ligger på 1,83%, øker til usle 2% i oktober. Ja jeg vet fond er bedre blabla, jeg kan ikke noe om fond og har ikke råd til å tape en krone. Men vet jeg taper på å ha de stående på en "høyrentekonto" (som ikke er så høy) hos min faste bank. Er det virkelig så enkelt som å finne en bank med best rente, lag konto og flytt pengene? Blir man heksejaktet av banken sin med telefoner og beskjed om å komme tilbake til dem ellers så blir du slettet som kunde eller skjer det ingenting? Har aldri i mitt liv byttet bank (vil ikke heller) og er helt grønn på dette. Google sier det er bare å lage konto, ferdig. Men det høres for enkelt ut og jeg blir paranoid over feller og lureri, ingenting i livet er så enkelt 😂 Anonymkode: 96737...2f9 Jeg er pt. kunde i fire banker. Den ene banken har jeg nøyaktig 0,- kroner i. (Men måtte bare ha en konto der pga noe fond for barn). Har sparekonto i Nordax bank, og kun det. Har brukskonto i Nordea, men ikke sparekonto der. Den fjerde banken står det 14,90 på en konto jeg ikke bruker. Så ja, du kan være kunde i så mange banker du vil! Du har INGEN lojalitetsplikt til noen bank. Anonymkode: f3d62...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #45 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er absolutt så enkelt, gjort på få minutter. Media har en del av skylden, siden de alltid snakker om å "bytte" bank. Men man trenger jo slett ikke bytte. Jeg er sparekunde i en hel haug med banker. Du kan få en konto slettet på grunn av inaktivitet, men da skal det gå ganske lang tid. Og da kan du jo evt overføre noen kroner hvis du vil beholde kontoen. Anonymkode: c10fd...420 Det er akkurat det, det høres så brutalt ut å "bytte bank" slik som media skriver hele tiden. Høres ut som at man må bytte absolutt alt, men slik er det jo ikke tydeligvis. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er pt. kunde i fire banker. Den ene banken har jeg nøyaktig 0,- kroner i. (Men måtte bare ha en konto der pga noe fond for barn). Har sparekonto i Nordax bank, og kun det. Har brukskonto i Nordea, men ikke sparekonto der. Den fjerde banken står det 14,90 på en konto jeg ikke bruker. Så ja, du kan være kunde i så mange banker du vil! Du har INGEN lojalitetsplikt til noen bank. Anonymkode: f3d62...138 Takk for svar begge to, da skal jeg sette meg ned og sjekke litt rundt. Jeg er storfornøyd med banken jeg har, bortsett fra sparekonto avtalen, så da får jeg finne en annen for det formålet. Anonymkode: 96737...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå