Gå til innhold

Startet i ny jobb, men kjenner på sorg over gamle arbeidsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa opp stillingen min i min gamle jobb grunnet dårlig lønn, starter i ny jobb med bedre lønn men kjenner på så stort sorg og savn. Savner arbeidsplassen min, mine gamle kolleger, samtalene med dine og minnene vi hadde sammen. Vi var et veldig sosialt kontor som dro på firmareiser utenlands, hadde mye sosialt og generelt en større og mer sammensveiset gjeng. Det er riktig nok min første arbeidsdag i ny jobb i dag. Men ingenting kjennes riktig. Liker ikke arbeidsstedet, kollegaene er relativt unge og vi har generelt lite felles interesser. Jeg vet ikke om valget jeg tok var det riktige, selv om lønnen er bedre. Er det normalt å kjenne på slikt? Hva er riktig? 

Anonymkode: 4ff03...5f5

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjennes nesten alltid feil første arbeidsdag. Og uke og kanskje måned. Så plutselig har det blitt litt hjemme der også. Går seg som oftest til. 

Anonymkode: 41038...82b

• Liker 1
Skrevet

Det som er riktig er det som føles best for deg :) Du må selvsagt gi det nye kontoret litt tid, for første arbeidsdag suger uansett! Og spesielt når man har tidligere arbeidsplasser å sammenligne med. Men om det ikke skulle bli bedre ville i hvert fall jeg sett på mulighetene for å på sikt gå tilbake til forrige arbeidsplass.

Anonymkode: 6c284...27c

Skrevet

Kjenner meg igjen, hadde det likt. Byttet jobb pga flytting. Holdt ut i jobben ett år, men følelsen endret seg ikke. Ble til slutt sykemeldt og sa opp. Det var ikke noe konkret å sette fingeren på, det var bare ingenting som var riktig. Mitt råd er å gi det 2-3 uker, og om du kjenner at det ikke er bra så kan du finne noe annet/-gå tilbake der du var om det er en mulighet.

Anonymkode: 49bf1...ab4

Skrevet

Når stillinga di blir lyst ut kan du jo søke på den og om du får den kan du kreve høyere lønn enn du hadde ved sist ansettelse.

Anonymkode: 68c45...2c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sa opp stillingen min i min gamle jobb grunnet dårlig lønn, starter i ny jobb med bedre lønn men kjenner på så stort sorg og savn. Savner arbeidsplassen min, mine gamle kolleger, samtalene med dine og minnene vi hadde sammen. Vi var et veldig sosialt kontor som dro på firmareiser utenlands, hadde mye sosialt og generelt en større og mer sammensveiset gjeng. Det er riktig nok min første arbeidsdag i ny jobb i dag. Men ingenting kjennes riktig. Liker ikke arbeidsstedet, kollegaene er relativt unge og vi har generelt lite felles interesser. Jeg vet ikke om valget jeg tok var det riktige, selv om lønnen er bedre. Er det normalt å kjenne på slikt? Hva er riktig? 

Det er bare første dagen din! Så klart er det for tidlig å bli skikkelig kjent med medarbeiderne osv. 

Dette går seg til ts ❤️ 

Anonymkode: df74a...c89

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er riktig? 

Du må jo i det minste gi det mer enn ett stk. dag før du bestemmer deg, da 😅 Du kan jo oppdatere oss om noen måneder, muligens?

Skrevet

Dere har helt rett i det. Jeg må gi det litt tid, men alt kjentes så feil i dag. Før så gleder jeg meg til å dra på jobb og det var høydepunktet mitt 🫣 og nå stod jeg opp og egentlig følte ingenting spesielt, faktisk tom

• Hjerte 2
Skrevet

Hvilken bransje jobber du i? Håper du finner deg til rette snart❤️

Anonymkode: 04dc5...ea3

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ganske normalt vil jeg si å kjenne på slikt

Anonymkode: 47d50...11a

Skrevet

Skulle ønske jeg var også den typen som savnet kollega osv. Jeg har byttet mye jobb opp igjennom årene og aldri sett meg tilbake. Ingenting galt med kollegaen, men jeg blir så ekstremt lei av de samme hver dag. Som sagt ikke kollega sin feil, men meg (har en diagnose, så antar det er derfor jeg kan bli ekstremt lei av alt og alle).

poenget mitt er at du er heldig som faktisk savner kollegaene dine. Det betyr at du er flink for å finne plassen din og du trives med andre og andre trives med deg. Jeg skulle ofte ønske jeg var mer som deg

Og om noen mnd, så har du nok funnet deg til rette på ny arbeidsplass og kanskje fått god tone med nye kollega og☺️

Anonymkode: 7cea5...f4e

Skrevet

Jeg ville heller blitt i den forrige jobben. Å trives på jobb, er bedre enn økt lønn. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye økte lønna?

Anonymkode: 52cf7...4d7

Skrevet

Hva jober du med?

Gi det noen uker før du gjør opp status på nytt. Ikke mål de nye kollegaene opp mot de gamle. Du har vel fortsatt kontakt med dine gamle kollegaer på fritiden?

Skrevet

Sånn kan det gå når det eneste man trakter etter er lønn i kroner og ører.

Anonymkode: af39f...fb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette viser vel bare at lønn ikke betyr alt? Hvis lønna på din forrige arbeidsplass var tilstrekkelig til å leve et godt liv, så skjønner jeg ikke hvorfor du sluttet?

Anonymkode: e5712...cc2

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn kan det gå når det eneste man trakter etter er lønn i kroner og ører.

Anonymkode: af39f...fb7

Er kanskje ikke så rart å ikke bare ønske, men TRENGE en bedre lønn i disse dager 

Skrevet

Hvordan var dag nr 2, ts?😊

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv, Ts. Hadde første dag i ny jobb på mandag jeg også, og alt føltes feil. Savnet de gamle kollegaene og den gamle arbeidsplassen. Selvom det var flere grunner enn lønn til at jeg byttet. I dag og i går var heldigvis en bedre dag, tenker å gi det noen uker før jeg evt søker meg bort hvis følelsen ikke gir seg. Håper det går seg til for deg :

Anonymkode: 0b584...0fe

Skrevet

Mannen min hadde det sånn. Han flyttet 6 timer unna hjemstedet sitt da vi ble samboere. (Han flyttet til meg). Testet flere jobbe her, men han klarte ikke å finne seg til rette uansett. Etter noen år var han bare deprimert og sykemeldt hele tiden. Vi ble enige om at han skulle søke seg tilbake der han jobbet før han flyttet. Det ble en helt annen hverdag for oss. Han ukependler stort sett, og har hjemmekontor noen uker inni mellom. 

Selv om vi nå får langt mindre tid sammen, så har jeg en lykkelig mann hver gang han er hjemme. Og det er faktisk langt bedre enn en ulykkelig mann 24/7. 

Så min tanke er dermed at dersom du ikke klarer å finne deg til rette på nytt sted, så er det bare å søke seg tilbake der du var. Jobb er 1/3 av hverdagen din. Det er såpass mye tid at du bør ha det greit på jobb😊

Anonymkode: c84b8...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...