AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Hvordan gjør dere det med fordeling av utgifter? Har dere hver deres konto og fordeler utgiftene likt, eller en felleskonto dere betaler inn til og hvor regninger trekkes fra? Evt andre løsninger? Anonymkode: 62e2c...d0a
Hareena Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Vi har en «regningskonto» som vi skyter inn et fast beløp i fra hver vår lønnskonto.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Vi får lønn inn på hver vår konto. Overfører likt beløp til en felles konto som begge har tilgang til. Denne betaler vi alt av felles utgifter fra: boliglån, regninger, kredittkort. Vi bruker et kredittkort til alle dagligvarer for å samle poeng. Betaler det ned hver måned Funker for oss. Individuelle utgifter går ut fra våre separate brukskontoer. Anonymkode: 5b7ac...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Vi har felles matkonto som vi betaler samme sum til. Har hvert vårt kort til denne kontoen. Brukes til mat og felles aktiviteter (kino, ut å spiser mm) hvis den ikke er tom. Da betaler mannen 🙈🙈 Anonymkode: 79b45...f9c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Nei, jeg betaler regningene, og mannen har en fast, månedlig overføring til meg som dekker den. Strømregningen er den eneste som varierer måned til måned, så der vippser han. Anonymkode: 93b2a...e2d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi får lønn inn på hver vår konto. Overfører likt beløp til en felles konto som begge har tilgang til. Denne betaler vi alt av felles utgifter fra: boliglån, regninger, kredittkort. Vi bruker et kredittkort til alle dagligvarer for å samle poeng. Betaler det ned hver måned Funker for oss. Individuelle utgifter går ut fra våre separate brukskontoer. Anonymkode: 5b7ac...0f1 Skulle til å skrive akkurat dette. Funker bra! Vi skjøt inn midler noe ulikt en periode da lønna var ulik, men nå er det likt. Anonymkode: 2178c...a53 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Vi har en felles regningskonto som begge har tilgang til, der huslån, forsikring og andre felles faste utgifter blir trukket ifra (betaler inn likt beløp hver mnd). Har også en matkonto som vi har 2 kort til som vi også overfører likt beløp til. Har også separate regningskontoer der private regninger trekkes ifra (jeg har barn fra før, så sfo, bhg, mobil osv). Anonymkode: d9d74...82f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Vi har felles regningskonto som vi betaler inn til begge to hver måned. Vi har også felles matkonto. Vi har felles økonomi, så vi deler det vi har. Sitter igjen med lik sum hver oss til "lommepenger" på våre brukskontoer. Anonymkode: 9f33f...fae
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Ja, vi har en felles konto som vi overfører forholdsvis likt til. Det vil si, han tjener som regel litt mer enn meg hvert år, og han overfører da forholdsvis mer til felleskontoen. Fra felleskontoen går matkjøp, lån og alle regninger som er felles. Anonymkode: c0791...a27
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 Vi fordeler de bare mellom oss. Har en matkonto, men det er fordi vi fokuserer på å holde den kostnaden lav. Anonymkode: 241d9...8e4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Felles konto/kort. Til regninger, mat, kino, ut å spise osv. Setter inn lik, fast sum. Det vi har av penger utover det styrer vi selv. Anonymkode: 5d727...223
Knirke Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 Har en felleskonto til felles ting som møbler, reiser og utgifter til hund. Holder maten utenom ettersom samboer betaler mesteparten av maten (han har barn og jeg er mye bortreist, så det ville blitt veldig skjevt)
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Han tar alle utgifter/regninger selv, så ingen felleskonto her. Anonymkode: 9dd13...667 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han tar alle utgifter/regninger selv, så ingen felleskonto her. Anonymkode: 9dd13...667 Pass deg for kvinnefella, eier du noe av verdi? Anonymkode: a79a4...c1c
flusa Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 Ja,det trekkes fast beløp fra oss begges konto til denne hver mnd.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Pass deg for kvinnefella, eier du noe av verdi? Anonymkode: a79a4...c1c Har nok gått i den fella for lenge siden. Jeg eier ikke noe av verdi. Anonymkode: 9dd13...667
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har nok gått i den fella for lenge siden. Jeg eier ikke noe av verdi. Anonymkode: 9dd13...667 Hva i alle dager bruker du inntekten din på da? Anonymkode: 71c84...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva i alle dager bruker du inntekten din på da? Anonymkode: 71c84...3f7 Jeg har ikke en jobb. Anonymkode: 9dd13...667
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #19 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke en jobb. Anonymkode: 9dd13...667 Da er det ikke du som har gått i kvinnefella, men mannen din i "mannefella". Han jobber og sliter og forsørger deg som ikke bidrar med noe som helst til familieøkonomien. Anonymkode: 71c84...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #20 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi får lønn inn på hver vår konto. Overfører likt beløp til en felles konto som begge har tilgang til. Denne betaler vi alt av felles utgifter fra: boliglån, regninger, kredittkort. Vi bruker et kredittkort til alle dagligvarer for å samle poeng. Betaler det ned hver måned Funker for oss. Individuelle utgifter går ut fra våre separate brukskontoer. Anonymkode: 5b7ac...0f1 Vi å har det slik. Fungerer fint synes jeg. mine foreldre er den gamle sorten. Pappa betaler alt og min mor bare mat. Derfor hun var så streng på å lære oss opp på hvordan vi skulle gjøre det økonomisk når jeg fikk meg samboer. Anonymkode: e7cfb...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå