Gå til innhold

Etter første date, bedre å avklare om man skal møtes igjen før man går hver til sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke bedre å avklare dette før man drar hjem etter første date? Så slipper man å gå og lure, og vente på melding eller lure på når man sender neste melding. Usikkerheten kan unngås hvis man snakker sammen. Om det ikke er kjemi er det bedre å si det ærlig rett etter første date, eller? Tanker om dette? 

Anonymkode: 8d24f...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være vanskelig å være så direkte å si at nei jeg vil ikke møtes igjen da hvis det er det man føler .

Anonymkode: 3185a...c1f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig enig! Men det er forbausende mange der ute, både av kvinner og menn, som ikke takler å skulle si noe ansikt til ansikt.

Er man voksen og god på å kommunisere så greier man fint å enten avtale en ny avtale eller at man ikke møtes igjen.

Anonymkode: c09c4...7d1

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er ikke alltid det er lurt. 
En kan våkne dagen derpå og faktisk kjenne at det føles litt feil selv om en hadde det hyggelig kvelden før. 
Fornuften bla slår inn 

Anonymkode: c7632...a55

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke bedre å avklare dette før man drar hjem etter første date? Så slipper man å gå og lure, og vente på melding eller lure på når man sender neste melding. Usikkerheten kan unngås hvis man snakker sammen. Om det ikke er kjemi er det bedre å si det ærlig rett etter første date, eller? Tanker om dette? 

Anonymkode: 8d24f...d8d

Foretrekker å avklare der og da. Mye av svarene en får ligger i ansiktsuttrykket og slikt til den andre. Det kan en ikke lese over telefon eller chat

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg foretrekker å spørre om slikt på en melding etter endt date. Gjerne med en oppsumering om hvordan jeg hadde det / opplevde det ! Jeg syntes det kan være litt tøft å si nei face  2 face. 😅

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger trenger man litt tid til å tenke og fordøye også. Det er ikke det at man ikke ville klart å gi et svar direkte, men man ønsker å områ seg litt (det er kanskje et tegn på at man ikke egentlig ønsker en ny date i det hele tatt, men det er ved siden av poenget).
Jeg syns det er litt normal høflighet å gi folk litt rom for å tenke... både når det gjelder dating og i andre situasjoner. Om de sier ja til å treffes mer, så vil jeg at det skal være at de virkelig genuint har lyst ... ikke bare fordi de ikke klarte å si nei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være man havner litt i en "boble" under selce daten, men når man fpr den andre på avstand en tine eller to så kommer man på noe man reagerte på, en dårlig magefølelse man har greid å sette fingeren på eller er blitt edru igjen og innser at hen ikke var så veldig tiltrekkende

Anonymkode: 370dc...74d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, de fleste trenger å fordøye møtet litt. En date gir adrenalin og man trenger tid for å lande og kjenne etter hva man egentlig følte. 

Anonymkode: c339b...6e9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være vanskelig å være så direkte å si at nei jeg vil ikke møtes igjen da hvis det er det man føler .

Anonymkode: 3185a...c1f

15 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være man havner litt i en "boble" under selce daten, men når man fpr den andre på avstand en tine eller to så kommer man på noe man reagerte på, en dårlig magefølelse man har greid å sette fingeren på eller er blitt edru igjen og innser at hen ikke var så veldig tiltrekkende

Anonymkode: 370dc...74d

Veldig enig i begge disse. Har faktisk opplevd motsatt også, jeg var veldig i øyeblikket og spurte om å møtes igjen neste helg og han ble litt satt ut og sa nei. Så sendte han melding senere og sa han angret allerede dagen etter og gjerne ville treffes mer men da var det liksom ødelagt 😄  

Anonymkode: 13179...84e

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror veldig mange, både kvinner og menn (kanskje spesielt kvinner, siden jeg er mann?) forventer at de skal falle i dyp kjærlighet på første møte - Litt som en ridder med sverd på en hvit hest med bar overkropp - Men er det realistisk?
Jeg (som mann), tror ingenting på det. Noen både ønsker og tror det er sånn det skal være, men JEG tror de blir forværende på Tinder livet ut.

Jeg liker å avklare etter et møte, med noen hyggelige setninger om at dette var hyggelig og vi tar kontakt. 
Så tar vi kontakt. Og da kan vi gå i gang med flere avklaringer.
Husk nå til slutt da, noe forskning viser det tar i gjennomsnitt 88 dager for menn å bli forelsket, mens det tar 134 dager for kvinner å føle ekte kjærlighet.
Dette tenker jeg må påvirke deres valg, Ingen mann eller kvinne på hvit hest og sverd i hånden kommer ridende og "redder" deg.

Anonymkode: 2b088...cd1

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror veldig mange, både kvinner og menn (kanskje spesielt kvinner, siden jeg er mann?) forventer at de skal falle i dyp kjærlighet på første møte - Litt som en ridder med sverd på en hvit hest med bar overkropp - Men er det realistisk?
Jeg (som mann), tror ingenting på det. Noen både ønsker og tror det er sånn det skal være, men JEG tror de blir forværende på Tinder livet ut.

Jeg liker å avklare etter et møte, med noen hyggelige setninger om at dette var hyggelig og vi tar kontakt. 
Så tar vi kontakt. Og da kan vi gå i gang med flere avklaringer.
Husk nå til slutt da, noe forskning viser det tar i gjennomsnitt 88 dager for menn å bli forelsket, mens det tar 134 dager for kvinner å føle ekte kjærlighet.
Dette tenker jeg må påvirke deres valg, Ingen mann eller kvinne på hvit hest og sverd i hånden kommer ridende og "redder" deg.

Anonymkode: 2b088...cd1

Tror mange menn misforstår og blåser opp dette, det både jeg og flere venninner trenger å føle på date for å ville treffes igjen er en tiltrekning/gnist, sjeldent hørt om noen som forventer å bli tatt med storm på første date, det må isåfall være veldig unge kvinner. 

Anonymkode: 13179...84e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har opplevd å bli spurt på daten om date nr 2 da har jeg sagt ja men angret dagen etterpå. Eller ikke har gjort det og vips er jeg i en langvarig relasjon. For meg virker det veldig som det er litt "make it ore brake it"mellom date 1 og 2.

Selvsagt opplevd å like folk over tid men da i settinger man møtes daglig som skole eller jobb. Da kan slikt oppstå. 

Men dating det blir så fort alvor føler jeg. Er så mye som skal klaffe. Føler også at menn er litt for ivrig og pushy får følelser fort osv. Jeg trenger tid på å bli trygg. Noen menn er derimot gode på å vise tydelig hva de føler men er samtidig såpass rolig og trygg, er vell en x faktor i bildet her. Men noen føler jeg meg liksom "hjemme" med og andre ikke sånn helt fra start. Jeg vet gjerne det med en gang. De gangene jeg forsøker presse meg inn i en relasjon fordi han føles grei og snill etc men ikke har denne følelsen fra start går det sjeldent. 

Anonymkode: c2d8e...9bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, de fleste trenger å fordøye møtet litt. En date gir adrenalin og man trenger tid for å lande og kjenne etter hva man egentlig følte. 

Anonymkode: c339b...6e9

På en måte sant. Men er man i tvil, så synes jeg man skal gi det noen sjanser til, helt til man ikke er det lengre.

Noen ganger visste jeg med det samme at det ikke ville bli noe mer. Da var det like greit å takke for hyggelig date. Og si at kjærestekjemien var ikke der, så er det best for oss begge å ikke treffes mer. 

Skrevet

Enten man sier fra at man ikke vil treffes videre ansikt til ansikt eller via meldinger tar ofte den andre parten det dårlig og blir ufin og kan til og med lage litt smådrama sånn sett. Da er det liten vits å kommunisere bra når man blir møtt med sånt. Det blir alltid mange unødvendige spørsmål. Er liksågreit å bare ghoste da. 

Anonymkode: 7e619...58f

Skrevet

Jeg sier ifra der og da hvis jeg er helt sikker, men ofte trenger jeg å fordøye daten litt og kjenne på hva jeg føler. Da tar jeg det på melding i etterkant. Enten samme kveld eller dagen etter. En og annen gang har det nok skjedd at ingen av oss har sendt noen melding, men da har det gjerne vært tydelig at interessen ikke var der fra noen av oss, uten at vi sa det spesifikt. Daten var på en måte glemt straks den var ferdig.

• Nyttig 1
Skrevet

Er i forhold nå, men har avklart det etter daten om vi vil treffes videre. Fått litt tid til å summe oss litt. En gang kvelte daten det selv. Vi hadde en nydelig date, var enige om å treffes igjen en annen helg. Han ble så ivrig og pågående at jeg mistet helt lysten og takket fint for meg i løpet av uken. Var store meldinger som "Håper dagen din er like nydelig som deg" "Mister jeg deg nå, knuser hjertet mitt" osv osv osv 

Anonymkode: 3bee5...d5a

Skrevet

Kan man godt. Alle vet da at eneste formålet med første date er å finne ut om det er aktuelt å møtes igjen?

Ja, og ideelt sett også få seg et ligg, da.

Skrevet
KallePils skrev (1 time siden):

Kan man godt. Alle vet da at eneste formålet med første date er å finne ut om det er aktuelt å møtes igjen?

Ja, og ideelt sett også få seg et ligg, da.

Hva hvis man er overstadig beruset? Tror du han vil møtes igjen da?

Anonymkode: 2a6bc...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...