Vinterlandet Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Jeg er ei på 40 år, på jakt etter en egen leilighet nå, og da 10000kr er det meste jeg kan klare i en mnd., så skjønner jeg jo at jeg har begrensninger av alternativer. Spesielt når man legger til det faktum at jeg har noen 2 smålån og en litt større lån som gjør at jeg får utbetalt rundt 13-15000kr/mnd. Det jeg lurer på, er det noe form for støtte jeg kan få selv om jeg er 100% uføretrygdet? Jeg har en tenåringsdatter som bor hos barnefaren som jeg ikke er forsørger for, men prøver å gjøre ting på den rette måten. Er det noen form for støtte jeg kan prøve å søke på, eller er det kun NAV og bostøtte som jeg har av alternativer?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Hvis du har lav nok inntekt, kan det være du kan få bostøtte fra Husbanken. https://www.husbanken.no/person/bostotte/kan-jeg-faa-bostotte/ Anonymkode: bd44b...189
Vinterlandet Skrevet 4. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du har lav nok inntekt, kan det være du kan få bostøtte fra Husbanken. https://www.husbanken.no/person/bostotte/kan-jeg-faa-bostotte/ Anonymkode: bd44b...189 Nei, jeg er akkurat over den grensa.... :/ Da har jeg vel ingen andre alternativer, sant?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 knighten skrev (13 minutter siden): Nei, jeg er akkurat over den grensa.... 😕 Da har jeg vel ingen andre alternativer, sant? Du kan få supplerende sosialstønad hvis du ikke har nok penger til livsopphold etter husleia er betalt. Anonymkode: 6d99a...824
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 "Lånene gjør at du får utbetalt 13-15 000,-". Vil det si at lånene er til tvangstrekk og blir trukket før utbetaling? Hvor mye har du inn pr måned? altså FØR forbruker ditt, FØR lånene? Hvilken rente er det på lån? Hvor mye har du forhandlet på rentene? Anonymkode: 702d1...b4f 1
Knirke Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Hvis du ikke har forsørgeransvar for barn kan du vel flytte på hybel? Mange hybler til leie under 10.000 kr. Du får ikke støtte fra NAV til å betale forbrukslån. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå