Gå til innhold

Er en leietaker som trenger tips og råd til søknad om å leie leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere er viktig og essensielt å ta med når man skal legge ut at man ønsker å leie en leilighet/sted å bo.

Er det noe spesifikt som burde være med i søknaden, eller?

Hadde satt pris på om dere har noen tips og råd på det her!

Endret av Vinterlandet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør redigere vekk navnet ditt❤️

Anonymkode: 7076e...364

Skrevet

Jeg syns du sier for mye om deg selv. Jeg hadde prøvd å lete etter leiligheter fremfor å legge ut noe selv.

Tips- prøv å unngå å nevne noe om at du er ufør.

Anonymkode: fa1fb...9d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg syns du sier for mye om deg selv. Jeg hadde prøvd å lete etter leiligheter fremfor å legge ut noe selv.

Beklager at jeg ikke nevnte det, men jeg leter som en galning. Sjekket samtlige steder 100 ganger dagen, men ingenting.

Den er grei. Skal ikke nevne noe om ufør.

Hva skal jeg si om meg selv da? Kan jo kutte ut interessene f.eks. Hva mer?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du bør redigere vekk navnet ditt❤️

Ok, det skal jeg gjøre.

Takk for at dere hjelper til!

Skrevet

Bra skrevet, hadde droppet siste setning. Og pirk; i første del var det litt mye også. Ta bort noen og heller start setning med 'jeg'

Anonymkode: feea8...2d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville hengt opp lapp på lokalbutikk det du kan tenke deg å leie og i lokalavis. Fikk overraskende bra respons på avisannonser i en lokalavis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Enig i denne du kan fint ta bort noe. Aktiv person som er glad i friluft holder. Personlige egenskaper er ikke nødvendig.

Skrevet
knighten skrev (9 minutter siden):

Beklager at jeg ikke nevnte det, men jeg leter som en galning. Sjekket samtlige steder 100 ganger dagen, men ingenting.

Det er ikke at du skriver for mye om deg selv det er mer ordlyden og oppbyggingen, syns det er litt for rotete skrevet,  og litt smør på flesk.

Skrevet

Bare flytt raskt til Tromsø og lei deg inn på AirBnB-rom. Da kan du dra på visninger og prate med utleiere personlig og får litt tid. 

Sett inn annonse i lokalavisa og på gruppe for leie på Facebook. Har du mye saker finn et midlertidig lager. 

«Hei! 

Jeg heter … og skal flytte til Tromsø og søker derfor å leie en leilighet. Jeg er voksen og rolig, røyker ikke og har ikke dyr. Jeg har fast inntekt og er en sikker betaler. Jeg ønsker helst en leilighet hvor Internett er inkludert. Jeg har referanser hvis ønskelig». 

Se gjerne etter noe billigere litt utenfor Tromsø. Der går busser hele tiden. 

Anonymkode: 8872b...133

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
knighten skrev (17 minutter siden):

Ok, det skal jeg gjøre.

Takk for at dere hjelper til!

Jeg mente her i siteringen i hovedinnlegget ditt❤️

• Liker 1
Skrevet

Litt mer pirk:ta bort derfor i siste setning i første del. Setningen er fin uten derfor:)

Skrevet

Synes det var helt fint! Du får sikkert napp om du legger det på Finn.

Hilsen utleier

Anonymkode: 80267...d6b

• Liker 1
Skrevet

'Er en rolig person, ikke røyk eller festing(om du snuser eller ikke betyr ikke noe for utleier, men røyk og fest er relevant)"..Har fast inntekt og er sikker betaler."

Skrevet

Hvis du ikke finner noe med strøm inkludert så bør du unngå bolig uten egen måler eller undermåler, det lønner seg å ha mest mulig kontroll over strømmen selv.

Unngå også internet inkludert, det er en uting med utleiere som deler nettet sitt med personer utenfor husstanden. En ting er at det bryter avtalen med nett-leverandør men det handler også om sikkerhet for både utleier og leietaker. Et stort pluss er utleiere som har lagt opp egen linje til utleiebolig slik at leietaker kan ordne med eget abonnement.

Husk at depositum SKAL på en egen depositumkonto i ditt navn, det er utleier som skal betale for å opprette kontoen og det er du som leietaker som skal ha rentene den dagen leieforholdet opphører. Sørg for å ta bilder av boligen når du inngår leieavtale for å dokumentere eventuelle tidligere feil og mangler. 

Anonymkode: 5e854...7e2

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt mer pirk:ta bort derfor i siste setning i første del. Setningen er fin uten derfor:)

Er ikke mitt ekte navn, så all good. :)

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

'Er en rolig person, ikke røyk eller festing(om du snuser eller ikke betyr ikke noe for utleier, men røyk og fest er relevant)"..Har fast inntekt og er sikker betaler."

Ok, da fjerner jeg det med snus. Skal jeg droppe å nevne at jeg har fast inntekt og er sikker betaler, eller?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke finner noe med strøm inkludert så bør du unngå bolig uten egen måler eller undermåler, det lønner seg å ha mest mulig kontroll over strømmen selv.

Unngå også internet inkludert, det er en uting med utleiere som deler nettet sitt med personer utenfor husstanden. En ting er at det bryter avtalen med nett-leverandør men det handler også om sikkerhet for både utleier og leietaker. Et stort pluss er utleiere som har lagt opp egen linje til utleiebolig slik at leietaker kan ordne med eget abonnement.

Husk at depositum SKAL på en egen depositumkonto i ditt navn, det er utleier som skal betale for å opprette kontoen og det er du som leietaker som skal ha rentene den dagen leieforholdet opphører. Sørg for å ta bilder av boligen når du inngår leieavtale for å dokumentere eventuelle tidligere feil og mangler. 

Anonymkode: 5e854...7e2

Oi, her var det mye bra. Mange takk for det! Skal definitivt ha det i tankene, ja.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke at du skriver for mye om deg selv det er mer ordlyden og oppbyggingen, syns det er litt for rotete skrevet,  og litt smør på flesk.

Ok, jeg skal prøve å omformulere teksten. Kanskje du kan hjelpe meg siden norsk ikke er hovedmorsmålet mitt, hvis det ikke er for mye å be om? :)

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bare flytt raskt til Tromsø og lei deg inn på AirBnB-rom. Da kan du dra på visninger og prate med utleiere personlig og får litt tid. 

Sett inn annonse i lokalavisa og på gruppe for leie på Facebook. Har du mye saker finn et midlertidig lager. 

«Hei! 

Jeg heter … og skal flytte til Tromsø og søker derfor å leie en leilighet. Jeg er voksen og rolig, røyker ikke og har ikke dyr. Jeg har fast inntekt og er en sikker betaler. Jeg ønsker helst en leilighet hvor Internett er inkludert. Jeg har referanser hvis ønskelig». 

Se gjerne etter noe billigere litt utenfor Tromsø. Der går busser hele tiden. 

Anonymkode: 8872b...133

Det er det jeg har gjort de siste 2 ukene, men ingen napp.... Blitt alltid slik at en annen velges fremfor meg.

Jeg har egen bil, så parkering må jeg nesten ha.

Har bodd i områdene rundt Tromsø, bare ikke i Tromsø... så ja, jeg vil prøve å komme meg så sentralt som mulig, selv om jeg skjønner at det begrenser utvalget mitt.

Det med lokalavis skal jeg ta å sjekke ut, ja! :)

Og tusen takk for at du korrigerte annonseteksten min. Du mener det der vil fungere bra, altså?

Skrevet
knighten skrev (3 minutter siden):

Ok, da fjerner jeg det med snus. Skal jeg droppe å nevne at jeg har fast inntekt og er sikker betaler, eller?

Hadde skrevet fast inntekt og sikker betaler:)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 21.56):

Det er vel kanskje også viktig å nevne hvor i Tromsø jeg ønsker å finne meg en leilighet, hva?

Endret av Vinterlandet
  • Liker 2
Skrevet

Er det ikke lurt at jeg opplyser i søknadsteksten at jeg har egen bil og hvor i Tromsø jeg ønsker helst ønsker å finne meg en leilighet?

Jeg er henrykt over responsen på det her, og det setter jeg umåtelig pris på! Takk skal dere ha for alle råd og tips! 

Forhåpentligvis, så finner jeg noe som treffer meg midt i blinken da... :)

Skrevet
knighten skrev (6 minutter siden):

Er det ikke lurt at jeg opplyser i søknadsteksten at jeg har egen bil og hvor i Tromsø jeg ønsker helst ønsker å finne meg en leilighet?

Jeg er henrykt over responsen på det her, og det setter jeg umåtelig pris på! Takk skal dere ha for alle råd og tips! 

Forhåpentligvis, så finner jeg noe som treffer meg midt i blinken da... :)

At du har bil er veldig relevant med tanke på at du sikkert ønsker å leie et sted hvor det faktisk er plass til bilen 🙂

Ellers så syns jeg den redigerte annonsen din nå virket oversiktlig og presis.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du har bil er veldig relevant med tanke på at du sikkert ønsker å leie et sted hvor det faktisk er plass til bilen 🙂

Ellers så syns jeg den redigerte annonsen din nå virket oversiktlig og presis.

Mange takk for hjelp og råd! Ja, annonsen ble både kortere og mer konkret, og som du nevner: oversiktlig og presis. :)

Hvem enn dere hjertesjeler er, så setter man umåtelig pris på det her! Jeg vil bare prøve å gjøre det rette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...