Gå til innhold

Magesmerter og oppkast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fødte et barn i mai og etter det har jeg slitt ekstremt mye med smerter i magen og kvalme. Jeg slet med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) og var generelt veldig dårlig mesteparten av graviditeten.. 

Etter graviditeten så har jeg spydd omtrentlig like mye. Jeg kan ikke spise et måltid uten å gå å brekke meg/kaste det opp igjen. Jeg sliter ordentlig med å få i meg mat og som et resultat av det har jeg gått ned 20 kg siden fødsel. I svangerskapet la jeg kun på meg 4 kg, så den vekta er for lengst borte. 
Jeg er blitt ekstremt sliten, har null energi (til tross for en sovebaby som er ufattelig snill mot nattesøvnen osv) og sliter mye med magesmerter. 
Den siste uken har jeg også opplevd flere tilfeller med blod i avføringen..

Jeg har selvfølgelig vært hos legen med dette problemet. Men svaret jeg får er «det er jo ikke så lenge siden du fødte» og «sånn er det å være mamma»! Hun undersøker faktisk ingenting. 

Til en viss grad kan jeg forstå at det å være mamma tar sin del av kroppens energi, men ikke så mye vel? Jeg sliter virkelig med vonde magesmerter og å få i meg mat. 

spørsmålet mitt er vel egentlig om noen har opplevd lignende? Jeg er nesten dårligere nå enn jeg var når jeg gikk gravid. Og når legen avviser meg så blir jeg litt usikker på om det er meningen å gå sånn? 

Help😅 

Anonymkode: 4c0fb...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt lege og krev nye undersøkelser. Sånn skal du ikke ha det.

Anonymkode: 98ff8...395

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 20.30):

Endret av Sandra28
.
Skrevet

Bestill koloskopi privat hvis ikke fastlege gjør det snart. Jeg hadde ikke ventet med symptomene som du beskriver. 

Anonymkode: 2222e...517

Skrevet

Har du mulighet til å gå privat? Det skal jo absolutt ikke være sånn. For en dårlig fastlege! 

Anonymkode: 2a4ce...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...