AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #41 Skrevet 5. september 2023 Knirke skrev (5 timer siden): Hvis du har 100% inntekt, så er det noe galt med forbruket hvis du ikke har råd til mat. Du har lån, altså boliglån? Hvor høyt er dette lånet, og hvor mye går til bolig hver måned? Kan du flytte til et billigere sted? Akkurat disse utsagnene her om at hvis man bare har (fulltids-)jobb sitter man godt i det, og bør slutte å klage, ser jeg av og til, men jeg mener at de treffer ikke realiteten. Bo- og levekostnadene i Norge er skyhøye, og lønningene er egentlig ikke kjempehøye sett opp mot kostnadssiden. Særlig gjelder dette hvis man bor i sentrale strøk der boligprisene er høye. Grunnen til at flertallet i Norge sitter brukbart i det er at man har to inntekter til å dekke utgiftene med. For en familie med bare en inntekt er det steintøft selv om man har en bra jobb og en bra inntekt. Anonymkode: d7566...fec 3
Knirke Skrevet 5. september 2023 #42 Skrevet 5. september 2023 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat disse utsagnene her om at hvis man bare har (fulltids-)jobb sitter man godt i det, og bør slutte å klage, ser jeg av og til, men jeg mener at de treffer ikke realiteten. Bo- og levekostnadene i Norge er skyhøye, og lønningene er egentlig ikke kjempehøye sett opp mot kostnadssiden. Særlig gjelder dette hvis man bor i sentrale strøk der boligprisene er høye. Grunnen til at flertallet i Norge sitter brukbart i det er at man har to inntekter til å dekke utgiftene med. For en familie med bare en inntekt er det steintøft selv om man har en bra jobb og en bra inntekt. Anonymkode: d7566...fec Det var overhodet ikke det jeg skrev, slutt å legg ord i munnen på folk. Jeg lurer fortsatt på boutgiftene. Et helt legitimt spørsmål som man må tåle å få når man hevder at man holder på å sulte ihjel, men mer sannsynlig holder på å bo seg ihjel. Jeg tipper at TS bor i et pressområde og har høyere lån enn hun klarer å betjene. Hvis det er tilfelle må hun nesten skaffe seg en jobb til ganske kjapt, for renten kommer til å fortsette oppover i en god stund fremover. Endret 5. september 2023 av Knirke 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #43 Skrevet 5. september 2023 Spørreundersøkelser som You Gov eller lignende gir kanskje tre eller fire gavekort i året, selv om du forsøker å svare på så mange undersøkelser du klarer. Du kan jo selvfølgelig veksle inn disse "super-gavekortene" til for eksempel CDON eller lignende, og så selge disse gavekortene. Men du blir neppe "mange-milliardær" av noe sånn altså. Hva med å selge en haug med ting som du kanskje ikke trenger lenger? Hvis du har for eksempel har tjue bøker, som du klarer å selge for femti kroner per stykk, så sitter du vel igjen med en tusen-lapp. Anonymkode: 60f98...f58
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #44 Skrevet 5. september 2023 Har du huslån, ts? Anonymkode: 232f6...cb1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #45 Skrevet 5. september 2023 Har du forresten sjekket om du kan få bostøtte? Da ser de på inntekt og antall barn. Hvis du har bil eller andre maskiner så kan disse kanskje leies ut? Leie ut et rom eller hele boligen hvis du f.eks skal bort en helg? (I riktig gamle dager var det mange som leide ut huset til byfolk om sommeren, mens de selv sov på låven.) Det er utrolig hva som kan selges på Facebook eller Finn. Spesielt klær og sko som barna har vokst fra går for 50-200 kr. Anonymkode: 09e3b...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå