Gå til innhold

Jeg har ikke penger. Er det mulig å tjene penger raskt på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener for lite, og klarer ikke inflasjonen vi har nå. Det er ikke mulig for meg å ta lån, og jeg trenger å tjene penger raskt. Finnes det noe som faktisk virker? Er så sliten av å ikke ha nok penger til regninger og mat. Tannlege har jeg ikke vært hos på mange år. Skal det virkelig være så vanskelig å leve i Norge i dag?

Anonymkode: 284ab...5f5

• Hjerte 8
Skrevet (endret)

Det er bra at du ønsker å angripe dine økonomiske utfordringer. Dette er faktisk det første steget mot et bedre liv.

Det finnes dessverre ikke alltid en kjapp løsning og jeg ville ikke solgt sjelen på nettet bare for noen få kroner.

Når det er sagt så er det første steget du må ta et budsjett. Få oversikt over din inntekt og dine utgifter. Gjerne del de med oss så kan vi hjelpe deg med å vurdere det. 

Det andre steget du bør se på er ditt humankapital. Dette er ditt evne å bytte kunnskap og ferdigheter mot penger. Eventuell kan det være hensiktsmessig å vurdere en økning av den, dvs. kursing eller en ekstra utdanning. Men mange sitter på mer humankapital enn de tror. Det er ofte undervurdert, spesielt blant folk med forholdsvis lav inntekt. En drøfting kan være spennende.

Nå har du fått to flotte punkter du kan se på. Lykke til.

Schmuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

To punkter 

1) reduser utgifter

2) ta på seg ekstra arbeid.. overtid i eget yrke? Ekstra vakter i helsevesenet? Deltidsjobb i en butikk? Osv

Og nei svare på spørsmålet ditt er nei, det finnes ingen tjenester som kaster penger etter deg uten at det er livets dårligste idé.

Anonymkode: 79d94...6c7

• Nyttig 2
Skrevet

Slutt å røyke, drikke og snuse.

Anonymkode: 7c269...b6d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tjener for lite, og klarer ikke inflasjonen vi har nå. Det er ikke mulig for meg å ta lån, og jeg trenger å tjene penger raskt. Finnes det noe som faktisk virker? Er så sliten av å ikke ha nok penger til regninger og mat. Tannlege har jeg ikke vært hos på mange år. Skal det virkelig være så vanskelig å leve i Norge i dag?

Kan jobbe skattefritt «hjelp i hjemmet» opp til en viss sum. Folk trenger hjelp i hager i disse dager.

Anonymkode: 3a79b...70d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det er mulig lenger nå til dags å bli pleieassistent på et sykehjem uten formell kompetanse. Om det er mulig kan du få opplæringsvakter og det å jobbe med gamle folk er hyggelig. Da kan du ta helgevakter, noe som gir helgetillegg og kveldstillegg og gode penger. Man må ikke være redd for å ta i et tak og være flink til å se hva som trenger å gjøres. 

Anonymkode: 1eb3d...8a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Slutt å røyke, drikke og snuse.

Anonymkode: 7c269...b6d

Jeg hverken drikker, røyker eller snuser 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

OnlyFans.

Anonymkode: 43353...bb3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke akkurat å tjene penger, men gjerrigknark.com har fortsatt tips om gratis ting og tang man kan få på nett.

Minimalisme er en trend som kan hjelpe deg å snu tankegangen slik at det blir positivt å klare seg med mindre, og se hvor du kanskje kan spare. Men det hjelper selvsagt bare hvis man ikke allerede er nede på havregryn og utgåtte varer.

Det er dyrt å være fattig.

Anonymkode: 09e3b...e1c

• Liker 3
Skrevet

Selge brukte truser, sokker, bilder av føtter?

Anonymkode: 28bff...bf0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

OnlyFans.

Anonymkode: 43353...bb3

Må vel gå an å tjene noen ekstra kroner uten å miste selvrespekten i samme slengen. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er mulig lenger nå til dags å bli pleieassistent på et sykehjem uten formell kompetanse. Om det er mulig kan du få opplæringsvakter og det å jobbe med gamle folk er hyggelig. Da kan du ta helgevakter, noe som gir helgetillegg og kveldstillegg og gode penger. Man må ikke være redd for å ta i et tak og være flink til å se hva som trenger å gjøres. 

Det er absolutt mulig, vi trenger flere hender. Og kan du jobbe kveld og helg er du veldig attraktiv. Håper flere ser mulighet i helsevesenet, det er vinn vinn for alle. 

Anonymkode: e6c36...01f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er absolutt mulig, vi trenger flere hender. Og kan du jobbe kveld og helg er du veldig attraktiv. Håper flere ser mulighet i helsevesenet, det er vinn vinn for alle. 

Anonymkode: e6c36...01f

Er dette mulig uten formell utdannelse i helsevesenet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er dette mulig uten formell utdannelse i helsevesenet?

Ifølge Google kreves det ingen formell kompetanse for å jobbe som pleiemedarbeider. Du kan få kurs i en del tilfeller og som sagt en god del opplæringsvakter. 

For mange år siden hadde jeg fast helgejobb i helsevesenet under studiet og jeg savner den tiden. De fleste gamle er koselige folk og det var godt arbeidsmiljø. God trim var det også og man fikk rørt seg på vaktene. De kveldstilleggene på lønninga kom godt med i en slunken studentøkonomi og jeg hadde derfor ingen fare økonomisk. 

• Liker 5
Skrevet

Har du en jobb? Hvorfor trenger du penger raskt?

• Liker 1
Annonse
Skrevet

I mange kommuner kan man søke om gratis tannlege dersom man tjener dårlig. Mener det bl.a. gjelder Stavanger.

Anonymkode: e5a3f...2cd

Skrevet
Knirke skrev (25 minutter siden):

Har du en jobb? Hvorfor trenger du penger raskt?

Fordi lønna strekker ikke til med regninger, og jeg har barn. Det er fint å kunne gi dem mat og ikke bare tak over hodet. Når renta har steget så mye, strømmen har vært dyr så lenge, maten er blitt så dyr, så går det bare ikke lengre. Jeg sløser ikke, shopper ikke, bruker ikke penger på annet enn nødvendige ting, men nå er altså kontoen tom og det er en stund til neste lønn. Jeg har søkt på ekstra jobb i tillegg til min 100% stilling, så jeg får håpe det dukker opp noe snart. Jeg har søkt på helgestillinger, og vil også nå prøve helsevesenet og muligens kunne få jobbe helg og natt. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi lønna strekker ikke til med regninger, og jeg har barn. Det er fint å kunne gi dem mat og ikke bare tak over hodet. Når renta har steget så mye, strømmen har vært dyr så lenge, maten er blitt så dyr, så går det bare ikke lengre. Jeg sløser ikke, shopper ikke, bruker ikke penger på annet enn nødvendige ting, men nå er altså kontoen tom og det er en stund til neste lønn. Jeg har søkt på ekstra jobb i tillegg til min 100% stilling, så jeg får håpe det dukker opp noe snart. Jeg har søkt på helgestillinger, og vil også nå prøve helsevesenet og muligens kunne få jobbe helg og natt. 

Er kontoen tom bør du ta kontakt med NAV og få sosialhjelp. Mat må dere ha. 

Har dere Matsentral der dere bor? Google det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du mulighet til å leie ut et rom på airbnb der du bor? F.eks. hvis ungene dine er hos far?

Anonymkode: 31762...f23

• Liker 3
Skrevet

Om du får fast jobb to helger i måneden på et sykehjem kan du tjene over 8-9000 i måneden. Timesbetaling for en pleiemedarbeider er 135 kroner timen og kveldstillegget er 65 kroner fram til 21 og 70 kroner etter klokka 21. Mener å huske at opplæringsvakter er lønnet så du kan be om forskudd så tidlig som mulig om du får noe. 

Er du flink å skrive er det mange småaviser som trenger frilansere til sport og kultur. Det er småjobber du kan ta sånn dann og vann. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...