Gå til innhold

Inkluderingstilskudd fra nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en deltidsstilling i en annen kommune(og fylke) enn der jeg har folkeregistrert adresse. Jeg leier ut leiligheten min hjemme for å prøve å bo og jobbe dette andre stedet. Er gradert ufør, og stillingen er 30%. Men jeg sliter veldig med smerter og utmattelse, og ser at jeg trenger en del ergonomiske hjelpemidler, og lurer på hvordan det er å få inkluderingstilskudd fra nav i mitt tilfelle der jeg jobber et annet sted enn der jeg er folkeregistrert. Dette er gjennom mitt eget firma, så det blir jo jeg som arbeidsgiver som søker for meg som ansatt. Trenger både heve-senk skrivebord, ergonomisk stol,+++ en del annet. Pga underskudd de siste 3 årene har jeg dessverre ikke likviditet til å kjøpe alt selv. Trenger den lille lønnen jeg har for den delen jeg ikke er ufør. Tips og råd mottas med takknemmlighet. Jeg trives veldig godt og ønsker å fortsette, og på sikt kjøpe bolig her jeg jobber😌Er 30% “for lite” til at nav gidder å bry seg😞

Anonymkode: 8b7d1...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt NAV?

Anonymkode: 86ff8...12d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du spurt NAV?

Anonymkode: 86ff8...12d

Nei, men håper å komme gjennom på tlf ila uka☺️

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt. Er du deltidsansatt i et firma i samme stilling som du er selvstendig næringsdrivende i eget firma?

Jeg tror nav er nokså rause når det kommer til enkle hjelpemidler som gjør at du kan være i jobb, og 30% er ikke lite.

Anonymkode: bab5e...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette skjønte jeg ikke helt. Er du deltidsansatt i et firma i samme stilling som du er selvstendig næringsdrivende i eget firma?

Jeg tror nav er nokså rause når det kommer til enkle hjelpemidler som gjør at du kan være i jobb, og 30% er ikke lite.

Anonymkode: bab5e...661

Jeg formulerte meg litt klønete. Er innleid(ikke ansatt) via mitt eget AS, der jeg nylig tok ut lønn for første gang på 3 år, pga dette oppdraget. Så jeg er min egen arbeidsgiver, ansatt i mitt eget firma. Men pga sykdom jobber jeg tregere, og trenger også en del ergonomisk utstyr jeg ikke har råd til. Dvs, da får jeg ikke lønn på en god stund i så fall. Ok så det kreves ikke en minimum stillingsprosent? Jeg har veldig lyst å fortsette denne jobben lenge. Både for psyken og økonomien min😌

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg formulerte meg litt klønete. Er innleid(ikke ansatt) via mitt eget AS, der jeg nylig tok ut lønn for første gang på 3 år, pga dette oppdraget. Så jeg er min egen arbeidsgiver, ansatt i mitt eget firma. Men pga sykdom jobber jeg tregere, og trenger også en del ergonomisk utstyr jeg ikke har råd til. Dvs, da får jeg ikke lønn på en god stund i så fall. Ok så det kreves ikke en minimum stillingsprosent? Jeg har veldig lyst å fortsette denne jobben lenge. Både for psyken og økonomien min😌

Bli vanlig ansatt. Det er det beste for deg uansett. Da tjener du opp pensjonspoeng  

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg. 

Anonymkode: d6239...a5a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bli vanlig ansatt. Det er det beste for deg uansett. Da tjener du opp pensjonspoeng  

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg. 

Anonymkode: d6239...a5a

Da får jeg kun halvparten av timelønnen jeg har i dag. I tillegg blir jeg trekt en del når jeg overskrider inntektsgrensen jeg har. Må dessverre tenke økonomi, husleien her er dyr, og i tillegg bruker jeg mer penger på behandling for å holde kroppen i sjakk. Er jo ansatt, men i eget firma🙁

Skrevet

Får pensjonspoeng når jeg tar ut lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...