Gå til innhold

Fant en kul i nakken til sønnen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant idag en liten hard kul i nakken på sønnen min på 6 år. Den beveger seg egentlig ikke når jeg tar på den og den er på størrelse med en stor ert. Han har klaget en del på hodepine i det siste, og har perioder med veldig hes stemme, uten at han trenger å være syk. Legger ved et bilde på hvor sånn ca kulen ligger. 
Burde jeg ringe lege i morgen, eller er jeg over hysterisk? IMG_6323.thumb.jpeg.0b1b5ba215564ba952692fb43ecf6943.jpeg

Takker for svar 

Anonymkode: 55fc8...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at når gutten har klaget på litt vondt i hodet og det varer i flere dager. Altså søvn og smertestillende ikke hjelper så har jeg kontaktet lege. 

Anonymkode: 38a56...ab4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er lymfekjertler i det området. Sitter kulen "bom fast"? 

Jeg hadde ringt og fått en time hos fastlegen for sikkerhets skyld. Det er sikkert ikke noe alvorlig, men veldig greit å få sjekket ut 🤗 Hvis det ikke er lymfekjertler i det området så er det sikkert en godhjertet liten klump, f eks et lite atherom, som kan fjernes.

Anonymkode: 3d83d...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Usikker på om det er lymfekjertler i det området. Sitter kulen "bom fast"? 

Jeg hadde ringt og fått en time hos fastlegen for sikkerhets skyld. Det er sikkert ikke noe alvorlig, men veldig greit å få sjekket ut 🤗 Hvis det ikke er lymfekjertler i det området så er det sikkert en godhjertet liten klump, f eks et lite atherom, som kan fjernes.

Ja den sitter ganske bom fast🤔 Ja er jo greit å bare få det sjekket ut…

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si, om det bekymrer deg så anbefaler jeg og kontakte fastlege.
Du peker på ett området du finner de occipitale lymfeknutene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kuler bør sjekkes av lege. De fleste legekontor nå har mulighet for timebestilling i for eksempel helsenorge, slik at man slipper å ringe. 

Jeg har hatt kul i nakken fra jeg var barn, og den ble da sjekket av lege. Det er en fettkul (lipom). Hos meg er den på en størrelse med en drue. 

Anonymkode: 93099...263

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle kuler bør sjekkes av lege. De fleste legekontor nå har mulighet for timebestilling i for eksempel helsenorge, slik at man slipper å ringe. 

Jeg har hatt kul i nakken fra jeg var barn, og den ble da sjekket av lege. Det er en fettkul (lipom). Hos meg er den på en størrelse med en drue. 

Hvis du plages av den så kan den for så vidt fjernes dagkirurgisk. Du kan få henvisning til ØNH fra fastlegen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en kul i nakken på datteren min i dag på nøyaktig samme sted, bare på motsatt side. Hun har vært forkjølet den siste uka så jeg har bare tenkt hoven lymfekjertel 🙈

Anonymkode: e1cd3...856

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt kul omtrent der og det var en hoven lymfeknute. Men jeg støtter de andre i tråden som sier at det bør sjekkes hos lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min hadde en kul litt lengre ned. Heldigvis har jeg en bror som er lege så han sjekket den da han var på besøk, det var bare en hoven lymfeknute sa han :) forsvant etter noen uker. Men ville tatt en tur til legen for å være sikker! ;) 

Anonymkode: 0d3b9...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! 
Skal ta å ringe lege i morgen og få dem til å sjekke det ut. Er sikkert ikke noe farlig, men bedre å få det sjekket ut :) 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren vår hadde det for en tid tilbake. Jeg ble livredd, men det var bare en hoven lymfe. Men dra til legen, det er alltid godt å få bekreftet at det ikke er noe farlig❤️

Anonymkode: 2ce60...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar alle sammen! 
Skal ta å ringe lege i morgen og få dem til å sjekke det ut. Er sikkert ikke noe farlig, men bedre å få det sjekket ut :) 

ts

🌸

Anonymkode: 9834e...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du plages av den så kan den for så vidt fjernes dagkirurgisk. Du kan få henvisning til ØNH fra fastlegen 😊 

Plages jo selvfølgelig ikke av en fettkul jeg har hatt stort sett hele livet 😊 Den bare er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...