AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Vi står midt i en krangel her mellom selgers forsikringsselskap og oss. Vi hadde kjøpeforsikring og kjøpte et hus som hadde skjulte feil og mangler. Har du vært i en sånn situasjon før? Hvordan ble utfallet? Anonymkode: 95409...842
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Det endte med rettssak og til slutt forlik slik at vi fikk dekket halvparten av utgiftene. Anonymkode: 96709...1c3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Ja, to ganger. Første gangen kom vi til forlik uten innblanding med advokat. Summen jeg fikk var langt lavere enn faktiske utbedringskostnader, men det visste jeg ikke da. Andre gangen måtte jeg ansette advokat, og vi kom til forlik 2 dager før rettssak. Dette er veldig vanlig, de trenerer og prøver å psyke ut. Anbefaler å velge fagfolk med omhu i prosessen, nøytrale takstmenn, ikke de forsikringsselskapenen sender ut. Forsikringsselskapenes advokater er mye ymse, jeg ville ikke selv brukt dem. Med boligkjøperforsikring kan du faktisk velge ekstern advokat, og betale egenandel og ikke hele summen. Innboforsikringen din vil i mange tilfeller dekker mellomlegg her, men det kommer an på hvilket forsikringsselskap du har. Systemet er korrupt og idiotisk, og du vil garantert ikke få tilkjent faktiske utbedringskostnader, bare en del av det. Anonymkode: 03569...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå