AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Når jeg hentet i dag gikk barnet mitt rundt med en drikkeflaske i munnen som tilhørte et annet barn. Barnet mitt er 1,5 år og var sikkert tørst og tok den flasken det fant, selv om hun vet hvilken som er hennes. Men skal ikke barnehagen passe på at barne får i seg vann og at ikke alle ungene drikker av alle flasker? Er så mange ting ved denne barnehagen jeg har stusset på nå... Anonymkode: 47445...728
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Unger smaker på hverandres snørr, så jeg ville ikke brydd meg om en drikkeflaske. Anonymkode: 8d51f...a91 30 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Altså.. ideelt sett jo. Men det der skjer stadig hos oss også. Ikke så lett å unngå 🤷♀️ Anonymkode: c7cec...ee5 13 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg hentet i dag gikk barnet mitt rundt med en drikkeflaske i munnen som tilhørte et annet barn. Barnet mitt er 1,5 år og var sikkert tørst og tok den flasken det fant, selv om hun vet hvilken som er hennes. Men skal ikke barnehagen passe på at barne får i seg vann og at ikke alle ungene drikker av alle flasker? Er så mange ting ved denne barnehagen jeg har stusset på nå... Anonymkode: 47445...728 Hvem bryr seg? Anonymkode: 86518...76c 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Fort gjort! Dette hadde jeg ikke laget noe greie ut av. Anonymkode: 8bceb...288 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Når jeg så hvordan småbarna i barnehagen sugde og smattet på hverandres smokker i hytt og gevær så var jeg for første gang sjeleglad for at mine unger nektet å bruke smokk 😅 Anonymkode: ab80c...191 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Og likevel argumenterer folk hardt i en annen tråd her at man ikke trenger å vaske vannflasker hver dag🙄 Anonymkode: bd583...47d 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Dersom det hele tiden skjer ting man reagerer på, så kan det være nødvendig å vurdere å bytte barnehage, dessverre. Anonymkode: 1fe1e...62c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Unger smaker på hverandres snørr, så jeg ville ikke brydd meg om en drikkeflaske. Anonymkode: 8d51f...a91 Snakk for dine egne, eh, "unger". Anonymkode: 1b081...a1c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 I vår barnehage ser jeg at vannflaskene står i bokser ute og barna selv skal gå og hente når de er tørste (en boks per avdeling men alle står på samme bord ute). Min på 1,5 er 100% troendes til å ta andres flasker om hun ikke blir passet på og det vil jeg jo tro andre på samme alder er også.. Har ikke sett at de voksne følger spesielt med på vannflaskene men de tar vel fra barna om de tilfeldigvis ser at de minste går bort og tar en tilfeldig flaske håper jeg. Iallfall om de begynner å gå rundt med flasken, da burde det jo bli oppdaget. Men de ser jo ikke på hvert eneste barn hele tiden.. Anonymkode: 9e2c4...95a 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Spytt sann... Anonymkode: fbee8...f4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 Unger spiser på de samme lekene. En flaske går fint Anonymkode: 793d9...cb7 5 1
ms. Perfect Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Og likevel argumenterer folk hardt i en annen tråd her at man ikke trenger å vaske vannflasker hver dag🙄 Anonymkode: bd583...47d Nå svarte ikke jeg i den tråden, men det er jo en vesentlig forskjell på barnehageflasker og flasker man bare har hjemme. Mine barn (og vi voksne) har hver vår vannflaske i kjøleskapet som vi drikker av. Barnas flasker blir vasket en gang i uka, de andre flaskene ved behov. Flaskene barna har i barnehagen vasker barnehagen daglig, og det er helt innafor. Barnehagen forsøker nok å passe på, men jeg håper og tror at akkurat det er langt nede på prioriteringslisten. Endret 4. september 2023 av ms. Perfect 4
kjærring Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg hentet i dag gikk barnet mitt rundt med en drikkeflaske i munnen som tilhørte et annet barn. Barnet mitt er 1,5 år og var sikkert tørst og tok den flasken det fant, selv om hun vet hvilken som er hennes. Men skal ikke barnehagen passe på at barne får i seg vann og at ikke alle ungene drikker av alle flasker? Er så mange ting ved denne barnehagen jeg har stusset på nå... Anonymkode: 47445...728 Er det viktigere at de skal følge med hvilke flasker de drikker av, eller følge med på om ungene slår seg / slår hverandre ? 3
Vanja2345 Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 Jeg har åtte ettåringer etter kl fire. Halvparten av de griner og venter på mamma eller pappa. En har snubla å slått seg. En har bæsj i bleia. En spiser litt sand. At den siste da har tatt feil vannflaske….DET er mitt minste problem. Hilsen barnehageansatt 17 2 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 Vanja2345 skrev (28 minutter siden): Jeg har åtte ettåringer etter kl fire. Halvparten av de griner og venter på mamma eller pappa. En har snubla å slått seg. En har bæsj i bleia. En spiser litt sand. At den siste da har tatt feil vannflaske….DET er mitt minste problem. Hilsen barnehageansatt Slik er virkeligheten. Det er ikke vannflaskene som er prioritert. Anonymkode: d7159...a64 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 Tipper de har veldig mye annet som må passes på før de kan passe på at barna ikke tar feil flaske en gang iblant. Det er jo slikt som skjer. Anonymkode: a9b1e...b97 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 Flaskene står ofte ute og tilgjendelige slik at barna skal kunne forsyne seg når de ønsker. Det hender fort at lille Per syns flaska med Prinsesser va tøffere enn hans egen med Paw Patrol og forsyner seg litt av den mens ingen ser.. Syns ikke dette er noe å henge seg opp i. Anonymkode: 4d199...31e 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 Ikke så farlig. Barn trenger å få sterkt immunforsvar, så bakterier er vel nødvendig for det. Og de gjør mye som er mindre hygienisk 😂 Anonymkode: f546c...715 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 Har ikke noe å si. De er jo helt oppi hverandre hele tiden uansett Anonymkode: 44d19...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå