Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tittet litt i andre sjalusi-tråder her inne og er forberedt på å bli hugget ned. Føler likevel jeg må prøve å få utløp for frustrasjonen min. Jeg er i et relativt nytt forhold (vart 4 måneder) med en fantastisk fyr. Vi er begge voksne. I det siste har jeg begynt å slite med en voldsom sjalusi som jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra. Vi datet ganske lenge og det var mye frem og tilbake før vi ble sammen (over 1 år med dating). Han er en veldig utadvent og ekstrovert type, som kjenner mennesker OVERALT og som kjapt kan ende med å bli venner med kassedama på Kiwi på privaten fordi han er så utadvent og har lett for å bli kjent med nye mennesker, uansett situasjon. Jeg er ikke sånn, jeg er faktisk ganske langt på andre enden der. Dette har jeg ikke tenkt på som noe problem, før i det siste. Hvor enn vi går møter vi mennesker han kjenner, og det er 98% kvinner. Han har venninner som ringer til enhver tid på døgnet, for å snakke om ulike ting (at de sliter psykisk, at de er ensomme, at de trenger å låne penger..). Jeg har begynt å tenke litt på dette og innser at jeg faktisk blir ganske sjalu og usikker. Jeg forstår ikke helt hvordan han har tid eller ork til å pleie alle disse vennskapene. Telefonen hans står aldri stille; ca hvert 15 min er det noen som ringer og det plinger inn meldinger, snap hele dagen lang. På instagram har han over tusen følgere. 

Jeg har uttrykt sjalusi og vi har snakket om det. Han sier at han elsker meg over alt, og at jeg ikke har noen grunn til å være sjalu. Han ønsker at jeg skal føle meg trygg osv. Jeg prøver å ikke tenke på dette og ikke bry meg om at masse jenter ringer stadig vekk. Men i går kom "monsteret" ut igjen. Da la han ut en selfie på instagram (noe han gjør kanskje 1 gang per år). Her la jeg merke til at han har skrudd av muligheten for å kommentere - noe han ikke har gjort på noen andre bilder. Han har aldri skrudd av denne funksjonen tidligere når han har lagt ut selfies - men de kom før han ble sammen med meg. Nå er jeg skikkelig usikker på om han har skrudd av muligheten pga min sjalusi fordi han vet at det vil tikke inn  "😍" og " ❤️" og " 🔥" på bildene hans. 

Føler meg som verdens verste kjæreste det ene øyeblikket, og det neste føler jeg at han skjuler noe, selv om jeg egentlig tror at han bare er en sånn person som folk føler seg veldig komfortable med uten at det trenger å bety noe mer.. 

Kan dette fungere i lengden? :( Bør jeg avslutte forholdet? Jeg har ikke hatt det slik med andre kjærester. 

Anonymkode: 21047...22a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ut som min kjæreste. Han hadde det heller ikke sånn i forhold før meg. Han ble sjalu ganske kort inn i forholdet og syntes lenge det var rart at jeg kjenner mange folk og blir lett kjent med nye folk, både kvinner og men. I starten tolket han det som at jeg flørtet romantisk med mange. Og det gjorde ham usikker. Jeg kan jo flørte med folk iblant men ikke mer enn ham. Jeg bare liker folk. Jeg er innadvendt og trenger alenetid men jeg liker bla å gjøre hobbier ilag med andre.

Han sa en gang, nå skjønner jeg at du virkelig ER sosial. Da hadde jeg hatt en topp dag fordi jeg kjøpte nye gummistøvler og jeg og ei anna fremmed dame i butikken bondet over at de støvlene hadde så god lukt. Dette var tydelig så langt unna hvordan han er skrudd sammen at det gikk et lys opp for ham 😄

Nå om dagen er vi nok likere fordi jeg ikke er så sosial som før corona pluss jeg jobber mye. Vi har også vært gjennom mange runder med dette med sjalusi og tillit. Jeg har vist at jeg også kan være usikker og trenge ham, selv om jeg ikke blir akkurat sjalu. 

Vi har vært sammen i over 4 år nå og har det veldig fint ilag. Jeg vet han kommer til å være sjalu innimellom. Jeg tar hensyn bla ved å legge telefonen til side når vi er ilag. 

Anonymkode: f6a39...0b6

Skrevet

Han har skrudd av kommentarfeltet for at du ikke skal gå helt opp i liminga. 

Hvorfor skal du gjøre det slutt? 
Det er bedre om du jobber med deg selv og får tak i grunnen til at du tror at du er så lett å bytte ut-

Får du det ikke til, avslutter han antagelig forholdet for deg. 

Anonymkode: 7e624...eb0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du høres ut som min kjæreste. Han hadde det heller ikke sånn i forhold før meg. Han ble sjalu ganske kort inn i forholdet og syntes lenge det var rart at jeg kjenner mange folk og blir lett kjent med nye folk, både kvinner og men. I starten tolket han det som at jeg flørtet romantisk med mange. Og det gjorde ham usikker. Jeg kan jo flørte med folk iblant men ikke mer enn ham. Jeg bare liker folk. Jeg er innadvendt og trenger alenetid men jeg liker bla å gjøre hobbier ilag med andre.

Han sa en gang, nå skjønner jeg at du virkelig ER sosial. Da hadde jeg hatt en topp dag fordi jeg kjøpte nye gummistøvler og jeg og ei anna fremmed dame i butikken bondet over at de støvlene hadde så god lukt. Dette var tydelig så langt unna hvordan han er skrudd sammen at det gikk et lys opp for ham 😄

Nå om dagen er vi nok likere fordi jeg ikke er så sosial som før corona pluss jeg jobber mye. Vi har også vært gjennom mange runder med dette med sjalusi og tillit. Jeg har vist at jeg også kan være usikker og trenge ham, selv om jeg ikke blir akkurat sjalu. 

Vi har vært sammen i over 4 år nå og har det veldig fint ilag. Jeg vet han kommer til å være sjalu innimellom. Jeg tar hensyn bla ved å legge telefonen til side når vi er ilag. 

Men du høres ikke ut som kjæresten til TS. Hun skriver at 98% av dem han kjenner er kvinner. Og ringer din telefon hvert 15. minutt? Eller ringer folk deg om å låne penger til stadig vekk?

TS, kan det være at dere rett og slett er for forskjellige? Sjalusi er det i hvert fall ikke noen grunn til at du skal føle. Jeg tipper at det er helt tipp topp for han at du er det faste utgangspunktet som finner deg i dette. For det er ikke sikkert at de andre damene hadde vært så interessert når de forsto hvordan han holdt på.

• Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (3 timer siden):

Men du høres ikke ut som kjæresten til TS. Hun skriver at 98% av dem han kjenner er kvinner. Og ringer din telefon hvert 15. minutt? Eller ringer folk deg om å låne penger til stadig vekk?

Det piper ofte i min telefon. Som er grunnen til at den gjerne ligger med lyden av. Han ble sprø av å forholde seg til hvor mange jeg er i kontakt med på en vanlig dag. I realiteten snakker jeg med flere enn de som lager lyd også. Heldigvis tror han på at jeg er på kg 🙃

Folk vil gjerne ha bidrag på ulike måter og det er ikke uvanlig at jeg legger ut penger for folk. Han liker ikke at jeg låner folk penger i det hele tatt. Det er stort sett ikke store summer eller over tid. Fikk noen tusen i retur i går.

Hvis jeg skal gjette, omgås jeg 60 % kvinner og 40 % menn. Han har tidligere spurt om jeg kunne slutte å møte menn, da sa jeg nei. Han vet hvilke menn jeg møter jevnlig (kolleger, hobby, verv). Så det plager ham mest om det er nye menn fordi da har han ikke kontroll. Vi sluttet på en felles hobby mye fordi han ikke klarte å se meg omgås stadig nye menn (skal sies at det ikke var helt uvanlig at de prøvde å sjekke meg opp der så jeg kan forstå ham). 

• Nyttig 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Det piper ofte i min telefon. Som er grunnen til at den gjerne ligger med lyden av. Han ble sprø av å forholde seg til hvor mange jeg er i kontakt med på en vanlig dag. I realiteten snakker jeg med flere enn de som lager lyd også. Heldigvis tror han på at jeg er på kg 🙃

Folk vil gjerne ha bidrag på ulike måter og det er ikke uvanlig at jeg legger ut penger for folk. Han liker ikke at jeg låner folk penger i det hele tatt. Det er stort sett ikke store summer eller over tid. Fikk noen tusen i retur i går.

Hvis jeg skal gjette, omgås jeg 60 % kvinner og 40 % menn. Han har tidligere spurt om jeg kunne slutte å møte menn, da sa jeg nei. Han vet hvilke menn jeg møter jevnlig (kolleger, hobby, verv). Så det plager ham mest om det er nye menn fordi da har han ikke kontroll. Vi sluttet på en felles hobby mye fordi han ikke klarte å se meg omgås stadig nye menn (skal sies at det ikke var helt uvanlig at de prøvde å sjekke meg opp der så jeg kan forstå ham). 

Blir sliten bare av å lese kommentarene dine, stakkars mann.

Anonymkode: 5d389...672

• Liker 12
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så det plager ham mest om det er nye menn fordi da har han ikke kontroll. Vi sluttet på en felles hobby mye fordi han ikke klarte å se meg omgås stadig nye menn (skal sies at det ikke var helt uvanlig at de prøvde å sjekke meg opp der så jeg kan forstå ham). 

Jeg tror ikke kjæresten din har godt av å være sammen med deg, dette sliter på han mentalt og dere er for forskjellige med ulike behov. Skulle gjerne likt å høre hans side av saken. Gi han en link til denne tråden og la han få skrive en kommentar på denne tråden.

• Liker 3
Skrevet

Og da mener jeg ikke at det nødvendigvis er riktig av han og være sånn som han er, poenget er at han tar mental skade av dette forholdet og da bør han kanskje fokusere mer på sin egen helse og sitt eget velvære.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og da mener jeg ikke at det nødvendigvis er riktig av han og være sånn som han er, poenget er at han tar mental skade av dette forholdet og da bør han kanskje fokusere mer på sin egen helse og sitt eget velvære.

Dette var ikke et svar til ts

Skrevet

Han var nok god i senga og da slutter ikke damer å ta kontakt. Men vet disse damene om deg? Vet de han har kjæreste? Han må lære og si nei. Slette gamle ekser og flinger. Først da kan du få ro og fokusere på dere to. 

Anonymkode: 160bf...54d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skulle gjerne likt å høre hans side av saken. Gi han en link til denne tråden og la han få skrive en kommentar på denne tråden.

Absolutt ikke. Han er en veldig privat person og ville aldri ha skrevet på kg 😊 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er bedre å starte med hvorfor du er usikker, hva er det i deg som gjør at du er sjalu? Det er jo ikke noe han gjør, det at han er utadvent osv er slik han er - du må finne ut om du kan være sammen med han slik han er eller om det er noe i deg som gjør at det ikke går...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spesielt ikke når hun du svarte ville at han skulle lese at han tar mentalt skade av å være sammen med deg. Hvem vil utsette forholdet sitt for det? Merkelig dame. Bra dere har funnet en bra måte å fungere på, synes jeg.

Anonymkode: 2cc8f...aab

• Liker 1
Skrevet

En ting er at det ringes og sendes meldinger hele tiden, det bør jo begrenses litt. Skal jo være tid til dere også, og pleie privatliv og kjærligheten. Synes det er rart at så mange ringer for og bruke han som bank og psykolog. Men samtidig er nok hans personlighet og det at han er så åpen, gjør nok at han også tiltrekker seg litt den typen mennesker, ikke kun dem stabile typen. 
Men han må også få være den sosiale personen han er, jeg har en mann selv som er rake motsetning introvert og vedlig lite sosial. Jeg er rake motsetningen. Veldig sosial, det lar han meg være. Men det ringer jo ikke i ett sett i mobilen og jeg aldri har tid til oss to. Ikke henger jeg med mange menn heller. La han få lov til og være sosial, men for sin del er det nok greit og ikke gjøre seg tilgenlig for alle til enhver tid, pga det virker som han tiltrekker seg den typen som ikke er helt stabile, og kan  tolke hans snillhet som noe helt noe annet. 
Ta en prat og finn en vei som passer begge

Anonymkode: 779af...f3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spesielt ikke når hun du svarte ville at han skulle lese at han tar mentalt skade av å være sammen med deg. Hvem vil utsette forholdet sitt for det? Merkelig dame. Bra dere har funnet en bra måte å fungere på, synes jeg.

Hadde du godtatt at partneren din snakket med noen hele tiden? Når hadde han hatt tid til deg? Jeg tror heller ikke det er sunt og ikke sette grender for seg selv, og være tilgenlig for andre hele tiden, leke psykolog. Når skal han ha noe tid til kjæresten han har, om man alltid et 100 prosent på for alle andre?? Ikke alle skjønner at man ikke ringer noe hele tiden, og mange kvinner som ringer menn for og få forståelse kan raskt bli et problem da dem ikke skjønner det at andre ikke kan være psykolog på privattiden. Kan ofte bli en besettelse for disse kvinnene. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke sjalusi som ødeleggger forholdet. Det er han som ødelegger forholdet med å oppføre seg som en idiot. Han tar null hensyn til deg og følelsene dine. Rødt flagg! 

Anonymkode: ead96...1aa

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke helt hva jeg skal synes om det å være litt sjalu. Det er kanskje naturlig for mange. Men å være veldig sjalu er ikke bra, verken for noen av partnerne.

Hvis man er veldig sjalu, tenker jeg at det muligens er fordi "på seg selv kjenner man andre". men det kan nok og komme fra tidligere svik.

Har du aldri vært sjalu før i andre forhold?

Synes det er rart å bli kjent med så mange damer, og at de ringer og ber om hjelp mm. Klart noen av disse damene er interessert i ham. Det burde han skjønne, og la være med å gi dem forhåpninger på noe. Si tydelig til dem at han er i et godt forhold med en herlig kjæreste.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har begynt å tenke litt på dette og innser at jeg faktisk blir ganske sjalu og usikker.

Det kan jeg godt forstå. 

Jeg hadde nok sagt at jeg undrer meg over alle disse damebekjentskapene. Håper at du gir uttrykk for at du er opptatt. 

Treffer han disse damene og mennene? Sier han at du kan være med?

Jeg tror jeg godt kunne sagt en gang han skulle ut, at jeg kan gå med deg, vil likevel gjerne ut en tur.

Jeg har uttrykt sjalusi og vi har snakket om det. Han sier at han elsker meg over alt, og at jeg ikke har noen grunn til å være sjalu. Han ønsker at jeg skal føle meg trygg osv.

"Jeg føler meg trygg om du kan involvere meg i dette. I alle fall si at du elsker kjæresten din. Ikke noe problem å si at du er sammen med en kjæreste"

Her la jeg merke til at han har skrudd av muligheten for å kommentere - noe han ikke har gjort på noen andre bilder. Han har aldri skrudd av denne funksjonen tidligere når han har lagt ut selfies - men de kom før han ble sammen med meg. Nå er jeg skikkelig usikker på om han har skrudd av muligheten pga min sjalusi fordi han vet at det vil tikke inn  "😍" og " ❤️" og " 🔥" på bildene hans. 

Er ikke dette noe han har gjort nettopp for å trygge deg? Det er vel bra, tenker jeg.

Føler meg som verdens verste kjæreste det ene øyeblikket, og det neste føler jeg at han skjuler noe, selv om jeg egentlig tror at han bare er en sånn person som folk føler seg veldig komfortable med uten at det trenger å bety noe mer.. 

Kan dette fungere i lengden? :( Bør jeg avslutte forholdet? Jeg har ikke hatt det slik med andre kjærester. 

Anonymkode: 21047...22a

Jeg vet ikke om dette betyr mer enn vennskap for ham, kanskje ikke. Men noen damer tror/håper noe mer. Damer ringer vel ikke til en fremmed mann hvis hun ikke tenker litt over at kanskje han her er  noe? 

Det burde han forstå. 

Hvis han virkelig skjuler noe, er han ingen å samle på. Men hvis han er åpen om alt overfor deg og disse damene, er det jo greit. 

Vet egentlig ikke om jeg hadde synes det var så greit at han fikk dise hjerteemojene på bildene hans. Jeg ville nok tenkt at damer var interesserte da. Men bare han er tydelig at han er sammen med deg.

Legger han ut bilder av dere sammen? Sier at dere er sammen?

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde du godtatt at partneren din snakket med noen hele tiden? Når hadde han hatt tid til deg? Jeg tror heller ikke det er sunt og ikke sette grender for seg selv, og være tilgenlig for andre hele tiden, leke psykolog. Når skal han ha noe tid til kjæresten han har, om man alltid et 100 prosent på for alle andre?? Ikke alle skjønner at man ikke ringer noe hele tiden, og mange kvinner som ringer menn for og få forståelse kan raskt bli et problem da dem ikke skjønner det at andre ikke kan være psykolog på privattiden. Kan ofte bli en besettelse for disse kvinnene. 

Nei, hadde blitt gal av det, men over til ts.
Jeg er faktisk mer som mannen enn som TS, bare litt mindre ekstrem. Likevel har det blitt altfor mye for MEG, og siden jeg selv har vært sliten de siste årene, så har jeg omtrent lukket meg inne. Fordi jeg tiltrekker meg folk og føler at alle vil ha «min gode energi», når jeg faktisk trenger den selv. Nesten så jeg har latet som om jeg er mer deppa fordi med en gang jeg er blid tror alle at jeg har masse overskudd. Jeg har trengt å være alene. Orket ikke hundre meldinger over alt, selv om alle var hyggelige. Bla, bla, vanskelig å forklare, men saken er at hans overskudd kan komme til å bli en slitasje på sikt, hvis han opplever noen ting i livet der han trenger å bruke energien på seg selv. For meg burde jeg satt grenser tidligere, blir neppe den samme igjen. Men det gjør ikke noe.
Jeg kunne lett vært hun som bondet over støvlelukten og akkurat sånt vil jeg ikke slutte med. Må bare ha en grense så man ikke er støtten til alle man kjenner😅 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Uansett tror Jeg ikke han har godt av å være sammen med deg. Kanskje han innser det selv en dag

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at de har funnet en bra måte å fungere på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...