Gå til innhold

Hjelp til gave (når de ikke ønsker gave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på feiring hos noen nye venner, som vi ikke kjenner særlig godt enda. Det er feiring av to runde bursdager (40 år) og nytt hjem. De har skrevet “ønsker ikke gaver eller taler” på eventen, og jeg er usikker. Synes ikke man kan dukke opp uten noe som helst, men det blir ikke en stor, dyr gave. Hva ville dere gjort? Og hvis dere ville hatt med noe, har dere gode forslag? 

Anonymkode: 49b08...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en blomst og en vin

Anonymkode: 5fe23...f41

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tar ting så bokstavelig at hvis noen sier at de ikke ønsker gave, så får de heller ikke gave.

Hvis jeg var i din situasjon og ikke kjente vertene kjempegodt, ville jeg til nøds tatt med konfekt eller blomster. Noe som ikke tar opp plass i hjemmet deres i årevis. Ulempen med blomster, er at det blir litt styr med å finne vase som passer og å skråskjære stilkene, så kjøp i så fall i potte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis de skriver at de ikke ønsker gave, så får de heller ikke gave. Hvis du absolutt ikke vil høre etter så ta med en liten boks med fancy sjokolade til hver av dem 😊

• Liker 1
Skrevet

Gavekort 🌸

Anonymkode: 1c9a9...110

Skrevet

Hvis ikke de ønsker gaver eller lignende så la vær å ta med gave. De har jo gjort det veldig tydelig at de ikke ønsker det.. 

Anonymkode: f1c37...93a

• Liker 1
Skrevet

Nei altså, de skriver jo rett ut at de ikke vil ha gave. Hva skulle de skrevet for å unngå gaver som ville gått igjennom? Gaver brennes? 

Bursdagskort er passende 

Anonymkode: 9d32b...c77

• Liker 1
Skrevet
Bovina sancta skrev (1 minutt siden):

Jeg tar ting så bokstavelig at hvis noen sier at de ikke ønsker gave, så får de heller ikke gave.

Hvis jeg var i din situasjon og ikke kjente vertene kjempegodt, ville jeg til nøds tatt med konfekt eller blomster. Noe som ikke tar opp plass i hjemmet deres i årevis. Ulempen med blomster, er at det blir litt styr med å finne vase som passer og å skråskjære stilkene, så kjøp i så fall i potte. 

Eller eventuelle allergier. 

Jeg er enig med deg, skriver de at de ikke ønsker gaver, regner jeg med at de har alt de trenger og ikke ønsker noe mer. Men jeg syns også at det er ubehagelig å ikke ha med noe.

Hadde jeg kjent personen godt og visst hva vedkommende liker (enten det er konfekt, drikkevarer eller blomster eller andre lignende ting), ville jeg tatt med det som vert/vertinne-gave. Men hadde jeg ikke kjent personen og visst hva vedkommende liker/tåler, så er det vanskeligere. For det er litt kjedelig å feks kjøpe dyr konfekt, også viser det seg at vedkommende ikke engang tåler melkeprodukter. 

Anonymkode: 89ed3...3d4

Gjest Msramkins
Skrevet

Kjenner du noen av de andre gjestene, og kan høre hva de gjør? Når folk har «alt» kan det være hyggelig å legge seg sammen, og gi de gavekort på en bedre middag ute, eller en annen opplevelse? Når folk sier «ingen gaver» tenker jeg ofte - ikke gi pynteting etc som de ikke trenger… Evt hadde jeg tatt med en flaske vin / konfekt / blomst e.l, det hadde sittet langt inne å komme helt tomhendt… Det kan du evt kalle for oppmerksomhet til verten, dersom det er det om å gjør… 

Skrevet

Penger.

Gavekort på konsert/kultur.

Anonymkode: 5ff09...00d

Skrevet

Dere som foreslår vin som en ikke-gave. Har dere sett hvor mye vin som gis som gave? Det er nærmest det man kan forvente som gave. I hvert fall som mann 

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan ta med en flaske god vin eller champagne som er til feiringen.

Anonymkode: 2f937...383

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave når de står de ikke ønsker gave eller tale. De ønsker sikkert å ha en avslappende feiring uten for mye fjas. 

Anonymkode: 9d92a...745

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gitt et kort og invitert dem på middag hjemme hos oss i løpet av høsten. 

Anonymkode: 8a27d...922

Skrevet

Hvis jeg sier at jeg ikke ønsker meg gaver, så mener jeg det... har ikke lyst på 5 blomsterbuketter og 7 flasker vin heller.

Anonymkode: 40cb4...78d

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

De har skrevet “ønsker ikke gaver eller taler” på eventen, og jeg er usikker. Synes ikke man kan dukke opp uten noe som helst, men det blir ikke en stor, dyr gave. Hva ville dere gjort? Og hvis dere ville hatt med noe, har dere gode forslag? 

Bli hjemme eller respekter det. 

Anonymkode: 75744...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere som foreslår vin som en ikke-gave. Har dere sett hvor mye vin som gis som gave? Det er nærmest det man kan forvente som gave. I hvert fall som mann 

Ja, jeg bruker å ta med vin/sprudle. Men da kjenner jeg vedkommende, og vet at vedkommende drikker alkohol og ikke er en tidligere alkoholiker eller noe sånt🙈

Anonymkode: 89ed3...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bli hjemme eller respekter det. 

Anonymkode: 75744...26b

Det har jeg ikke i meg… 😅 Må - gi - gave  🙈😂

Anonymkode: cc5b1...9a9

Skrevet

Takk for alle svar! Jeg skjønner godt at man kan tenke at man bare kan (bør) komme uten noe når de skriver sånn, men jeg tolker det som “ikke dyre bursdagsgaver”. Og jeg har lyst til å ha med en liten “vertinne-gave”. 

Sjokolade og vin høres fint ut 😊

• Liker 1
Skrevet

Da tar jeg de på ordet, og gir ikke gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...