Gå til innhold

Burde jeg ta igjen tapt ungdomstid nå? venninner sier ja

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30 år gammel kvinne som er sammen med en på 37. Ble sammen med han da jeg var 23 og nå i det siste har tanken om at vi kanskje ikke passer sammen lenger slått meg flere ganger. Som sagt har vi vært ganske lenge og jeg føler nå jeg mistet muligheten ved å date yngre karer som var i min egen alder da samt all den festingen og moro jeg har gått glipp av.

Snakket om situasjonen med venninner og de sier at jeg burde ta igjen den tiden med glede, men samtidig er jeg litt usikker i og med jeg er jo tross alt 30. Hvor mye kan jeg egentlig ta igjen? miste han også da? det er mye hinder samtidig har jeg ekstremt lyst til å prøve.

Hva sier dere?

Anonymkode: aab24...3d3

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Er dine venninner single? Hvis ja, så er det nok derfor de sier dette. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakket om situasjonen med venninner og de sier at jeg burde ta igjen den tiden med glede, men samtidig er jeg litt usikker i og med jeg er jo tross alt 30. Hvor mye kan jeg egentlig ta igjen? miste han også da? det er mye hinder samtidig har jeg ekstremt lyst til å prøve.

Det kommer jo an på hva du mener med å "ta igjen".  Har du lyst til å date 23 åringer som bor i kollektiv sammen med kompisene sine? 

Anonymkode: 58208...fc5

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet

Du er 30. Du har hatt din ungdomstid, og er nå voksen. Det du tror du gikk glipp av, vil være annerledes nå, fordi tid har gått. 

Anonymkode: a7a9b...b18

• Liker 17
  • Nyttig 14
Skrevet

De fleste av oss prøver å glemme ungdomstiden med fyll, tabber, fæle ons, hangover og fylleangst 😅 Du har ikke gått glipp av noe. 

Hva tenker du at du skal bruke denne "ungdomstiden" på? Dra ut på fylla hver helg? Hva gjør du resten av tiden? 

Du kan jo dra ut med venninner selv om du har en samboer. Du kan dra på festival, quiz-kvelder og andre ting selv om du har samboer. Det eneste du ikke kan gjøre, er å ha sex med randoms du møter på fylla. Er det virkelig noe som frister? 

Du må egentlig bestemme deg for om det er samboeren din du er lei av, eller om det virkelig er fylla og dårlige ons som frister så mye at du heller vil gjøre det enn å holde på samboeren din. 

Anonymkode: ec1b4...a12

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet

Single venniner hater å se andre i forhold. Vil du droppe han kan du det, men ikke ta venninners råd på det. Du har ikke gått glipp av noe der ute. Festing, alkohol, gå alene, havne alene i drittsituasjoner? Nei, stabilt liv er undervurdert når du ser hva som er der ute. 

Anonymkode: ff932...880

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei. Du dummer deg ut.

Anonymkode: 20910...df7

• Liker 4
Skrevet

Ingen mister ungdomstiden sin. Vi bruker den forskjellig. Du var voksen da dere ble sammen.
Jeg ble sammen med mannen min da jeg tjue, og vi levde livet som unge voksne sammen. Et riktig fint liv.
Som ensligboende femtiåring har jeg ingenting "å ta igjen", men jeg kan leve slik jeg vil - og gjør det. Ikke vesensforskjellig fra da jeg var yngre og i forhold, vil jeg si.

Det er du som lever livet ditt, og bestemmer hva du har lyst til. Det er du som vet om du er fornøyd med livet. Ikke venninner, kjæresten eller moren din. Ditt liv, ditt ansvar, dine valg.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Tapt ungdomstid?

Hvorfor er det slik at mennesker til dags tror de er ungdommer/tenåringer til man er 35?. Du har vært ungdom og helt sikkert opplevd det. andre ungdommer har. Det er jo ikke slik at du gikk inn i forhold da du var ungdom, 23 er voksent og moden nok til å gå inn i forhold med menn 1år, 3år eller 10 år eldre for den del. Nei vil ikke anbefale å ødelegge et langt og stabilt forhold for å ta igjen noe som tilhører i en annen livsfase. Det hadde ikke gått engang og du vil ende opp som en taper og skuffet.

Lev livet!

Anonymkode: 74fd3...746

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Er han kontrollerende? Siden du ikke kan gå på fest i forhold. Du bør jo kunne være med venninner og ha det gøy selv om du er i forhold. Det å ville date andre er jo lit være, men jeg tenker du må se på forholdet du er i. Elsker du han? Er du lykkelig? Jeg synes ikke du skal gå for å «ta igjen ungdomen», man er ikke ungdom når man er 30. Du bør heller ikke gå fordi du ønsker deg en ung kjæreste, for det er ingen garanti for at du får det. Men om du ikke er lykkelig så bør du gå. 

• Liker 3
Skrevet

Mener du at du vil være singel og feste og utforske? 

Det er jo lov.

Samtidig, de fleste er ferdig med det meste av festinga når de er rundt 25 og forlengst er kommet ut i jobb etc. Så det er vel ikke helt sånn at alle andre hadde en vill tid mens du ble 30 liksom. Du kan heller ikke bli 23 igjen, uansett hva du drikker eller hvem du dater.

Anonymkode: 6709a...3bd

• Liker 4
Skrevet

Litt usikker på hva du mener med tapt ungdomstid? Mener du at du skal feste hver helg (og gjerne på ukedagene) og ligge rundt og ellers gjøre mange impulsive og dumme ting, ville jeg nok anbefale deg å ikke gjøre det. Dessuten, du burde jo egentlig ikke ha noe særlig tapt ungdomstid å ta igjen, når du ble sammen med typen som 23-åring. Om så er det iallfall ikke at du fikk kjæreste som 23-åring som er grunnen. Jeg fikk selv barn som 22-åring, og føler overhodet ikke at jeg har tapt noe ungdomstid av den grunn. 

Om du mener at du skal gå i fra han du er nå, og prøve å date og finne en annen partner, er det noe ingen kan anbefale deg uten å vite mer om din situasjon og dine følelser rundt han du er sammen med nå. 

Anonymkode: 60638...609

• Liker 4
Skrevet

Hadde heller begynt å tenk på barn hadde jeg vært deg.

du har ikke godt glipp av noe som helst.

Anonymkode: da940...944

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er 30 år gammel kvinne som er sammen med en på 37. Ble sammen med han da jeg var 23 og nå i det siste har tanken om at vi kanskje ikke passer sammen lenger slått meg flere ganger. Som sagt har vi vært ganske lenge og jeg føler nå jeg mistet muligheten ved å date yngre karer som var i min egen alder da samt all den festingen og moro jeg har gått glipp av.

Hva sier dere?

Men du sier jo at du mener du må TA IGJEN noe av tiden?!
Regner med at du mente å skrive "...jeg mistet muligheten TIL å date..."

Ja, og hva er det egentlig du har mistet?
Det er ikke ungdomstid, som du skriver, for du var jo voksen da du gikk inn i forholdet du nå er i.

Om det handler om å pule rundt.. Vær snill og gjør det slutt med typen først om det er det du velger å gjøre.

Anonymkode: 94942...e51

• Liker 4
Skrevet

Du må nesten kjenne mer etter hva du føler for han, noen ganger tar jo følelsene slutt. Begrenset han deg?

Du trenger ikke være singel for å dra på fest eller oppleve vill stemning. Kanskje du burde ut å farte med disse veninnene? 😄 

Ungdom er en mentalitet nærmest, som er vanskelig å få igjen. Det var en anderledes tid, om du er vill nå så vil det fortsatt være i en alder av 30. MEN jeg ser ingen problemer med å være litt løpsk. Morsomt kan du ha det livet ut både i forhold og som singel. Syns ikke du skal forbli i et forhold om du ikke trives, men ja det er et stort valg.

• Nyttig 2
Skrevet

Tapt ungdomstid hva er det. Hvordan arter festlivet seg, hva får en ut av det. 

Livets milepæler er vel å ha opplevd sex, kjærlighet og hatt barn om en ønsker det.

Så spørs det selvfølgelig på om en er attraktiv nok til at en opplever dette i ungdommen og naturlig eller om en må på en app og det krever mer jevnlig innsats.

Kanskje dere skal starte med swinging eller partnerbytte eller noe sånt frivolt.

Skrevet

Hvis du vil bli singel, så kjør på. Men du er 30, ikke 23. Du er mer voksen og ansvarlig fordi hjernen din er ferdig utviklet.

Du tar ikke igjen tapt tid, du velger å bli singel og feste. Årene har gått uansett, du kan bare velge hva du gjør i dag :) ville og vurdert hvorfor vennene dine oppfordrerer deg. Ser de at du ikke har det så greit i forholdet, eller vil de ha en til å feste med? Hva når de plutselig får seg kjæreste og du er alene singel, er du forberedt på det? Gresset er ikke alltid grønnere.

Anonymkode: 1a60f...ef4

• Liker 4
Skrevet

Var han en kontroll freak som begrenset deg, du nevner jo ikke noe om det så jeg antar du fortsatt går ut å har det gøy med venner (menn og kvinner), men det er bare den helvetes ungdomstiden du vil ta igjen, men hvordan?

hva er det 23 åringer gjør som man ikke kan gjøre som 30 åring?. Hjemmefester med ekkel fylle sex? for all del gjør det, men gjør det slutt og aldri ta kontakt med Samboern din igjen!

Anonymkode: 78a3b...906

• Nyttig 2
Skrevet

Da jeg var 23, møtte jeg han jeg er gift med i dag. Hvis du har det bra, da er det dumt å kaste bort et godt forhold på å drømme om det du valgte bort den gang. Hvis du ikke har det bra, må du finne ut hva du trenger for å få det bra. Det kan være at du trenger å gå fra partneren din, men ikke fordi du valgte å bli voksen som 23-åring. Det er faktisk helt vanlig. 

Anonymkode: 41465...4fd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er 30. Du har hatt din ungdomstid, og er nå voksen. Det du tror du gikk glipp av, vil være annerledes nå, fordi tid har gått. 

Anonymkode: a7a9b...b18

Dette er sant!

Anonymkode: 1475b...ced

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...