Gå til innhold

Kvinner og menn som ikke liker nærhet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppleves nærhet for dere? Hvordan fungerer et forhold hvis man ikke ønsker nærhet som kos, kyss osv?

Anonymkode: 18e11...562

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bor vel bare sammen, som venner.
Hvis ikke det er en midlertidig ting da :) 

Anonymkode: ff411...610

Skrevet

Det finnes mange typer "Kjærlighetsspråk". For noen er det fysisk som ved kyss og kos. For andre ikke. 

Jeg er ikke så glad i nærhet, og heldigvis er mannen ganske lik. Vi bor ikke bare sammen som venner ;) Vi elsker hverandre, og viser det på mange måter, men ikke med så mye kyssing og fysisk kosing. Vi gir hverandre gode ord, gjør fine ting for hverandre, osv. 

Anonymkode: a4e7b...637

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det fungerer dårlig. Ubehagelig,man har/er fortsatt to kropper i et forhold, man er ikke èn kropp sammen. Føles som at den andre mener han/hun har rett til å bare ta på deg og grafse når de vil. 

Anonymkode: fb924...d80

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det fungerer dårlig. Ubehagelig,man har/er fortsatt to kropper i et forhold, man er ikke èn kropp sammen. Føles som at den andre mener han/hun har rett til å bare ta på deg og grafse når de vil. 

For deg da, er det bedre å bli spurt? Om du vil ha en klem feks?

Takler du å ha sex og nærhet? Eller synes du det er ubehagelig og for nært?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For deg da, er det bedre å bli spurt? Om du vil ha en klem feks?

Takler du å ha sex og nærhet? Eller synes du det er ubehagelig og for nært?

Ja. 

Takler det, men trenger det ikke. Det kan føles ubehagelig ja.

Skrevet

Jeg er kvinne, og et forhold for meg handler i stor grad om fysisk nærhet, kos og sex. Jeg ville ikke hatt det bra i et forhold uten, det er en dealbreaker for meg og jeg hadde avsluttet det. De gangene jeg har vært i forhold og mistet behovet for fysisk kontakt med partner har det vært fordi jeg ikke var glad i han eller tiltrukket av han lenger.

Anonymkode: bcd92...ffe

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan oppleves nærhet for dere? Hvordan fungerer et forhold hvis man ikke ønsker nærhet som kos, kyss osv?

Det fungerer dårlig når det blir skjevhet i det iallefall. Det fins jo mange tilfeller av par med forskjellig behov for nærhet, og forskjellig behov for sex (legger dette i to kategorier selv om det for mange er litt samme sak).

Kjedelig å ikke få den minimumen av nærhet en selv føler en trenger fordi partner ikke vil ha nærhet, eller definerer det helt annerledes osv. Det går lett over i depresjon for de som ønsker å være med sin partner, og for andre som kanskje tar... enklere utveier (i mangel på et bedre ord) kan ende opp i utroskap.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det finnes mange typer "Kjærlighetsspråk". For noen er det fysisk som ved kyss og kos. For andre ikke. 

Jeg er ikke så glad i nærhet, og heldigvis er mannen ganske lik. Vi bor ikke bare sammen som venner ;) Vi elsker hverandre, og viser det på mange måter, men ikke med så mye kyssing og fysisk kosing. Vi gir hverandre gode ord, gjør fine ting for hverandre, osv. 

Anonymkode: a4e7b...637

Men det er jo det som er venner - gi hverandre gode ord og gjøre fine ting for hverandre. 

Anonymkode: 4e40f...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...