Gå til innhold

sterilisert godt voksen katt, beste kattemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har blitt så tynn siste halvåret, men spiser jo godt. Kjøper Whiskas og Gourmetmat fra matbutikken, varierer litt. Har noen tips til bra mat, kjøpt kanskje på Felleskjøpet eller andre steder?

Anonymkode: 8d37f...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felleskjøpet har god mat til kastrerte katter. Også rimelig.

Alltid gitt katter mat fra felleskjøpet. Men den jeg har nå får tannstein og må ha mat tilrettelagt det.

Anonymkode: ff4ee...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orijen, acana, pure natural eller smaak er gode merker.

Ville aldri gitt noe fra matbutikken da det inneholder alt for mye salt

Anonymkode: 70cc1...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i en dyrebutikk, mat fra andre steder har ofte lite næring og mye fjas. 
Vi bruker Vigor & Sage, de har et "klippekort" som gjør at man får hver 6. sekk gratis tror jeg det er, husker ikke helt lenger, men noe slikt. Kjøper da store sekker, det er også økonomisk. 

Anonymkode: c1a60...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han plutselig er blitt tynn trenger han helsesjekk hos veterinær. Det kan være et symptom på noe som er galt og som feil fór kan gjøre verre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har blitt så tynn siste halvåret, men spiser jo godt. Kjøper Whiskas og Gourmetmat fra matbutikken, varierer litt. Har noen tips til bra mat, kjøpt kanskje på Felleskjøpet eller andre steder?

Anonymkode: 8d37f...137

Så mye salt som det foret innholder kan du ikke se bort i fra problemer med nyrer,så om du viktig bryr deg om katten går du over til kvalitetsfor med en eneste gang.

Anonymkode: 20f56...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orijen, våtmat av de fleste merker er bra, kjøtt fra butikken som ikke er for fett og salt. Ha gjerne i et kokt egg. 

Anonymkode: 6d6fe...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukanuba til sterilisert katt har gjort at våre to katter har mer energi, pelsen har fått glans og de virker mer fornøyde enn da vi kjøpte mat fra Felleskjøpet (husker ikke merket, men var deres eget for tror jeg).

Anonymkode: 2d931...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukanuba tørrfôr og MAC's våtfôr er det jeg gir mine. De er ganske aktive ute-/innekatter så jeg har ikke benyttet spesialfôr. Den dagen de blir latere så byttes det til senior eller sterilisert.

Elsker våtfôret fra MAC's. Blander inn litt vann i matskåla, men ikke til det blir suppe altså. Så får kattene i seg væske fra maten i tillegg :) 

Noen ganger blander jeg inn lakseolje i maten (går an i både tørt og vått). Veldig fin måte å få litt mer fett på katten syns jeg, i tillegg til at det er bra for helsa :) 

Anonymkode: 3698b...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...