AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Siden barneskolen har jeg opplevd å ha vært veldig usikker på meg selv, selv om ingen har kommentert noe på utseendet mitt noen gang. Mot slutten av ungdomsskolen gledet jeg meg til å begynne på videregående med helt blanke ark. Jeg begynte i en klasse bestående av bare ukjente folk, men det viste seg til å bli enda verre en ungdomsskolen (jeg trodde aldri det kunne skje). Allerede i første klasse ble det spredt falske rykter om meg, og jeg hadde dermed veldig få venner. De tre vennene jeg hadde var i det minste der for meg da, som jeg satte veldig pris på til tross for omstendighetene. Over sommerferien har jeg jobbet mye, og vært mye ute og reist, så jeg har derfor ikke fått noe tid til å være med noen av de vennene fra klassen. Nå har jeg startet i andre klasse og har bare én venn fra klassen igjen. Jeg setter så klart pris på hun, men de andre bare plutselig distanserte seg fra meg, men samtidig fortsetter å være venn med hun ene vennen jeg har igjen. De fikk på et vis vite at jeg følte meg utenfor, så de kom til meg for noen dager siden og "beklaget" for at jeg følte meg utenfor. Jeg ble litt flau over situasjonen, men ble samtidig lettet fordi at nå kunne de kanskje være mer bevisst på å inkludere meg - men det var ikke tilfellet. Hva gjør jeg nå? Føler ikke at jeg har noen lenger, og vil gjerne gjøre noe med det. Beklager for langt innlegg, men håper det ga mening og at noen kan hjelpe. Anonymkode: 5017e...c6d 4
Daisy-love Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Trist å høre om din bakgrunn, og det er forståelig at du blir usikker 💚 Om du ikke har pleiet vennskapene denne sommeren pga jobb og andre ting, så kan det være grunnen i seg selv for at de trekker seg unna. Lett for dem også å føle ting som at «de er gode nok når det passer for deg», eller annet. Sier ikke det er sånn her, men dere er alle i en sårbar alder. Jeg hadde nok tatt en prat med dem og forklart hvorfor du ikke har tatt så mye initiativ i sommer, og si til dem at du setter pris på vennskapet med dem. Mulig de har vært mye sammen i sommer og da fått sterkere bånd, eller de kan selv ha hatt en litt kjip og ensom sommer. Det kan være mye greier her, og umulig og vite helt grunnen uten å spørre dem, men jeg hadde begynt med det jeg nevnte over her. Jeg føler som voksen at det er mer toleranse for at vi alle er travle med våre ulike liv, enn det gjerne er når en er yngre. Husker det noe fra egen tid. Ta en prat med dem, men ikke konfronter dem. Ikke lag noe store greier, bare forklar hvorfor du ikke tatt så mye initiativ og si du vil bli bedre på det nå fremover (om du vil det da). Det kan være jeg bommer helt, men tipper det er noe i det med lite kontakt over tid her. Lykke til, og håper dette året blir bedre enn årene før her.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Kan du få byttet skole? Anonymkode: 739ed...4fd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #4 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 19.23): Kan du få byttet skole? Anonymkode: 739ed...4fd Ja det tenker jeg også, om det er skikkelig ille så er det jo en mulighet. Jeg har vært mobbeoffer selv og tenker veldig på det i ettertid at jeg bare skulle dratt avgårde. Anonymkode: c1583...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå