Gå til innhold

Shit covid - maten smaker feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to doser vaksine, og nå smittet for andre gang.

Jeg kan ikke huske at jeg hadde det slik forrige gang. Nå smaker maten plutselig feil. Merket det da jeg stappet en tyggegummi i munnen. Den smaker matolje. Hva skjer?

Kan vi dele litt erfaringer om korona og alternative smaksopplevelser i denne tråden?

Anonymkode: 4bc46...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter hadde corona for to år siden, og maten smaker fortsatt feil. Hun er blitt vandt til det.

Anonymkode: 32fe3...6b0

• Nyttig 1
Skrevet

Noen som har opplevd at dette går over?

Anonymkode: 5f3a0...e45

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk covid dritten i fjor og alle parfymer,deo, såper, alt lukter fortsatt som billig parfyme blanda med hjemmebrent. 

Anonymkode: 576eb...4f0

Skrevet

Anonymkode: c8b63...451

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har opplevd at dette går over?

Anonymkode: 5f3a0...e45

Nei, dessverre... 😕

Smaks- og luktesansen har ikke vært den samme etter et par runder med covid de siste årene.
Til å begynne med var begge sansene helt borte. Nå kommer og går de av og til, men er som oftest borte.

Det er utrolig frustrerende!

Anonymkode: b8248...609

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, dessverre... 😕

Smaks- og luktesansen har ikke vært den samme etter et par runder med covid de siste årene.
Til å begynne med var begge sansene helt borte. Nå kommer og går de av og til, men er som oftest borte.

Det er utrolig frustrerende!

Anonymkode: b8248...609

Sink ⬆️

Få i mer av disse næringsstoffene generelt, tilskudd hvis nødvendig: https://www.consumerlab.com/answers/loss-of-taste-from-supplements-vitamin-deficiencies/loss-of-taste/#:~:text=Deficiencies in iron%2C vitamin A,cause a loss of taste.

Anonymkode: fbec5...6ee

Skrevet

Aldri vært så lett å gå ned noen kilo som da jeg hadde covid sist🤣 Kjente null smak på noe, så spiste heller mat etter hva slags tekstur den hadde😂 Godteri og snacks var fånyttes. Kjente ikke engang lukten av salmiakk. Rareste jeg har opplevd, altså det å ikke kjenne smak eller lukt. Jeg syntes det var gøy, da, de ukene det varte😅

Anonymkode: b936b...327

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri vært så lett å gå ned noen kilo som da jeg hadde covid sist🤣 Kjente null smak på noe, så spiste heller mat etter hva slags tekstur den hadde😂 Godteri og snacks var fånyttes. Kjente ikke engang lukten av salmiakk. Rareste jeg har opplevd, altså det å ikke kjenne smak eller lukt. Jeg syntes det var gøy, da, de ukene det varte😅

Anonymkode: b936b...327

Noen uker var kanskje gøy. Jeg hadde det sånn et år. Ikke så gøy. 

Anonymkode: 0ab11...bb2

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...