Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor sa min samboer at han ikke var forelsket i meg og aldri har vært det. Men han LIKTE meg, var svaret da jeg knust og forskrekket spurte hvorfor han var sammen med meg da. Han sa også at han aldri hadde vært forelsket i neg sånn som han hadde vært i eks-kona og undomskjæresten. Da vi snakket  om det senre, sa han at han ikke hadde men det sånn, og at han har varme følelser for meg og sikkert kommer til å bli forelsket etter hvert.

Dette har plaget meg siden og jeg tenke rpå det hver eneste dag. Gleden er borte. men jeg elsker ham og vil ikke være foruten ham. Han viser kjærlighet daglig. Prioriterer alltid å være med meg fremfor å gjøre andre ting, vil alltid leie når vi er ute, osv. Sender mg "glad i deg"-melding fra jobb.

Men hele tiden blir jeg minnet på dette, f eks når vi ser kjærlighetsfilmer (som jeg aldri orker mer) eller hører romantiske sanger på radie (spm jeg slår av) eller når andre snakker om oss som om vi er nyforelsket (det skulle man jo tro siden vi bare har vært sammen i to og et halvt år):

I tillegg han snakket ofte om denne ungdomskjæresten i positive ordelag, det er tydelig at han aldri har glemt henne, selv om det over 30 år siden de var kjærester. Og han kan snakke om tidligere jenter som at "å, hun var jeg SÅ forelsket i", eller om eks-kona, da jeg adde truffet henne og syntes hun var sjarmerende: "Ja, ikke sant, det er jo ikke rart jeg falt for henne?"
Eller en skuespiller i en film: "Hun \, du vet, hun som er verdens vakreste kvinner". Eller..."Å hun der, jeg blir helt forelsket!"

Og nå i helgen gikk vi forbi en dame i byen. Og da hun var gått forbi sa han, "hun der var min barndoms store kjærlighet og forelskelse". Og så går jeg der og føler meg liten og trist, for noe sånt har han aldri sagt om meg. Han viser så ofte begeistring for andre, og det var jo noe av det jeg falt for. Men å snakke om at en annen var hans stor kjærlighet og forelskelse, når han bastant har erklært at han aldri har vært forelsket i meg...jeg syns det er veldig ufølsomt.

Men jeg har ikke sagt noe, for nå ar jeg jo blitt så usikker på ham også - så jeg tenker at jeg ikke må være sur og sjalu, for da kommer han ikke til å elske meg mer.

Er det ufølsomt av ham å snakke slik, for eksempel å se det han sa om barndomsforelskelsen? 

Anonymkode: cf90b...b37

• Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så han er forelska i alle andre enn deg?? 😕 

Anonymkode: acbd3...7ba

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så han er forelska i alle andre enn deg?? 😕 

Anonymkode: acbd3...7ba

Nei, ikke NÅ, men han har vært forelsket i mange andre. Og det er jo naturlig, det har jo jeg og, men det er ikke noe gøy at han snakke tom det når han har sagt at han ikke er det i meg.

ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er ufølsomt av han! Du bør absolutt ta det opp med han. Utrolig dårlig gjort å gni det i ansiktet ditt "alle" han har vært forelsket i😤

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde sagt javel, trukket meg unna ham og ikke sett meg tilbake. 

Anonymkode: 777b3...69b

• Liker 4
  • Nyttig 11
Skrevet

Det er mange som er sammen med en som ikke er den store forelskelsen. For det første så føler man mest intenst tidlig i livet og for det andre så er det ikke bare festlig med store forelskelser. Det er en emosjonell berg og dalbane som også bringer mange sorger. Det er mange forelskelser som ikke er eller ble bra. Den ene eller andre klarer ikke styre følelsene sine. Til eksempel så hadde jeg en forelskelse som var intens. Den bragte mye ulykke av netopp den grunn. Det ble heldigvis ikke noe samboerskap. Han var ikke bra , vi var for ulike og jeg taklet ikke følelsene. Likevel var det en god følelse selve forelskelsen. Mange er ikke sammen med sin store forelskelse, men har andre varme følelser for sin partner. Feks varme følelser,å være glad i,  trygghet og stabilitet har en større verdi enn en forelskelse. Kanskje det er det han mener å si? 

Anonymkode: cabb0...942

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Han høres ut som en idiot. Jeg hadde mistenkt at han rett og slett sa dette for å psyke med ut og signalisere at det var han som hadde makten i forholdet ettersom han egentlig ikke var så investert.

Anonymkode: 32a16...2a1

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Men hva er hensikten med å si det? Hvorfor ville han si det til deg? Hvorfor? 

Anonymkode: e7084...12e

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange som er sammen med en som ikke er den store forelskelsen. For det første så føler man mest intenst tidlig i livet og for det andre så er det ikke bare festlig med store forelskelser. Det er en emosjonell berg og dalbane som også bringer mange sorger. Det er mange forelskelser som ikke er eller ble bra. Den ene eller andre klarer ikke styre følelsene sine. Til eksempel så hadde jeg en forelskelse som var intens. Den bragte mye ulykke av netopp den grunn. Det ble heldigvis ikke noe samboerskap. Han var ikke bra , vi var for ulike og jeg taklet ikke følelsene. Likevel var det en god følelse selve forelskelsen. Mange er ikke sammen med sin store forelskelse, men har andre varme følelser for sin partner. Feks varme følelser,å være glad i,  trygghet og stabilitet har en større verdi enn en forelskelse. Kanskje det er det han mener å si? 

Anonymkode: cabb0...942

Det er det jeg håper og det er det som gjør at jeg ble værende i forholdet. Men jeg klarer bare ikke å legge det vekk. Nå høres det ut som om han snakke rom tidligere forelskelser hele tiden, det gjør han ikke. De jeg har nevnt her er spredd over de årene vi har vært sammen. 
Men selv om man ikke har vært fjortis-forelsket i kjæresten, så må man jo i det minste elske henne, og mene at det er HUN som er hans tore kjærlighet.

Og det er uansett en veldig slem og rar ting å si til kjæresten at du aldri har vært forelsket i henne, uten å samtidig si noe sånt som at "men med deg er det mye dypere og sterkere følelselser enn en overfladisk forelskelse" eller lignende.

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Han er sikkert typen som synes ALT var bedre før. Det er virkelig ikke sikkert han oppførte seg forelsket med dem mens han var sammen med dem, men rosemaler det nå i etterkant. 

Er han sånn på andre områder også? Var musikken, filmene, bilene etc etc bedre før i følge han? 

Anonymkode: 81bf9...bbf

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Han er sikkert typen som synes ALT var bedre før. Det er virkelig ikke sikkert han oppførte seg forelsket med dem mens han var sammen med dem, men rosemaler det nå i etterkant. 

Er han sånn på andre områder også? Var musikken, filmene, bilene etc etc bedre før i følge han? 

Anonymkode: 81bf9...bbf

Hm, til en viss grad. Han mimrer mye om ungdomstiden og sånt, faktisk.

Skrevet

Kanskje han er helt trygg på deg og antar at du er det samme?

Anonymkode: 919b4...744

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han viser kjærlighet daglig. Prioriterer alltid å være med meg fremfor å gjøre andre ting, vil alltid leie når vi er ute, osv. Sender mg "glad i deg"-melding fra jobb.

Har ikke dette mer å si enn hvilke ord han bruker, sånn i den store sammenhengen? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, ikke NÅ, men han har vært forelsket i mange andre. Og det er jo naturlig, det har jo jeg og, men det er ikke noe gøy at han snakke tom det når han har sagt at han ikke er det i meg.

ts

Hva med p ta en prat på nytt?

Elsker han deg - liker han deg - er komfortabel med deg osv.

Har har sagt til deg på eget initiativ at han elsker deg? 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Og nå i helgen gikk vi forbi en dame i byen. Og da hun var gått forbi sa han, "hun der var min barndoms store kjærlighet og forelskelse". Og så går jeg der og føler meg liten og trist,  

Her skulle du ha stoppet opp og sagt «HVORFOR FAEN I HELVETE FORTELLER DU DET TIL MEG, MEG DU ALDRI HAR VÆRT FORELSKET I. HVA FEILER DU!?» og snudd og gått din vei.  

Anonymkode: 70992...f28

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

☀️

Endret av WhisperingWind
Skrevet
33 minutter siden, WhisperingWind said:

Hmmm. Rart av han å si…men…

Kjæresten min har har et par «store kjærligheter» som han kaller dem. 

Men med meg har det vært noe annet. Ikke stormende forelskelse der han blir blind og spinner, men noe dypere og mer ekte. Han elsker meg og med meg er han den ekte versjonen av seg selv. Ikke en som prøver å være det mange kvinner forventer.

Jeg føler det samme. Jeg ble heller ikke spinnvill forelsket i han, men han vekket noe dypere og mer ekte. En ro. Trygghet. 

Jeg husker min første forelskelse og det var jo bare galskap. Følelsene er over alt og jeg vil ikke definere det som dyp og ekte kjærlighet. Mer som hormoner og adrenalin.

Med typen er det noe dypere. Jeg forstår for første gang hva kjærlighet er. Det henger ikke sammen med spinnvill forelskelse. Forelskelse er noe som oftest går over etter en stund. Det er da en sitter igjen med de ekte følelsene. 

Vi er forelsket i hverandre. Men ikke på den måten vi har opplevd tidligere, men på et mye dypere plan. Og det er SÅ mye bedre.

Ja, hadde han bare sagt at det var sånn han føler for meg, sånn at det egentlig var noe bra at han ikke var forelsket, men at med meg var det dypere og sterkere. Men det har han ikke sagt. Jeg er redd for å spørre ham, fordi jeg er redd for å bli såret igjen.
Sist jeg prøvde å snakke med ham om følelsene hans for meg, sa han at han følte tilknytning til meg.
Hvorfor kunne han ikke si "elske".
Dagen etter sa han at alt han hadde å tilby meg var masse kjærlighet. Så, jeg vet ikke. Jge er jo selv elendig til å snakke om følelser (men bedre enn ham), men etter at han sa at han aldri hadde vært forelsket i meg (var en romantisk middag der jeg begynte å snekke om hvordan jeg falt for ham og hadde spurt han om når han hadde begynt å falle for meg), tør jeg det ikke mer.

ts

• Hjerte 6
Skrevet

Jeg synes det høres ut som at han faktisk sier disse tingene for å såre deg 😕. Kanskje føler han seg litt mindreverdig på en eller en annen måte, og så kommer han med sånne ekle stikk for å kjenne seg bedre.

Det du forteller om er så mye at det ikke høres tilfeldig ut. Og det er ikke bare en ufølsom oppførsel, det er en stygg oppførsel. Hvem sier sånt? Enhver idiot forstår at man ikke skal si sånt til kjæresten, så med mindre han er kognitivt utfordret, så vet han veldig godt at det er en utrolig sårende ting å si.

Jeg tror dessverre ikke et sekund på at han ikke forstår at dette er sårende. Han hadde garantert blitt kjempelei seg hvis du snakket sånn til ham.

Får han deg til å føle deg liten på andre måter også?

Anonymkode: 1e17d...7b4

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det høres ut som at han faktisk sier disse tingene for å såre deg 😕. Kanskje føler han seg litt mindreverdig på en eller en annen måte, og så kommer han med sånne ekle stikk for å kjenne seg bedre.

Det du forteller om er så mye at det ikke høres tilfeldig ut. Og det er ikke bare en ufølsom oppførsel, det er en stygg oppførsel. Hvem sier sånt? Enhver idiot forstår at man ikke skal si sånt til kjæresten, så med mindre han er kognitivt utfordret, så vet han veldig godt at det er en utrolig sårende ting å si.

Jeg tror dessverre ikke et sekund på at han ikke forstår at dette er sårende. Han hadde garantert blitt kjempelei seg hvis du snakket sånn til ham.

Får han deg til å føle deg liten på andre måter også?

Anonymkode: 1e17d...7b4

Jeg er ganske sikker på at det ikke er for å såre meg eller få meg til å føle meg liten. Men jeg tror det er en eller annen rullegardin som er nede hos ham akkurat når det gjelder dette. Det er ganske merkelig for han er ellers veldig oppegående og snill. Som jeg skrev lenger opp, er ikke dette noe som skjer så ofte som det virker, siden alle de gangene jeg har fortalt om her, har skjedd over langs i løpet av de to-tre årene vi har vært sammen, og et par var FØR han sa at han ikke var forelsket i meg

• Hjerte 1
Skrevet

Kan det være at han er så dårlig til å snakke om følelser at det rett og slett er litt skremmende for ham? Slik at det er vanskelig å si til deg at han elsker deg, men det er lettere å snakke om andre fra før i tiden?

Det er mulig han er en dust. Men det er også mulig at det er usikkerheten hans som snakker. Lytt også til det han gjør. Husk også at hvis du tør å være åpen om dine følelser, er det kanskje lettere for ham. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...