Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er med i en bibel gruppe, men begynner å kjenne det blir for spesielt.

Vi kan få oppgaver om f eks å tenke på fem mennesker, som vi mener skal få bli kjent med Gud. Som vi skal bruke tid sammen med, be for, og håpe skal få en åpenbaring om at de er syndere og ta imot Gud.

Jeg mener og tror at Gud kommer til folk når de er klare, om han finnes, og at ikke jeg kan be for folk,treffe de og få de til å se Gud gjennom mine gode handlinger. 

Om noen hadde fortalt meg at de brukte tid på meg, fordi jeg skulle treffe Gud, så ville jeg blitt lei meg. 

Anonymkode: f744d...026

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette praksis i alle bibel grupper? Profetiske oppgaver?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er med i en bibel gruppe, men begynner å kjenne det blir for spesielt.

Vi kan få oppgaver om f eks å tenke på fem mennesker, som vi mener skal få bli kjent med Gud. Som vi skal bruke tid sammen med, be for, og håpe skal få en åpenbaring om at de er syndere og ta imot Gud.

Jeg mener og tror at Gud kommer til folk når de er klare, om han finnes, og at ikke jeg kan be for folk,treffe de og få de til å se Gud gjennom mine gode handlinger. 

Om noen hadde fortalt meg at de brukte tid på meg, fordi jeg skulle treffe Gud, så ville jeg blitt lei meg. 

Du kan vel sikkert be for folk, men jeg har hvertfall aldri selv respondert særlig godt på dem som står med pekefingeren klar for å fortelle meg at jeg ikke er god nok ovenfor Gud, og at jeg er et så dårlig menneske at alle feilene mine må påpekes. Da anklager de meg og Gud anklager ingen, Jesus ba folk gå ut og fortelle de gode nyhetene (syndene ER tilgitt) og ikke at vi skulle gå ut og fortelle folk at nå måtte sørge for å redde seg selv fra å komme til Helvete. Jesus har allerede tilgitt dem og sikret dem plass, så de kan bare komme fordi de ER gode nok. De som tror Gud har tilgitt dem fordi de er snille har derimot dårligere odds; fordi de er ikke frelst fordi de har eller er så gode mennesker, det er av samme grunn som for dem som ikke tror på Han;: pga Jesus og Guds godhet og ingen annen grunn!

Når det er sagt; nei - nei, du tropper ikke opp i stuen til folk og forteller noen at de er dårlige mennesker som må vende opp for at Gud skal se deres vei, men Jesus gav oss beskjed om å spre de gode nyhetene og overlot resten av kristnings til oss, vi skulle få den Hellige Ånd å hjelpe oss hva vi skulle si og gjøre. Hvis jeg oppdaget at noen hadde utvalgt meg som en av de 5 det hastet mest med ville jeg jaget dem ut av mitt hus og desverre hadde risikoen for avkristning av alle 5 vært stor risiko for.

Kan du ikke heller bare være åpen om at du er kristen og oppføre deg noenlunde normalt og folk blir nysgjerrige hvis de ser du har det bra og spør hvis de er nysgjerrige nok på hva du tror på. Da kan du fortelle hvor god Gud er som tar imot alle uten å mukke. Gud har ikke bruk for noen som står og forteller folk at de ikke er gode nok når de er det. Det eneste Gud forlanger er at de tror på Jesus og har tillitt til Han; at de hører på hva Han sier og ikke hva Anklageren (Satan) sier; 'haha, du er så dårlig menneske og Gud avskyr deg så nå må du virkelig jobbe for å bli frelst'. Nei, Jesus var her og gjorde seg ferdig med sin del av jobben ellers ville Han ikke ha reist opp igjen, og overlot stafettpinnen til oss; å fortelle om Jesus nåde, og ikke om hvor ille det går med dem som kommer til helvete. For helvete er nemlig ikke et alternativ lenger når kristendommen og frelse av nåde er åpenbart. Det var et tema før; fordi under Loven var det straff. Ved Jesus handler ingenting om straff; fordi den tok Han og da forteller du DET og at det bare handler om å ha tillitt til at Han tar seg av oss og har ordnet alt da straffen og helvete ble satt ut av drift for de som tok mot Han. Vil du gå og preke helvete; er det ikke kristendom, fordømmelse er ikke kristendom, gode gjerninger er ikke kristendom. Og man tar ikke mot Gud, man tar mot Jesus fordi Han er den eneste veien til Gud. Omgår noen Han så omgår man nåden (som er gjennom Jesus(  og da kan Helvetesveien være aktuell, fordi da er det GT og fordømmelse.

Hva skal dere med å få profetier? Det ble profetert om Jesus komme, så kom Han og det er profetert om en dag hvor alle som ikke tar i mot Jesus kommer til å bli dømt. De som tar i mot Jesus har ikke noe slik å se frem til. Jesus har aldri bedt noen om å profetere; han sa; forkynn de gode nyhetene, helbred syke og vær snille mot hverandre. Du skal vise til Bibelen vel, det er Guds ord og Hans vilje og løfter. Hvorfor skal man på død og liv lage sine egne regler og nærmest påstå at 'men Gud mente jo ikke det Han sa da, vi må jo profetere og Jesus mente vel heller ikke at det bare var å ta imot og at Han ikke fordømmer de, se på dem da....' Står det ikke i Bibelen da; Har Gud bedt oss om å omgå den eller finne på noe nytt? Enten så tror vi på det som står eller kan vi vel brenne den? Det er vel ikke en prest eller møteleder eller noen som skal fortelle hva som er rett eller galt, hvis vi skal forholde oss til Gud/Jesus så er det Han vi hører på og gjør vi ikke det; så lag en ny religion. Det er hvertfall ikke kristendom å bringe fordømnelse ut til folket. Jeg ville vurdert en annen menighet enn en hvor jeg følte presset meg til noe jeg ikke var komfortabel med. Hvis jeg måtte finne frem fem mennesker nå, er jeg ukomfortabel med tanken på at jeg dermed anser de fem som de verste jeg vet om ..Det er jo en grusom tanke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...