AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg har en sønn som drømmer om å reise dit. Er det tryggt? Er det dyrt? Mange av hotellene er rimelige på Internett. Noen som har vært der som har råd å gi?:) Anonymkode: 92bb6...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Del Skrevet 4. september 2023 En mann, ja. Jeg som kvinne ville aldri reist dit alene. Anonymkode: 43687...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Del Skrevet 4. september 2023 Tja, jeg ville personlig ikke reist til Brasil men det er vel like "trygt" som andre steder om man tar forhåndregler ut fra hvor man reiser osv.. Anonymkode: 2565d...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Del Skrevet 4. september 2023 Det er trygt så lenge man ikke gjør noe feil. Gjør man en feil, f.eks tar til høyre i stedet for venstre kan man fort ende sine dager der og da. Men som sagt, så lenge man ikke gjør feil, så er det helt trygt. Anonymkode: ef98b...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 Brasil er et av mine bucketlist-land og jeg har hørt utrolig bra om å reise dit. Fra kvinnelige soloreisende og. Skal gå helt fint å ferdes rundt i landet så lenge man bruker sunn fornuft i storbyene på kveldstid. Etter min erfaring er brasilianere et herlig og generøst folkeslag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Del Skrevet 4. september 2023 Trygt er jo et relativt begrep. Det er ikke blant de farligste landene i Latin-Amerika, og ikke et land man generelt fraråder å reise i. Det er selvfølgelig vesentlig farligere enn å reise rundt i Norge, som alle land med artig trafikkbilde og mye fattigdom. Sjansen for å bli ranet, frastjålet noe eller utsatt for en ulykke er vesentlig høyere enn de fleste steder i Europa. Men ikke så høy at jeg tenker man unngår det. Å være mann er også en fordel, som noen nevner. Instruer poden i at om man blir ranet gir man fra seg det man har uten protest og at man ikke drikker seg møkkings på byen og spaserer hjem til hotellet alene midt på natta, så kommer han nok en god vei med det. Ja, og hun dama han møter, hun er ikke stormforelsket etter fem minutter - hun vil enten gifte seg til et bedre liv, er prostituert, skal rane ham eller han hadde veldig flaks. Greit å ha med alle scenariene i vurderingen. Anonymkode: 0740f...49c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Del Skrevet 4. september 2023 Ikke noe problem -men jeg ville spurt ham om han ikke heller vil bo på hostell! Det er der de unge reisende møtes. På hotellet blir man fort mer alene. Sjekk Booking.com og Hostelworld.com Anonymkode: 1e646...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Del Skrevet 4. september 2023 Brasil er alt for stort til at det er ett svar overalt. Noen steder er trygge overalt. Andre steder, som f eks Rio de Janeiro, er det 100 m mellom trygt og utrygt. Man skal ta sine forhåndsregler og ikke tenke at det overalt er like trygt som i tryggere deler av verden. Forholder man seg til disse reglene er det trygt. Har vært der mange ganger og aldri opplevd noe gruff, men kjenner også de som har fått sin andel gruff, and then some. Anonymkode: 355ae...bc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Del Skrevet 4. september 2023 For å si det sånn: har en kollega som er fra Rio men gift her i Norge. Hun tar ikke sine barn med seg «hjem» til familien, hun føler ikke der er trygt nå. Mye uro, protester, politiske uenigheter, og masse ran ved bruk av kniv og skytevåpen. Anonymkode: 3ab66...21c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #10 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For å si det sånn: har en kollega som er fra Rio men gift her i Norge. Hun tar ikke sine barn med seg «hjem» til familien, hun føler ikke der er trygt nå. Mye uro, protester, politiske uenigheter, og masse ran ved bruk av kniv og skytevåpen. Anonymkode: 3ab66...21c Samme med min venninne fra Brasil, hun tar heller ikke med seg barna til Brasil lenger. Hun er fra en mindre by et stykke fra Rio. Anonymkode: 29a2e...62d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Del Skrevet 6. september 2023 Har familie som har bodd i Rio og vært der en rekke ganger de siste 15 år. Jeg mener Rio ikke er så aller verst, hvis man bare skaffer deg info om hvordan man bør forholde seg, hvor man kan/ikke kan dra etc. Og følger alle Street smart-råd. Det har alltid vært masse ran og skytevåpen der - hvis man er på feil steder. Anonymkode: 355ae...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå