Sluttca Skrevet 5. september 2023 #21 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det ble høyere strømregninger når jeg tappa av badekaret og fyllte på nytt, enn når jeg kokte opp med vannkoker og helte oppi det som var. Anonymkode: 3652b...b35 Hvorfor har du i ene tilfelle tømt ut absolutt alt vannet og i det andre ikke? Du tømmer bare ut noe av vannet og fyller på med det varmeste som kommer ut av badekarkrana? Hvorfor tømte du ikke ut alt vannet i det eksemplet med vannkokeren og justerte temperaturen slik du ville ha den? Eller tappet du kanskje ikke ut alt? Endret 5. september 2023 av Sluttca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #22 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 11.29): Jeg vurderer å kjøpe et badekar , billig på Internett som jeg kan slå sammen etter bruk. Men går det mye strøm med et badekar? Vil ikke risikere høye strømregningen. Anonymkode: 661ed...aec Altså... med en vanlig gjennomsnittlig dusj, så bruker du ca 80 liter vann pr 5 minutter dusj. 300 liters badekar tilsvarer altså ca 15-20 min dusj. Jeg skyller kropp og hår uansett når jeg bruker badekar, så jeg legger på 5 minutter dusj i tillegg. Så for min del ville altså det badekaret tilsvare samme vannforbruk som ved 25 min dusj, og dermed også prisen. Jeg dusjer sjeldent mer enn 10 minutter annenhver dag, så si ca 35 min pr uke. For at regningen ikke skal bli høyere, så kan jeg altså fylle badekar en dag pr uke, samt en rask dusj pr uke. Jeg liker vaske meg skikkelig oftere, og ville dermed fått høyere strømregning. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Min strømregningen økte litt etter at jeg fikk badekar men ikke mye. Bruker det 1-3 ganger i uka. Men fyller ikke alltid helt opp + at jeg koker opp med vannkoker og heller oppi og det hjelper. Anonymkode: 3652b...b35 Hvor mye mer kwh brukte du? Anonymkode: 8d24a...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå