AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #21 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 11.26): Jeg trenger litt tips til mat å spise når jeg skal ned i vekt. Gått ned snart 5 kilo nå, men jeg trenger litt mer variasjon. Går mye i rugsprø m/kremost og egg i forskjellige variasjoner(stekt,kokt,eggerøre etc), skyr, youghurt, banan. Middag spiser jeg helt vanlig, bare litt mindre porsjoner. Så det er lunsj/mellommåltider jeg tenker å få inn litt mer variasjon. Så sleng inn deres gode tips i denne tråden Anonymkode: 82e8c...aa2 Avocado, nøtter Anonymkode: 5e27c...5d0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #22 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Akkurat sånn har jeg det Så hva prøver kroppen å fortelle meg Anonymkode: e5e59...3e9 Kan det være at kroppen forsøker å si at den mangler noe som finnes i mat? Siden de fleste som er sultne hele tida også er tjukke, er det åpenbart ikke kalorier kroppen mangler. Hva i all verden kan det være kroppen mangler hvis det ikke er kalorier i form av karbohydrater og fett? Kan det være proteiner som mangler? Lite trolig. Spiser du mye, skal det godt gjøres å utelate proteiner, uansett hvor ultraprosessert maten er. Da er det vel stort sett bare mikronæringsstoffene igjen da? Elektrolyttene og vitaminene. Kan det være at kroppen gjør deg sulten fordi den vil ha påfyll av mineraler og vitaminer? Og så fyller du på med kalorier istedefor, slik at du bare blir feit, uten at det skrur av sultfølelsen? Tvert imot vil du bli mer sulten for hver kilo du legger på deg! Anonymkode: f041c...a87
Besserwisser Skrevet 9. september 2023 #23 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mellommåltider??? Når du i utgangspunkter spiser fire måltider om dagen og så er nødt til å innføre "mellommåltider", da er det noe som er rav ruskende galt. Det betyr at du er kronisk sulten, uansett hva du putter i ansiktet. Hva tror du kroppen prøver å fortelle deg når den nekter å slå av sultfølelsen? Den prøver jo febrilsk å gi deg et budskap, som du tydeligvis ikke skjønner bæret av. Anonymkode: f041c...a87 Haha, oi! Her forsøkte jeg å prøve å komme med et nyansert svarinnlegg til TS, og gi mine innspill på hva jeg tenkte. Så kommer en real kraftsalve i retur 😅 Jeg beklager om jeg tråkket deg på tærne med å gi mitt synspunkt på hva jeg tenker rundt kosthold. Fra nå av skal jeg prøve å aldri ytre mine meninger dersom de er noe annet enn dine. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #24 Skrevet 9. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan det være at kroppen forsøker å si at den mangler noe som finnes i mat? Siden de fleste som er sultne hele tida også er tjukke, er det åpenbart ikke kalorier kroppen mangler. Hva i all verden kan det være kroppen mangler hvis det ikke er kalorier i form av karbohydrater og fett? Kan det være proteiner som mangler? Lite trolig. Spiser du mye, skal det godt gjøres å utelate proteiner, uansett hvor ultraprosessert maten er. Da er det vel stort sett bare mikronæringsstoffene igjen da? Elektrolyttene og vitaminene. Kan det være at kroppen gjør deg sulten fordi den vil ha påfyll av mineraler og vitaminer? Og så fyller du på med kalorier istedefor, slik at du bare blir feit, uten at det skrur av sultfølelsen? Tvert imot vil du bli mer sulten for hver kilo du legger på deg! Anonymkode: f041c...a87 Jeg tror også ofte det er dårlige vaner med å putte noe i munnen hele tiden, samtidig som man ikke tåler ubehag. Personlig er jeg slank og nøye på kostholdet, men det krever jo en skikkelig innsats. Jeg har også lyst på noe mellom måltidene. Jeg har også lyst til å gå innom pauserommet og forsyne meg av sjokoladen gjennom dagen. Jeg har også lyst til å ta kake på fredagene. Jeg har lyst til å spise 3-4pølser når vi griller med barna, men spiser bare to. Og jeg tar lompe selv om pølsebrød er bedre. Jeg syns også det er litt ubehagelig å kjenne romlingen og sulten når det nærmer seg middag, men jeg spiser ikke før det er middag likevel. Jeg har ofte fisk til middag, og spiser alltid minst 5 om dagen, selv om jeg syns jo lasagne og pasta er diggere. Så jeg tenker ikke at man nødvendigvis har noen mangelsykdommer fordi man kjenner på sult eller cravings. Man må bare stå i valg gjennom dagen, og planlegge måltidene og dagens matinntak. Eller man kan blåse i det og kose seg med det man har lyst på, i de mengdene man har lyst på. Men da må man tåle å leve i en større kropp. Anonymkode: a43c8...3ce 3
LiseTV Skrevet 9. september 2023 #25 Skrevet 9. september 2023 Bare tull det. Spis det som er godt, men i mindre porsjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå