AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Del Skrevet 4. september 2023 Hei. Jeg lurer på hva dere har blitt fortalt at gjelder som et forsøk? Vi får jo tre forsøk først før man må søke på nytt og jeg trodde jeg hadde hvertfall ett igjen, men blir nå fortalt at alle tre er brukt opp. Første opptak ble det befruktede egg, men ingen til dag 5. Så jeg ble fortalt at ble avbrutt og ikke telte som forsøk. Andre forsøk ble det tatt duostimulering, ett egg av disse klarte seg og ble fryst, men hadde kromosomfeil etter biopsi så det kunne ikke brukes. Det andre uttaket i duostimuleringen klarte ingen seg til dag 5 og blasto. Jeg har også hørt at det ikke telles som et forsøk før man har hatt både uttak og innsett. Så jeg kan ikke forstå at de mener at jeg har tre forsøk allerede...? Anonymkode: a7d5f...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kremmer Skrevet 4. september 2023 #2 Del Skrevet 4. september 2023 Det er kun brukt et forsøk når man har uttak og innsett. Jeg har hatt et uttak og et innsett som ikke festet seg. Etter dette hadde jeg tre uttak hvor to av de ikke resulterte i noen blastoer. På tredje uttak fikk jeg satt inn et som fortsatt sitter. Jeg kan sette inn to ganger til med de fyrste på samme forsøket. Fortsatt da så har jeg igjen et forsøk med uttak og innsett. Men kan ha blasto på frys og sette inn feks 5 stk, 5 ganger uten at det da er 5 forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Del Skrevet 4. september 2023 Ett forsøk telles som uttak som resulterer i innsett ble vi fortalt på vår klinikk - offentlig. Så for min del høres det veldig rart ut at dere skal ha brukt 3 forsøk nå.. 🙈 Men er jo tydeligvis ikke lik praksis på noe innen ivf verken offentlig eller privat ser man til stadighet 💔 Anonymkode: 6ce82...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Del Skrevet 4. september 2023 På Riksen er ett forsøk uttak som fører til innsett, uansett hvor mange innsett man fikk. Nå går vi privat og ett forsøk er når uttak er gjennomført, uansett om man kom helt til innsett eller ei. Det offentlige burde jo ha samme praksis. Kanskje du kan bytte sykehus og dermed få flere forsøk? Anonymkode: cbf2f...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På Riksen er ett forsøk uttak som fører til innsett, uansett hvor mange innsett man fikk. Nå går vi privat og ett forsøk er når uttak er gjennomført, uansett om man kom helt til innsett eller ei. Det offentlige burde jo ha samme praksis. Kanskje du kan bytte sykehus og dermed få flere forsøk? Anonymkode: cbf2f...874 Presisering: *På Riksen er ett forsøk uttak som fører til innsett, uansett hvor mange innsett man fikk. Får man ikke innsett eller noen på frys så har man ikke brukt et forsøk. Anonymkode: cbf2f...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Del Skrevet 4. september 2023 Ts her. Takk for svar, virker litt merkelig at de påstår at det er gjort tre forsøk nå da ja. Dette er ved St. Olavs i Trondheim, så absolutt offentlig. Skal ringe de i morgen. Anonymkode: a7d5f...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Del Skrevet 6. september 2023 Ts her. De mener visst at de ikke kan tilby meg flere behandlinger fordi de ikke har fått noen friske embryoer etter disse tre uttakene. Kan de virkelig bare bestemme det? Uten å høre med meg før de konkluderer en gang? Er litt fortvilet nå... Anonymkode: a7d5f...3c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. De mener visst at de ikke kan tilby meg flere behandlinger fordi de ikke har fått noen friske embryoer etter disse tre uttakene. Kan de virkelig bare bestemme det? Uten å høre med meg før de konkluderer en gang? Er litt fortvilet nå... Anonymkode: a7d5f...3c7 Ja det kan de dessverre.. De kan velge å stoppe behandling hvis de mener det ikke vil føre frem.. Mulig du vil få andre svar ved å gå privat. Anonymkode: 6ce82...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Del Skrevet 6. september 2023 Vet ikke hvordan det er i Trondheim, men i Oslo kan man be om en samtaletime for å snakke om sånt. Hør om det er mulig, så kan du få forklart hva de tenker og om du evt kan gå til et annet sykehus eller privat? Anonymkode: 5872e...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #10 Del Skrevet 10. september 2023 On 9/6/2023 at 10:42 AM, AnonymBruker said: Ts her. De mener visst at de ikke kan tilby meg flere behandlinger fordi de ikke har fått noen friske embryoer etter disse tre uttakene. Kan de virkelig bare bestemme det? Uten å høre med meg før de konkluderer en gang? Er litt fortvilet nå... Anonymkode: a7d5f...3c7 Når man har vedtak for PGD får man 3 forsøk (uttak og insett) men om de mener det ikke er forsvarlig å fortsette kan de stoppe deg etter total vurdering av legen. Vi fikk samtale etter 2. forsøk om at de ikke mente det var forsvarlig å fortsette til 3. forsøk da sjansene var så små for balansert embryo og at påkjenningen på meg var for stor. Vi sa at vi ønsket å bruke siste forsøk og bad om å få den siste sjansen slik at vi visste vi hadde gjort alt vi kunne. Det ble de med på. Ved PGD er det jo ikke mulig til å gå privat uansett, om man ikke reiser til utlandet, så de visste vi ikke kom til å fortsette. Anonymkode: 2049b...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå