AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Da vi var i begynnelsen av forholdet vårt var begge utro. Vi bodde i en periode adskilt og deler av utroskapen skjedde da. Dette var før internett, så vi skrev brev. Mange brev finnes som dokumenterer det som skjedde, følelsesstormene etterpå, og deretter hvordan vi klarte å holde sammen. Brevbunkene er bevart og ligger i kjelleren med bånd rundt. De er intense kjærlighetsbrev også. De er 35 år gamle, så dette er lenge siden. Vi holder fortsatt sammen, er tett knyttet til hverandre og har fått voksne barn. Spørsmålet er: Bør brevene bevares, eller bør de destrueres av oss? Bør vi unngå at barn eller barnebarn finner ut av dette en gang, og oppdager denne siden av foreldrenes forhold? Det har kanskje betydning at brevene bare dokumenterer den enes utroskap, mens den andres skjedde etterpå, uten at det finnes brev som nevner den. Anonymkode: a8fbf...ff6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Det er noe dere må bestemme selv. Ønsker dere at etterkommerne deres skal få vite den historien, lar dere brevene ligge. Ønsker dere ikke at noen skal lese de private brevene, destruerer dere de. Anonymkode: 17800...11b 2
Anonym-09 Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Jeg har brent alt slik. Men dette er jo bare dere som kan svare på. Hva tenker dere da? Tenker dere at det har noe å si. Eller vil dere ta med dere dette til graven?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Jeg hadde brent de med tanke på at slike ting skriver man for en annen leser, mottakeren, og ingen andre. Dessuten, hva er hensikten med å belaste etterkommere med utroskap og andre utfordringer dere har i forholdet deres? Anonymkode: 49326...120 1 1
Mrs.Under Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Ved sist flytting kasta og brente jeg alt av gamle brev og dagbøker. Jeg ønsket virkelig ikke at barna mine skulle finne dette og lese det etter at jeg var død. De ville ikke ha godt av å vite hva moren deres gjorde da hun var ung. Så ja, brenn/kast brevene. Barn skal ikke vite alt om fortiden deres, la disse brevene være deres hemmelighet.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Fortid er fortid, det er privat og ingenting å dra med seg i titalls år fremover. Brenn eller makuler og få det bort. Anonymkode: f4c2d...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå