AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Hva gjør dere når barnet slår seg vrang og ikke vil til barnehagen? 🤐 helt siden vi flyttet opp til Storebarn avdeling ifra små barns. Så har leveringen blitt helt jævelig! Idag måte to ansatte hjelpe til da hun klammer seg fast i meg, og ikke slipper taket. Jeg vet at etter jeg drar så er hun glad og vinker til meg ut ifra vinduet. Jeg blir bare veldig sliten av hele levering situasjonen 😪 noen tips til hvordan jeg kan gjøre det lettere for oss ikke minst henne. Anonymkode: 689e3...a38 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Her bør barnehagen komme opp med noen løsningsforslag også. Vi hadde en sånn periode da eldstemann begynte på 2. året på småbarn. Helt forferdelig leveringssituasjon med unge som hylgrein og klamret seg til oss med dødsgrep.. Men som var blid og glad som bare juling fem minutter etter vi var gått, og som ikke ville gå hjem når vi kom for å hente. Der så de ansatte at han reagerte på de nye små barna på avdelingen, og ikke likte seg når de kom - fordi de grein jo masse. Så de foreslo at vi leverte i det barnehagen åpnet, så skulle de la ham få leke alene på det lille puterommet i stedet for inne i hovedrommet når de små kom, så han fikk roet seg FØR de små ble levert, og ikke kom midt oppi andre grinende unger. Så jeg ville spurt de ansatte, og sett på hva er det som plager barnet. Hva er det som gjør at det er kjipt å bli levert, og hva kan da gjøres med det. Enten det nå er å få bli levert tidligere, senere, få utlevert en egen leke når hun kommer som er "Hennes", få spise maten med en gang hun kommer, så hun har fokus på den mer enn at nå går mamma, e.l. Anonymkode: f8d49...300 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Det der er kjempetøft. Vet ikke om du allerede gjør dette, men dette fungerer best hos oss: - tidlig levering når det er få barn. - ha alt klart på morgenen før barnet våkner/blir vekket. Kjapt morgenstell, helst med litt tøys og sang, deretter på med jakke og sko. Så av gårde til barnehagen. Ellers ville jeg tatt en samtale med barnehagen om hvordan hun har det og sett på evt. tiltak sammen. F.eks. en fast person som møter henne om morningen eller avtaler om aktiviteter som skal skje. Anonymkode: acf48...d86 1
kjærring Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva gjør dere når barnet slår seg vrang og ikke vil til barnehagen? 🤐 helt siden vi flyttet opp til Storebarn avdeling ifra små barns. Så har leveringen blitt helt jævelig! Idag måte to ansatte hjelpe til da hun klammer seg fast i meg, og ikke slipper taket. Jeg vet at etter jeg drar så er hun glad og vinker til meg ut ifra vinduet. Jeg blir bare veldig sliten av hele levering situasjonen 😪 noen tips til hvordan jeg kan gjøre det lettere for oss ikke minst henne. Anonymkode: 689e3...a38 forbered. før dere drar så snakk om barnehagen, om de har noe spesielt som skal skje den dagen så fortell det fremsnakk barnehagen etter henting og still spørsmål. snakk om de ansatte, og bruk navnene. samme gjelder resten av ungene, snakk om de. fremsnakk uteomeråde, samlingsstunder, måltid o.l her kikket vi ofte på bilder fra barnehagen når de sendte månedsbrev. har skrevet ut noen av de og screenshottet så jeg har de på mobilen også. dette har hjulpet veldig her, vi gikk fra total vegring til noe usikkerhet når jeg skal dra - men hun vinker til meg i vinduet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Kort og konsis levering. DU må levere henne over til de ansatte, de ansatte skal ikke dra henne fra deg. Som du sier selv - jenta er happy rett etter du har dratt. Da går det egentlig fint- men det er bare j... kjedelig at hverdagen er tilbake, og at hun ikke får bestemme å være hjemme. Anonymkode: a1415...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør dere når barnet slår seg vrang og ikke vil til barnehagen? 🤐 helt siden vi flyttet opp til Storebarn avdeling ifra små barns. Så har leveringen blitt helt jævelig! Idag måte to ansatte hjelpe til da hun klammer seg fast i meg, og ikke slipper taket. Jeg vet at etter jeg drar så er hun glad og vinker til meg ut ifra vinduet. Jeg blir bare veldig sliten av hele levering situasjonen 😪 noen tips til hvordan jeg kan gjøre det lettere for oss ikke minst henne. Anonymkode: 689e3...a38 Ikke sikkert det funker for dere, men jeg pleier å si at jeg går og setter meg i garderoben,og så kan hun komme å si fra når det er greit at jeg drar på jobben. Det tar sjelden mer enn 3 minutter før hun kommer å sier at jrg kan dra. Det hjelper også at de ansatte er veldig flinke til å ta i mot barna og hjelpe de igang. Anonymkode: 48dff...724
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Kort og konsis levering. DU må levere henne over til de ansatte, de ansatte skal ikke dra henne fra deg. Som du sier selv - jenta er happy rett etter du har dratt. Da går det egentlig fint- men det er bare j... kjedelig at hverdagen er tilbake, og at hun ikke får bestemme å være hjemme. Anonymkode: a1415...5b3 Dette er kjempeviktig! Du kan for eksempel sette barnet på fanget til en av de ansatte. Snakk alltid positivt om barnehagen til barnet. Og spør dem om råd i den konkrete situasjonen. Anonymkode: 94c5a...0e1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Hvordan blir barnet møtt av de ansatte? Blir det møtt med "Hei, så kjekt å se deg!" og smil? Eller er det "nå må du slutte å tøyse!" Blir barnet invitert inn i lek? Hjelper det å levere tidligere? Seinere? Snakk med de ansatte og hør om de har noen ideer til hva som kan hjelpe. Kanskje barnet har noen ideer også? Anonymkode: 85625...248
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sikkert det funker for dere, men jeg pleier å si at jeg går og setter meg i garderoben,og så kan hun komme å si fra når det er greit at jeg drar på jobben. Det tar sjelden mer enn 3 minutter før hun kommer å sier at jrg kan dra. Det hjelper også at de ansatte er veldig flinke til å ta i mot barna og hjelpe de igang. Anonymkode: 48dff...724 Er ikke det litt voldsomt at et barn i barnehagealder får bestemme når du får lov å dra på jobb? Og hva skjer hvis hun ikke kommer til garderoben, blir du bare sittende der i flere timer? 😂 Hva sier de ansatte i forhold til denne måten å levere på? Beklager mange spørsmål, men jeg ble litt interessert i det du skriver her. Jeg jobber i barnehage, og jeg har aldri opplevd noe lignende. Anonymkode: 37a10...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kort og konsis levering. DU må levere henne over til de ansatte, de ansatte skal ikke dra henne fra deg. Som du sier selv - jenta er happy rett etter du har dratt. Da går det egentlig fint- men det er bare j... kjedelig at hverdagen er tilbake, og at hun ikke får bestemme å være hjemme. Anonymkode: a1415...5b3 Viktig å vite om det er noe som faktisk plager henne der også vel? Syns dette var litt vel kjapt og grei løsnings-tenkning Anonymkode: 0223f...d90 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Barnet har det sikkert veldig bra hjemme. Naturlig at de da ikke vil til skitne støyete barnehager. Men bare å tvinge på, til hun blir passiv som de andre og ulykkelig. Dette AS Norge ønsker. Ulykkelige barn som blir oppdratt av andre damer enn sin egen mor. Anonymkode: 4e08e...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå