Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og samboeren min forsøker å bli gravide, vi er 26 år begge to.

Jeg har alltid hatt regelmessig syklus, på 28-29 dager. Sluttet på p-piller i november i fjor. Ble gravid nå i juli, men endte dessverre i SA. Har hatt første menstruasjon etter aborten, og skulle etter egne beregninger hatt eggløsning igår 3.sept. Hadde samleie 2.sept.

Igår hadde jeg noe brunfarget utflod, og idag når jeg var på toalettet var det friskt blod på papiret når jeg tørket meg. Opplevde det samme når jeg hadde eggløsning sist gang (den gangen jeg be gravid i juli), og lurer så fælt på hva dette kan bety eller vere… Hadde også lett kvalme i går kveld om det skulle vere noe av betydning.

Hadde gynekologisk undersøkelse med innvendig ultralyd i etterkant av spontanaborten, der livmor og eggstokkene var fine. Tok også celleprøve i juli, som var fin og negativ HPV.

Jeg er redd for SA igjen… Og ønsket om baby er så stort. Samtidig føler jeg meg helt nedbrutt når en slik «mellomblødning» (om jeg kan kalle det det) skjer, og jeg ikke forstår hva som skjer med kroppen…

Hva kan dette vere? Andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: c2698...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Screenshot_20230904_101626_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 04e33...95c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20230904_101626_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 04e33...95c

Jeg vet at blødning vet eggløsning er vanlig. Har lest om dette.

Men føler det er noe feil, da jeg opplevde dette i juli også når jeg ble gravid.

Har ikke hatt det slik ved andre eggløsninger som jeg kan huske.

Er det mulig å kun blø ved eggløsning dersom man blir gravid f.eks? Og så ikke blø ved eggløsning dersom man ikke blir gravid den syklusen?

TS

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at blødning vet eggløsning er vanlig. Har lest om dette.

Men føler det er noe feil, da jeg opplevde dette i juli også når jeg ble gravid.

Har ikke hatt det slik ved andre eggløsninger som jeg kan huske.

Er det mulig å kun blø ved eggløsning dersom man blir gravid f.eks? Og så ikke blø ved eggløsning dersom man ikke blir gravid den syklusen?

TS

Gravid blir man først etter eggløsningen, så det er nok ikke en "greie". Jeg har opplevd blødning ved eggløsning de to siste eggløsningene (aldri opplevd det tidligere, er 36 år. Gikk riktignok på eggløsningsstimulerende medisin i begge disse syklusene). Jeg har lest litt om det, og det jeg finner, er at det kan skje om man har litt høye østrogennivåer ved eggløsningen. Det er ikke farlig, og så vidt jeg forstår skal det ikke påvirke fruktbarheten.

Anonymkode: 16559...f27

Skrevet

Syklus kan bli litt ustabil etter spontanabort i noen måneder. 

Ville bare testet meg nå og om 2 uker. 

Anonymkode: 04406...ddc

Skrevet

Tror det kan ha noe med progreston å gjøre. Test deg 7 dager etter eggløsning 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...