Gå til innhold

Katten min markerer i lenestolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han markerer bare der og ingen andre steder. Han bruker også kassen sin. Jeg har vasket trekket, men han markerte der med en gang jeg hadde tatt det på igjen. Han tror han eier stolen og etter en veninne satt der begynte han med dette. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 1cb86...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vasket stolen også, eller vasker du kun trekket? Og er trekket vasket godt nok til å fjerne lukten helt? Altså ikke bare for din nese, men også for pus sin nese?  
Jeg vil anta det fortsatt sitter lukt igjen i stolen, som gjør at han markerer gjentatte ganger. 

Anonymkode: ca342...f3a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vasket stolen også, eller vasker du kun trekket? Og er trekket vasket godt nok til å fjerne lukten helt? Altså ikke bare for din nese, men også for pus sin nese?  
Jeg vil anta det fortsatt sitter lukt igjen i stolen, som gjør at han markerer gjentatte ganger. 

Har prøvd å rense resten av stolen med sitron og edikkblanding. Hjalp litt.

Skrevet

Hat venninnen din katter? Kan hende hun har tatt med seg lukten av de.

Kjøpte en brukt sovesofa. Den tisset katten på uansett hvor mye jeg renset og vasket den. Etter jeg kastet den og kjøpte en ny, så er problemet borte.

Anonymkode: cf95c...6df

• Liker 1
Skrevet

Hadde fjernet stolen en stund eller gjort det utilgjengelig ved å legge noe oppi. 

Anonymkode: 47a14...fad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hat venninnen din katter? Kan hende hun har tatt med seg lukten av de.

Kjøpte en brukt sovesofa. Den tisset katten på uansett hvor mye jeg renset og vasket den. Etter jeg kastet den og kjøpte en ny, så er problemet borte.

Anonymkode: cf95c...6df

Ja hun har det så det kan jo være det.

Skjønner. Kanskje det var noe spesiell lukt i den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har prøvd å rense resten av stolen med sitron og edikkblanding. Hjalp litt.

Det hjalp nok litt, nettopp fordi du var inne på noe. 
Det å fjerne lukt etter markering krever mye arbeid, man må rense skikkelig for å få fjernet lukten.
Og har en katt først fått en skikkelig uvane, så tar det lang tid bli kvitt den. 
Eddik og sitron kan hjelpe, men det holder ikke ta overflaten, men må ned å få vasket/renset alt. 
Jeg har selv gitt opp både sofa og stol pga markering. 

Men hvor gammel er katten, og er den kastrert? Utekatt eller innekatt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det å fjerne lukt etter markering krever mye arbeid, man må rense skikkelig for å få fjernet lukten.
Og har en katt først fått en skikkelig uvane, så tar det lang tid bli kvitt den. 
Eddik og sitron kan hjelpe, men det holder ikke ta overflaten, men må ned å få vasket/renset alt. 

Skjønner. Han er kastrert og er både ute og inne.

Skrevet

Skaff urine-off eller lignende på dyrebutikken. Det er ment å bryte ned katteurin. Spray rikelig og trykk det godt ned i stolen med en våt klut for å få det så godt inni stolen som mulig. La det tørke og gå over med støvsuger etterpå 

Anonymkode: f95db...f26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skaff urine-off eller lignende på dyrebutikken. Det er ment å bryte ned katteurin. Spray rikelig og trykk det godt ned i stolen med en våt klut for å få det så godt inni stolen som mulig. La det tørke og gå over med støvsuger etterpå 

Anonymkode: f95db...f26

Takk for tips 🙂👍 Skal prøve det 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er 3 år.

Skrevet

Kan være det hjelper å fjerne stolen i en periode. Viktig at pus ikke får innarbeidet dette som en uvane.

• Liker 1
Skrevet
Tvist skrev (12 timer siden):

Kan være det hjelper å fjerne stolen i en periode. Viktig at pus ikke får innarbeidet dette som en uvane.

Skal gjøre prøve det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg kvittet meg med denne stolen. Skal kjøpe en skinnstol (ikke ekte skinn) Spent på hvordan det går da 😸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...