AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Jeg blir stadig overrasket over de forskjellige problemstillingene stemødre sliter med her på forumet, og da mener jeg helt åpenbare ting. Barnet krever oppfølging, barnet er fortsatt der etter at felles barn er født, barnets mor vil for alltid være i bildet ja. Far ER glad i barnet han har fra før ja. På en del virker det som at de velger faren, men ikke barnet, og unnskylder seg med at man ikke styrer hvem man får følelser for. Nei, kanskje ikke, men man har vel et hode på de skuldrene som har et snev av logikk vel. Så jeg undrer, blir noen stemødre det fordi de underbevisst trenger å vinne en førsteplass, eller slåss om en, og ikke klarer å la være? En traume fra oppveksten om å slåss om oppmerksomheten eller noe? Anonymkode: 4cee8...81f 1
Duraton Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Du funderer på om din nye teori kan ha noe for seg? Den som graver, den finner. Så ja, det eksisterer helt sikkert ihvertfall én person som oppfyller teorien din. Men det er ikke dermed sagt at det er fellestrekket mellom bonus-mødrene. 2 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Duraton skrev (1 minutt siden): Du funderer på om din nye teori kan ha noe for seg? Den som graver, den finner. Så ja, det eksisterer helt sikkert ihvertfall én person som oppfyller teorien din. Men det er ikke dermed sagt at det er fellestrekket mellom bonus-mødrene. Selvsagt ikke alle, men det er en del tråder her som like godt kunne hete "hvordan få ham til å bli kvitt fortiden". Så hvorfor velge en mann med barn fra før om man har null intensjon om å ta hele pakka? Anonymkode: 4cee8...81f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Den teorien er helt på bærtur. Anonymkode: 46454...27b 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den teorien er helt på bærtur. Anonymkode: 46454...27b Hvorfor det? Anonymkode: 4cee8...81f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Er jo tråder her hvor ts er helt klart sjalu og konkurrerer med tenåringsdatteren til mannen. Anonymkode: 4cee8...81f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Det finnes mange gode, fornuftige, normale bonusmøte som har et godt forhold til barnemor - dette er ikke til dem. Men jeg må innrømme at jeg også blir forundret av og til ( er både mor, har bonusmor til mine barn, og er bonusmor selv ), over noen av problemstillingene som blir diskutert… Spesielt når det er problemer som har vært der «hele tiden»… Dersom alt har vært fint, og nyoppståtte problemer kommer er det en annen ting. Men dårlig samarbeid med barnemor er jo en gjenganger - hun har vel da vært «vanskelig» hele tiden? Uenige i rutiner hjemme / i forhold til barna - ja, dette hadde du vel også en viss innsikt i på forhånd? I større grad en to barnløse har, da de ikke vet selv hvordan man blir dom foreldre… Mener absolutt ikke at dette er en enkel situasjon for alle, men det må være nok av tegn tidlig på at dette kanskje ikke er en situasjon som passer alle… Anonymkode: 12b11...834 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir stadig overrasket over de forskjellige problemstillingene stemødre sliter med her på forumet, og da mener jeg helt åpenbare ting. Barnet krever oppfølging, barnet er fortsatt der etter at felles barn er født, barnets mor vil for alltid være i bildet ja. Far ER glad i barnet han har fra før ja. På en del virker det som at de velger faren, men ikke barnet, og unnskylder seg med at man ikke styrer hvem man får følelser for. Nei, kanskje ikke, men man har vel et hode på de skuldrene som har et snev av logikk vel. Så jeg undrer, blir noen stemødre det fordi de underbevisst trenger å vinne en førsteplass, eller slåss om en, og ikke klarer å la være? En traume fra oppveksten om å slåss om oppmerksomheten eller noe? Anonymkode: 4cee8...81f For det første, så er det til tider vanskeligere å være stemor enn mor. Men her kommer det jo i bunn og grunn mye an på forelrene til det barnet du er stemor til. Som stemor eller steforeldet , må du ofte takle en sjalu og lite samarbeidene ex. En litt tafatt samboer iht samvær, som ikke er fokusert på foreldrerollen, men skjemmer mer barnet bort i frykt for å miste kontakten. Du skal ha en full forelre rolle, men du har ikke lov å bestemme eller sette grenser. Som mor eller forelder, da er det du som bestemmer alt og kan ha en langsiktig plan iht eget barn iht utfordringer de evnt måtte ha. Derimot, tåler du ikke at det finnes en sjalu ex eller ex i det heletatt, hater barnet/barna for det minner deg om kjæresten sin sitt tidligere liv, og ikke tåler at de har kontakt med med forelder, da bør man vel styre unna det å bli stedfortreder. For du må faktisk kunne sette barnet mye foran egne ønsker Anonymkode: 8b9e7...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 Jeg har aldri hørt om et eventyr med en god stemor. Alle stemødre som er i forskjellige folkeeventyr har alltid vært onde. Anonymkode: e94d8...0c2
Duraton Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri hørt om et eventyr med en god stemor. Alle stemødre som er i forskjellige folkeeventyr har alltid vært onde. Anonymkode: e94d8...0c2 Og ulver kan snakke? 1 1
Duraton Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Selvsagt ikke alle, men det er en del tråder her som like godt kunne hete "hvordan få ham til å bli kvitt fortiden". Så hvorfor velge en mann med barn fra før om man har null intensjon om å ta hele pakka? Anonymkode: 4cee8...81f Finnes nok av narsissister av alle kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For det første, så er det til tider vanskeligere å være stemor enn mor. Men her kommer det jo i bunn og grunn mye an på forelrene til det barnet du er stemor til. Som stemor eller steforeldet , må du ofte takle en sjalu og lite samarbeidene ex. En litt tafatt samboer iht samvær, som ikke er fokusert på foreldrerollen, men skjemmer mer barnet bort i frykt for å miste kontakten. Du skal ha en full forelre rolle, men du har ikke lov å bestemme eller sette grenser. Som mor eller forelder, da er det du som bestemmer alt og kan ha en langsiktig plan iht eget barn iht utfordringer de evnt måtte ha. Derimot, tåler du ikke at det finnes en sjalu ex eller ex i det heletatt, hater barnet/barna for det minner deg om kjæresten sin sitt tidligere liv, og ikke tåler at de har kontakt med med forelder, da bør man vel styre unna det å bli stedfortreder. For du må faktisk kunne sette barnet mye foran egne ønsker Anonymkode: 8b9e7...2ba Jeg er veldig enig i mye av det du skriver, det er absolutt ikke alltid en enkel rolle å fylle. Men, den voksne er den voksne - og bør ikke ta på seg denne rollen uten å ha tenkt seg nøye om om det er noe for de eller ikke. Barn ( og barnemor) er og blir i bildet.. Anonymkode: 12b11...834 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 Duraton skrev (38 minutter siden): Og ulver kan snakke? Du innbiller deg at eventyr ikke hadde noen moral, ikke prøvde å lære bort noe? Du innbiller deg altså at ulven bare er en ulv, ikke et symbol for noe annet? Anonymkode: e94d8...0c2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 1 hour ago, Duraton said: Finnes nok av narsissister av alle kjønn. Fin stråmann. Anonymkode: 39a68...dff
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg blir stadig overrasket over de forskjellige problemstillingene stemødre sliter med her på forumet, og da mener jeg helt åpenbare ting. Barnet krever oppfølging, barnet er fortsatt der etter at felles barn er født, barnets mor vil for alltid være i bildet ja. Far ER glad i barnet han har fra før ja. På en del virker det som at de velger faren, men ikke barnet, og unnskylder seg med at man ikke styrer hvem man får følelser for. Nei, kanskje ikke, men man har vel et hode på de skuldrene som har et snev av logikk vel. Så jeg undrer, blir noen stemødre det fordi de underbevisst trenger å vinne en førsteplass, eller slåss om en, og ikke klarer å la være? En traume fra oppveksten om å slåss om oppmerksomheten eller noe? Anonymkode: 4cee8...81f Slike hjemmesnekra teorier fra hobbypsykologer sier ofte mer om deg enn om de du prøver å dømme Anonymkode: 779a8...145 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 Stemødre er ikke en ensartet gruppe med mennesker. Like lite som mødre er det. Det forunderlige er at mødre kan klage over masse greier med familie og barn. De kan også skille seg, selvom de visste hva de gikk inn i. Mens stemødre kan faktisk ikke klage over noen ting, men akseptere tingenes tilstand og være moder Theresa Anonymkode: 4ace7...c04 1
Knirke Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 Herregud... Ja, jeg fant meg en mann som hadde barn, bare for å ha noen å klage, konkurrere og krangle med🙄. Trenger jeg å krangle med noen så har jeg jo KG. 1
Duraton Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Du innbiller deg at eventyr ikke hadde noen moral, ikke prøvde å lære bort noe? Du innbiller deg altså at ulven bare er en ulv, ikke et symbol for noe annet? Anonymkode: e94d8...0c2 Nettopp. Så at stemødre blir fremstilt som onde i eventyr har ikke noe med at stemødre er onde. Det er bare symbolisme. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Fin stråmann. Anonymkode: 39a68...dff Eller strådame. Men du mener at slike ikke finnes? 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stemødre er ikke en ensartet gruppe med mennesker. Like lite som mødre er det. Det forunderlige er at mødre kan klage over masse greier med familie og barn. De kan også skille seg, selvom de visste hva de gikk inn i. Mens stemødre kan faktisk ikke klage over noen ting, men akseptere tingenes tilstand og være moder Theresa Anonymkode: 4ace7...c04 De aller fleste av oss ( uansett hva vi tituleres som ) forstår at det finnes en mellomting mellom å finne seg i alt uansett hvor urimelig det er, til å diktere alt og ha alt på sin måte uansett hvem det går ut over… I gode, normale samarbeid prater de voksne med hverandre og kommer fram til løsninger alle kan leve med, vi gir og tar, og alle må kanskje svelge noen kameler… men ja, dersom det kommer til «hardt mor hardt», så stiller bonusforeldre «bakerst i køen» for å si det slik… Barna er jo der, det er deres hjem og deres biologiske foreldre.. og dette vet normale folk om før de går inn i forholdet… Anonymkode: 12b11...834
galmamma Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir stadig overrasket over de forskjellige problemstillingene stemødre sliter med her på forumet, og da mener jeg helt åpenbare ting. Barnet krever oppfølging, barnet er fortsatt der etter at felles barn er født, barnets mor vil for alltid være i bildet ja. Far ER glad i barnet han har fra før ja. På en del virker det som at de velger faren, men ikke barnet, og unnskylder seg med at man ikke styrer hvem man får følelser for. Nei, kanskje ikke, men man har vel et hode på de skuldrene som har et snev av logikk vel. Så jeg undrer, blir noen stemødre det fordi de underbevisst trenger å vinne en førsteplass, eller slåss om en, og ikke klarer å la være? En traume fra oppveksten om å slåss om oppmerksomheten eller noe? Anonymkode: 4cee8...81f er du stemor? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå