Gå til innhold

Hva er lidenskap og begjær i et forhold for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er uenig. Mannen virker fornøyd og mener vi har mye lidenskap siden vi ofte har sex og ofte drar på date. 

Men for meg er begjær og lidenskap å virkelig vise at man liker / har lyst på personen. Det holder ikke med en kjapp en på soverommet. Det må være ømhet, stryk, blikkontakt, lange klemmer og kyss, holde rundt hverandre. Være ordentlig "med" i øyeblikkene. 

Anonymkode: 29eea...334

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På et generelt grunnlag er det nok et skille mellom kjønn på dette, for det er tematikk som går igjen og igjen. Så finnes det menn med feminin energi og kvinner med maskulin energi. 

Jeg er kvinne, og enig med deg.

Kjæresten min er mannmann, legger nok mye av kjærligheten vår i sexen (som vi begge synes er fantastisk), men jeg trenger det du nevner i tillegg. Den emosjonelle nærheten er også viktig for meg for å trives i forholdet og for å ville ha sex så hyppig som jeg vil nå.

Han trenger ikke ord, bare et blikk fra meg så vet han at jeg elsker han og setter pris på han. Jeg trenger det pluss alt det andre.

Anonymkode: 89f73...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er uenig. Mannen virker fornøyd og mener vi har mye lidenskap siden vi ofte har sex og ofte drar på date. 

Men for meg er begjær og lidenskap å virkelig vise at man liker / har lyst på personen. Det holder ikke med en kjapp en på soverommet. Det må være ømhet, stryk, blikkontakt, lange klemmer og kyss, holde rundt hverandre. Være ordentlig "med" i øyeblikkene. 

Du beskriver de generelle forskjellene mellom kvinner og menn. Det ene er ikke mer riktig enn det andre.

Damer må respektere hva mannlig lidenskap er.

Menn må respektere hva kvinner legger i lidenskap.

Så møtes man på midten.

Anonymkode: 23aab...18c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På et generelt grunnlag er det nok et skille mellom kjønn på dette, for det er tematikk som går igjen og igjen. Så finnes det menn med feminin energi og kvinner med maskulin energi. 

Jeg er kvinne, og enig med deg.

Kjæresten min er mannmann, legger nok mye av kjærligheten vår i sexen (som vi begge synes er fantastisk), men jeg trenger det du nevner i tillegg. Den emosjonelle nærheten er også viktig for meg for å trives i forholdet og for å ville ha sex så hyppig som jeg vil nå.

Han trenger ikke ord, bare et blikk fra meg så vet han at jeg elsker han og setter pris på han. Jeg trenger det pluss alt det andre.

Anonymkode: 89f73...5e8

Der sa du noe! Du beskrev det veldig bra. Det er vel litt det jeg savner, og han forstår ikke "hva han har gjort galt". Han har jo ikke gjort noe galt, men jeg trenger at han viser at han bryr seg, emosjonell nærhet som.du sier. Kanskje han skjønner det hvis jeg bruker det uttrykket.

• Liker 1
Skrevet

Lidenskap og begjær er det man har de første 3-6 mnd. Gjerne før man egentlig blir sammen. Lidenskap og begjær oversettes gjerne til seksuell tiltrekning eller er jfr med hverandre. Derfor blir forhold også ganske kjedelige og monotone etter et år eller to om man har en slags sær avtale om gjensidig seksuelt monogami.

Anonymkode: 247be...bfb

Skrevet

Lidenskap:

Flørting igjennom dagen. Sultne blikk. "Åh jeg klarer nesten ikke å holde fingrene av deg!". Stryking, fine ord.

Ikke lidenskap:

Ser på mobilen og spør om dere skal ha sex i kveld.

Anonymkode: 56e83...bf7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Lidenskap og begjær er det man har de første 3-6 mnd. Gjerne før man egentlig blir sammen. Lidenskap og begjær oversettes gjerne til seksuell tiltrekning eller er jfr med hverandre. Derfor blir forhold også ganske kjedelige og monotone etter et år eller to...

Anonymkode: 247be...bfb

Du om det. 

Anonymkode: 80b90...3c8

• Liker 2
Skrevet

For meg og min kjæreste så er det nok litt det samme som deg. Vi har på mange måter "forspill" hele tiden i flørt og berøringer og den slags. 

Sex er ikke bare en akt som skjer under dyna på kvelden liksom, det er en del av oss hele tiden.

Sånn har det vært med alle menn jeg har vært med, så kjøper ikke at det er en kjønnsgreie.. Noen menn tenker jo på sex dagen lang i min erfaring

Og dette er da uansett ikke noe å bare være enige/uenige om. 

Det vanlige er jo å ønske å møte sin partners behov.

Hvis ene sier at sexlivet er dårlig så kan jo ikke den andre si at nei, det er jeg helt uenig i, for jeg har det kjempebra. Det tar jo ikke bort fra hvordan du har det, det gjør ikke at du tar feil i din opplevelse liksom.. han burde heller være interessert i å lytte og forstå hvordan du henger sammen og hvordan din seksualitet eller kjærlighetsspråk fungere, enn å ha "rett"...

Anonymkode: 8477a...459

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kommer vel an på kjærlighetspråket.

Jeg og typen har fysisk kjærlighetsspråk. Så vi holder hender, stryker, koser og klemmer. I tillegg til het sex😬

Vi sier vi er glad i hverandre/elsker hverandre, men ikke på automat. Føler ordene er fine å si i det en føler og tenker det fremfor å bruke det som en frase. 

Vi viser kjærlighet med å lytte til hverandre, prioritere hverandre i en hektisk hverdag og ha mye kroppskontakt.

Noen er mer på handling enn ord. Noen liker ikke masse kos eller holde hender. 

Skrevet

Lidenskap og begjær er når du må trekke pusten dypt av og til, bare av å se hun du elsker i en spesiell vinkel, en spesiell stilling, i hverdagen, at hjertet gjør noen ekstra slag straks hun viser deg noe, gjør noe. Eller at du får lyst til å ta på henne, lene deg mot henne når hun er nær deg. Det kan også være når du får en reaksjon av noe som ikke er henne, bare henne likevel, feks en personlige eiendel, eller noe du husker hun har sagt, eller gjort. 

Anonymkode: 8e0eb...c55

• Liker 1
Skrevet

Er nok enig med deg, for hadde ikke følt at vi hadde lidenskap og begjær i vårt forhold uansett hvor ofte vi hadde hatt "mekanisk sex", om ikke det andre du nevner (og savner?) også er tilstede. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...