AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Hei! dere som har vært igjennom 1 eller flere svangerskap og hatt blødninger tidlig i svangerskapet, hvor lite/mye blod var det snakk om? Jeg blødde litt brunt blod og litt friskt blod i uke 6. Men det stoppet brått opp og varte bare i 3 dager, så har ikke tenkt så mye over det etterpå. Men kom over et innlegg om noen som har hatt MA og ble litt redd nå! Brunt blod høres ut som det går igjen i MA. Og friskt blod er også skummelt ! 🙈 man skal jo helst ikke blød som gravid står det! Jeg hadde ingen grunn til å blø, jeg hadde ikke hatt samleie eller noe annet. Det står på babyverden.no at en dråpe blod eller litt rosa på papiret anses som «vanlig». Men om man har hatt mer enn dette da? Når det kom brunt blod så kunne jeg tørke meg mange ganger og det kom like mye brunt på papiret hver gang + noe i trusa. Og den ene gangen jeg hadde friskt blod så var det kanskje som en teskje. Anonymkode: 9b263...743
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #2 Skrevet 4. september 2023 Har hatt blødninger i begge mine svangerskap og begge har gått bra. Med første blødde jeg til og fra uke 6-10. Da med både brun utflod og enkelte dager med friskt blod. Hadde også mensmurringer men det tok seg aldri opp. Brukte bind og truseinnlegg. Var til UL uten funn av blødningskilde eller årsak. I andre svangerskap hadde jeg plutselig en liten frisk blødning i uke 8. Brun utflod i et par dager etterpå hvor det gav seg. Anonymkode: c6d36...e32
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Svangerskap 1: fikk litt rosa slim på papiret, varte bare noen timer. Ca. uke 6 (husker ikke nøyaktig). Svangerskap 2: blodig slim, mer som mens. «Ferskt» i en dag, deretter et par dager med tørket blod. I uke 11. Begge svangerskapene resulterte i friske, levendefødte barn. Anonymkode: b4297...5cf
Arkana Skrevet 4. september 2023 #4 Skrevet 4. september 2023 Jeg har blødd hele første trimester i alle svangerskap. Det har ikke vært så mye at jeg har trengt bind, men jeg har brukt vanlige truseinnlegg. Det har vært alle farger fra brunt til friskt rødt og alt fra ørsmå dråper til litt mer (men langt unna selv en lett mensblødning). Det er veldig vanlig å ha hormonelle blødninger og/eller blødninger fra skjøre slimhinner i starten av svangerskap og det trenger heldigvis ikke bety at det går galt selv om jeg forstår bekymringene veldig godt. Jeg slappet aldri helt av før blødningene sluttet og jeg hadde sett at alt var normalt på UL.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Blødde av og på halve svangerskapet med nr tre. Til dels som ved en vanlig menstruasjon, men som oftest ikke mer enn at et truseinnlegg var nok. Ved et par anledninger blødde jeg såpass mye at jeg dro på legevakta. Blødde gjennom flere nattbind på få minutter. Gikk faktisk bra det også. Er visst ikke helt uvanlig. Anonymkode: f70ee...8db
LilleVy94 Skrevet 8. september 2023 #6 Skrevet 8. september 2023 Jeg har opplevd blødninger nå og da dette svangerskapet, et par ganger fra uke 6-10 og tre ganger frem til nå i uke 26. De har oppstått helt plutselig, etter sex eller mens jeg har trykket veldig på do. Da har det kommet maks ei teskje friskt blod. Ellers har det vært blodig utflod, brunt eller rosa. Har vart maks to dager.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #7 Skrevet 8. september 2023 Blødde i ca. 2 timer i uke 9, blødde omtrent ett bind. Var sannsynligvis et hematom som hadde sprukket, mente ultralydmannen Anonymkode: 11bbc...c41 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #8 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blødde i ca. 2 timer i uke 9, blødde omtrent ett bind. Var sannsynligvis et hematom som hadde sprukket, mente ultralydmannen Anonymkode: 11bbc...c41 Ultralydmannen😍 Anonymkode: 8d822...fae
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #9 Skrevet 8. september 2023 Blødde litt de første 13 ukene av første svangerskap. Blødde MYE i nr 2 - trodde flere ganger det var en SA. Blødde ingenting i 3 og ingenting så langt i 4.. Anonymkode: dbe3d...000
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #10 Skrevet 8. september 2023 Med nr 1 blødde jeg lite, men ofte, både brunt og rosa, med nr 2 var blødninger, men litt sjeldnere før en stor blødning i uke 22, og siste hadde jeg en stor blødning i uke 7 (så bankende hjerte etterpå), men den gikk over til daglige småblødninger som økte i styrke og endte med SA i uke 12. Grusomme uker, men skjønte tidlig at det nok ikke gikk veien. Med nr 4 nærmer jeg meg uke 7 uten spor av blødninger, men venter liksom bare på at det skal skje, og kjenner jeg er ekstra redd denne gangen. Anonymkode: 721ed...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå