Gå til innhold

Kan skolen kreve hjemmeprosjekt uten varsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 12 åring her som lever på luft og spontanitet. Jeg er generelt sliten av at faren lar barnet diktere og styre vårt liv.. 

Jeg er syk i dag og får beskjed at skolen skal sende hjem barn to og to på hjemmeprosjekt! Skolen har ikke gitt beskjed. Dette kommer fra barnet.Ingen beskjed i forkant. Om dette er mitt stebarn som ikke har gitt beskjed i forkant eller om faktisk skolen spontant setter i gang slike prosjekter er jeg altså ikke sikker på ennå. Barnet har det med å misforstå beskjeder eller ikke få med seg ting. Dette kan umulig passe for alle foreldre? Flere har hjemmekontor, er kronisk syke osv. Jeg har blant annet en dobbelttime på tlf med legen som jeg vil være i fred med og jeg trenger ro. Er jeg fryktelig kjip her eller bør både barn og skole varsle i forkant?

Anonymkode: af521...988

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren har vel sikkert fått beskjed, eventuelt at det står i ukeplanen. Sånt pleier også å informeres om i foreldremøte. 

Anonymkode: c88d6...c81

• Liker 9
Skrevet

Sliter du også med å ha stesønn hjemme lørdager og søndager? 

Virkelig? 

Han har en oppgave å gjøre med samarbeidspartneren. Det er ikke mening at de voksne på noen måte skal delta eller bistå. Så det er ingen ekstra ansvar for de voksne som evt. er hjemme hvis barnet kommer tidligere hjem/har hjemmeskole en dag.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har en 12 åring her som lever på luft og spontanitet. Jeg er generelt sliten av at faren lar barnet diktere og styre vårt liv.. 

Jeg er syk i dag og får beskjed at skolen skal sende hjem barn to og to på hjemmeprosjekt! Skolen har ikke gitt beskjed. Dette kommer fra barnet.Ingen beskjed i forkant. Om dette er mitt stebarn som ikke har gitt beskjed i forkant eller om faktisk skolen spontant setter i gang slike prosjekter er jeg altså ikke sikker på ennå. Barnet har det med å misforstå beskjeder eller ikke få med seg ting. Dette kan umulig passe for alle foreldre? Flere har hjemmekontor, er kronisk syke osv. Jeg har blant annet en dobbelttime på tlf med legen som jeg vil være i fred med og jeg trenger ro. Er jeg fryktelig kjip her eller bør både barn og skole varsle i forkant?

Jeg blir veldig forundret dersom ikke det er gitt beskjed om dette, enten på ukeplan eller dersom dere bruker noe digitalt system ( IST / Transponder etc).. vi fikk alltid beskjed ut barneskolen. Fra ungdomsskolen av fikk ofte elevene bare beskjeder direkte, og måtte formidle det hjemme selv.

Anonymkode: d56be...e06

• Liker 5
Skrevet
Ny Bruker skrev (1 minutt siden):

Sliter du også med å ha stesønn hjemme lørdager og søndager? 

Virkelig? 

Han har en oppgave å gjøre med samarbeidspartneren. Det er ikke mening at de voksne på noen måte skal delta eller bistå. Så det er ingen ekstra ansvar for de voksne som evt. er hjemme hvis barnet kommer tidligere hjem/har hjemmeskole en dag.

Barnet er her 60% og det er faktisk slitsomt ja å ha uplanlagte ting som skjer her hver dag. Som spontane overnattinger feks. Jeg har ikke i mot at barnet er her, men jeg blir utslitt av at far lar barnet styre vårt liv. Det burde jo være et samarbeid. Om det nå er skole eller far/barn som ikke har gitt beskjed i forkant vet jeg ennå ikke. 
vi steforeldre skal bare være nikkedukker? 🙄Har vi ingenting å si i vårt eget hjem? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan vel du ta ta ansvar å sjekke ukeplan for sånne ting står der eller ringe læren? 

Er selv stemor og sånn er rollen selv aom mor. Jeg er den som bare tar ansvar og hadde fint ringt læren for å finne ut av sånne ting. 

Barnet styrer ikke livet ditt selv om ting er spontant. Problemet er din samboer desverre. 

Så Kanksje fikse forholdet ditt til han eller gå? 

Anonymkode: af3d9...106

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan vel du ta ta ansvar å sjekke ukeplan for sånne ting står der eller ringe læren? 

Er selv stemor og sånn er rollen selv aom mor. Jeg er den som bare tar ansvar og hadde fint ringt læren for å finne ut av sånne ting. 

Barnet styrer ikke livet ditt selv om ting er spontant. Problemet er din samboer desverre. 

Så Kanksje fikse forholdet ditt til han eller gå? 

Jeg har ingen innsyn i ukeplan. Dette er mor og far som styrer. Jeg får ofte ikke beskjed om noe. 
Enig i at det er min samboer ja som er problemet. Vi jobber med saken og skal til mekling. 
Far og barn forventer jeg skal stille opp på minuttet når det er noe uforutsett og dette synes jeg er respektløst når jeg ikke får informasjon.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Foreslå at de heller går hjem til vennen da, istedenfor til dere? 

Anonymkode: 66b67...697

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen innsyn i ukeplan. Dette er mor og far som styrer. Jeg får ofte ikke beskjed om noe. 
Enig i at det er min samboer ja som er problemet. Vi jobber med saken og skal til mekling. 
Far og barn forventer jeg skal stille opp på minuttet når det er noe uforutsett og dette synes jeg er respektløst når jeg ikke får informasjon.

Så krev det da. Er vel bare å sende deg skjermbilde av ting på mandag eller fortløpende. Mekling for sånt tull. Dropp meklingen og forholdet 

• Liker 8
Skrevet

Ukeplan ligger sikkert ute på skolens nettside - man velger klasse og uke. Men slik jeg leser dette nå er det ikke skolen som er problemet - men far… Si han får skjerpe seg , du må selvfølgelig få relevant info i tide. Dette er bare sløvt.. 

Anonymkode: d56be...e06

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor gjør skolene dette tenker jeg.

Anonymkode: c500e...e1a

• Liker 2
Skrevet

Dette er barnet hjem akkurat like mye som ditt. 

• Liker 2
Skrevet
mrs.tld skrev (3 minutter siden):

Dette er barnet hjem akkurat like mye som ditt. 

Jeg har ikke sagt noe om at det ikke er barnets hjem. Hvor får du det fra? Jeg ønsker informasjon, gjensidig respekt og normal folkeskikk fra spesielt far her.

• Liker 5
Skrevet

Har aldri opplevd at hjemmeskole ikke er varslet på forhånd på ungdomsskolen. Selv i fjor, da det ble en ekstra hjemmeskoledag pga sykdom, fikk vi varsel på telefonen dagen før. 

Mine elever får av og til hjemmeskole uten varsel ved sykdom, men de er 16+. Det er kun dersom det ikke er vikarer å oppdrive. Hjemmeskole er et bedre alternativ, enn å la en klasse sitte alene uten tilsyn. De kan være svært kreative, når de er alene. 

Anonymkode: bde3c...6be

• Liker 3
Skrevet

Dette er garantert varslet om. Ikke klarer jeg helt å forstå problemet heller. Bor dere så trangt at det ikke finnes et eneste sted i huset der du kan ta en telefon uforstyrret? Og ja, livet med barn er preget av spontanitet og uforutsette ting. Jeg synes du problematiserer veldig her. Du og far skal på mekling? Om hva? Slik jeg forstår det er det ikke ditt barn? 

Anonymkode: f4a42...cec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har aldri opplevd at hjemmeskole ikke er varslet på forhånd på ungdomsskolen. Selv i fjor, da det ble en ekstra hjemmeskoledag pga sykdom, fikk vi varsel på telefonen dagen før. 

Mine elever får av og til hjemmeskole uten varsel ved sykdom, men de er 16+. Det er kun dersom det ikke er vikarer å oppdrive. Hjemmeskole er et bedre alternativ, enn å la en klasse sitte alene uten tilsyn. De kan være svært kreative, når de er alene. 

Anonymkode: bde3c...6be

Takk for svar. Jeg har ikke fått noe svar ennå fra lærer, mann eller barn så jeg vet ennå ikke om det er skolen som har unnlatt informasjon. Det virker lite sannsynlig det er skolen. Barnet dro hjem til lesepartner og der er det mindre forstyrrelser vil jeg tro. Vi har valper og det er lett barn blir sittende her å glemme seg bort med de. 

Skrevet

Fikk akkurat beskjed fra far nå. Han sier han IKKE har fått beskjed på verken ukeplan, møte eller noe. 
Det er heller ikke sykdom.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg har ikke fått noe svar ennå fra lærer, mann eller barn så jeg vet ennå ikke om det er skolen som har unnlatt informasjon. Det virker lite sannsynlig det er skolen. Barnet dro hjem til lesepartner og der er det mindre forstyrrelser vil jeg tro. Vi har valper og det er lett barn blir sittende her å glemme seg bort med de. 

Ikke plag skolen med dette da.. Det er mannen din som er problemet, ikke lag unødvendig merarbeid til læreren

Anonymkode: c88d6...c81

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk akkurat beskjed fra far nå. Han sier han IKKE har fått beskjed på verken ukeplan, møte eller noe. 
Det er heller ikke sykdom.

Kan det tenkes at far lyver?

Anonymkode: e3e53...dd8

Skrevet

Kan det tenkes at far lyver?

Anonymkode: e3e53...dd8

Ja det kan hende. Jeg skal sjekke med lærer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...