Gå til innhold

Tidsbruk i menigheten, miste relasjoner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I den siste tiden har livet endret seg en del i jobbsammenheng og også med helsen. Vært mye syk, og måttet prioritere anderledes. Har siste tiden måttet si nei til ulike møter... mannen er ikke med i menigheten, og vi må prioritere tiden som familie noen søndager.

Fikk idag en melding, av en av mine gode venninner, som er en av lederne i menigheten. Hun sier at hun respekterer våre prioriteringer, men om vi tenker at vi ønsker å prioritere relasjon med de i menigheten eller om vi ønsker velge anderledes nå? Og at begge svar er greit.  Jeg ble så såret. Som en avmelding av et abonnement, fordi jeg satt grenser?

Jeg skal selvsagt ha en prat med henne, men trenger høre her om jeg er hårsår.

Anonymkode: 5b848...62f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er ikke hårsår. Menigheten framstår grenseoverskridende.

Anonymkode: 7212c...18c

Takk, men så tenker jeg, at kanskje hun mente noe annet. At det ikke betydde de som venner, men likevel grubler jeg veldig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er en menighet og ikke sekt? Høres veldig rart ut synes jeg. Høres jo ut som om hun snaker om venskap, men selv om hun snaker om menigheten er det fremdeles rart! Kirken skal jo være åpen for alle, spesielt syke. Veldig rart uansett hva hun mener, relasjonen høres ikke så sunn ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du med en manipulator å gjøre. Hun respekterer helt åpenbart ikke prioriteringene dine siden hun sender meldinger med en eim av trussel. Begge svar er jo åpenbart ikke greit siden hun mener at du abslutt må velge mellom meninghet og øvrig liv. 

Anonymkode: 5229b...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her har du med en manipulator å gjøre. Hun respekterer helt åpenbart ikke prioriteringene dine siden hun sender meldinger med en eim av trussel. Begge svar er jo åpenbart ikke greit siden hun mener at du abslutt må velge mellom meninghet og øvrig liv. 

Anonymkode: 5229b...c68

Det er leit å tenke på det sånn.

Jeg har vært venner med menneskene mange år, vi sees privat også. 

Jeg forstår ikke spm som stilles og kjenner det er litt kaos i hodet mitt. Jeg ønsker gjerne å se positivt på dette, men noe annet sier meg at de ikke respekterer grensene mine og at antall ganger i menigheten måler ønskd om relasjonsbygging.

Jeg ringte vedkommende, og hun mente da at det handler om at de må finne tid til oss på en annen måte, og om vi ville likt tid alene med en familie, men da blir jo ikke det innenfor menigheten. 

Det med relasjonsbygging, skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Verden blir bedre uten religion

Anonymkode: 8652a...df0

Det er ikke relevant innenfor denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig spesielt. Jeg er oppvokst i en menighet og der var det aldri stilt spørsmål om hvorfor du ikke møtte opp på en stund. I såfall lurte kanskje enkelte på hvordan det gikk med deg. Og dersom noen ikke hadde det bra fikk de tilbud om å bli tatt med i bønn/fellesbønn i menigheten og spørsmål om de trengte praktisk hjelp.

Anonymkode: 2a544...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var veldig spesielt. Jeg er oppvokst i en menighet og der var det aldri stilt spørsmål om hvorfor du ikke møtte opp på en stund. I såfall lurte kanskje enkelte på hvordan det gikk med deg. Og dersom noen ikke hadde det bra fikk de tilbud om å bli tatt med i bønn/fellesbønn i menigheten og spørsmål om de trengte praktisk hjelp.

Anonymkode: 2a544...bfe

Så bra.

Det jeg er usikker på er hvor dypt vennskapet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I den siste tiden har livet endret seg en del i jobbsammenheng og også med helsen. Vært mye syk, og måttet prioritere anderledes. Har siste tiden måttet si nei til ulike møter... mannen er ikke med i menigheten, og vi må prioritere tiden som familie noen søndager.

Fikk idag en melding, av en av mine gode venninner, som er en av lederne i menigheten. Hun sier at hun respekterer våre prioriteringer, men om vi tenker at vi ønsker å prioritere relasjon med de i menigheten eller om vi ønsker velge anderledes nå? Og at begge svar er greit.  Jeg ble så såret. Som en avmelding av et abonnement, fordi jeg satt grenser?

Jeg skal selvsagt ha en prat med henne, men trenger høre her om jeg er hårsår.

Her synst eg du er litt hårsår. Slik eg tolkar henne så lurer ho på om du ynskjer å ikkje bli "forstyrra" ei tid av denne menigheten og at det å bli kontakta jevnlig av dei er noko som du ynskjer å begrensa. Eg leser omsorg frå henne og eit ynskje om å respektere dine grenser heller enn ei invadering.

Og kanskje ynskjer du noko anna ei tid? Kanskje ikkje vere med på møte? Kanskje berre ha kontakt med henne eller ein annan familie ei tid? Eller kanskje melde deg heilt ut, men at du ikkje tør seie det direkte?

Slik eg les henne ynskjer ho rett og slett ei avklaring på kva som er best for deg no i denne stressande tida. ❤️ 

Anonymkode: 0f552...df6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...