AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Leser innlegg på KG om folk som bruker peelinger og skrubber, kremer og lotions, rensemidler og øyemakeup-fjerner, øyekrem, dagkrem, nattkrem, halskrem, håndkrem, leppekrem, retinol, syreingredienser, serum, ampuller og oljer. Og mye mer. Folk skrubber og renser og gnikker og smører, gjerne både morgen og kveld. Trenger huden virkelig alt dette? Hvordan klarte folk seg uten alt dette før i tiden? Anonymkode: dd067...9ed 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 Selvfølgelig trenger man ikke det, en enkel fuktighetskrem holder for de fleste. Og så har retinol en svak vitenskapelig effekt på å stramme opp litt i rynker hvis man ønsker det. Alt det andre er vissvass for en normal hud, de med hudsykdommer kan ha andre behov, selvfølgelig. Men de som holder på med alt dette har det som en slags hobby, de synes det føles avslappende og gir dem litt selvtillit har jeg inntrykk av. Anonymkode: e4ce6...929 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Tenker det samme og bruker ingenting av det. Bruker fuktighetskrem på hendene noen ganger i vinterhalvåret fordi jeg ellers blir så tørr, det er det hele. Anonymkode: c2109...cae 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Handelsstanden vil det. De vil bli rike. Huden trenger ingenting. Litt olje thats IT. Slutt å tro dere trenger all remedier. De er fulle av gift og tilsetningsstoffer. Anonymkode: 9cc20...6f8 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig trenger man ikke det, en enkel fuktighetskrem holder for de fleste. Og så har retinol en svak vitenskapelig effekt på å stramme opp litt i rynker hvis man ønsker det. Alt det andre er vissvass for en normal hud, de med hudsykdommer kan ha andre behov, selvfølgelig. Men de som holder på med alt dette har det som en slags hobby, de synes det føles avslappende og gir dem litt selvtillit har jeg inntrykk av. Anonymkode: e4ce6...929 Ja, kanskje det er mer en hobby for noen. Blir litt andpusten av å følge med på hele regimet, bare. Og noen tjener jo så klart godt med penger på skapte behov. Anonymkode: dd067...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Jeg tenker at du heller ødelegger huden din ved å irritere den for mye med en haug av kjemikalier. 1. fuktighetsgivende krem 2. vurdere retinol (3x uken) om en ønsker det om kvelden 3. solkrem (viktigste for å hindre rynker). 4. En sminkefjerner som ikke tørker ut huden Anbefaler deg å se på videoer ala "my Evidence-based skincare routine" Anonymkode: 6a77c...5f8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Handelsstanden vil det. De vil bli rike. Huden trenger ingenting. Litt olje thats IT. Slutt å tro dere trenger all remedier. De er fulle av gift og tilsetningsstoffer. Anonymkode: 9cc20...6f8 Nettopp Anonymkode: dd067...9ed
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Fuktighetskrem og solkrem er det eneste man trenger. Retinol om man ønsker å stramme opp rynker. Ikke noe mer. Anonymkode: bbcab...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Jeg møtte en gang en indisk dame som så 25 år yngre ut enn det hun var. Helt seriøst - jeg trodde vi var like gamle (ca. 25) inntil hun viste meg barnas bryllupsbilder. Jeg ble veldig overrasket og spurte hva hennes hemmelighed var. Det var sunn mat, null sol og kun vann i ansiktet. Ingen magiske kremer eller serumer eller noe som helst. Anonymkode: 40b86...b63 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Nei. Jeg har brukt melkerens typ annenhver dag og smurt med en ansiktskrem overalt uavhentig av dag eller natt. Nå har jeg fått en del utbrudd grunnet en hormonforstyrrelse, så derfor må jeg bruke en del flere remedier. Har kjøpt rens (en precleanse og en rens for uren hud) fra dermalogica og smører med kvisekrem på utbruddene, og det fungerer godt. Ellers bruker jeg samme ansiktskrem gjerne 1-2 ganger daglig. Anonymkode: 74b3f...4d8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg møtte en gang en indisk dame som så 25 år yngre ut enn det hun var. Helt seriøst - jeg trodde vi var like gamle (ca. 25) inntil hun viste meg barnas bryllupsbilder. Jeg ble veldig overrasket og spurte hva hennes hemmelighed var. Det var sunn mat, null sol og kun vann i ansiktet. Ingen magiske kremer eller serumer eller noe som helst. Anonymkode: 40b86...b63 Antakelig var det mest gener😅Men null sol er også veldig bra sånn sett. Men det er litt artig det der, jeg får noen ganger sånne å jeg trodde ikke du var så gammel-kommentarer, og da spør folk overraskende ofte hva slags ansiktskrem jeg bruker. Noen av dem får helt hetta når jeg svarer Spenol, på forumer som dette er visst det jevngodt med gift😂 Anonymkode: e4ce6...929 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg møtte en gang en indisk dame som så 25 år yngre ut enn det hun var. Helt seriøst - jeg trodde vi var like gamle (ca. 25) inntil hun viste meg barnas bryllupsbilder. Jeg ble veldig overrasket og spurte hva hennes hemmelighed var. Det var sunn mat, null sol og kun vann i ansiktet. Ingen magiske kremer eller serumer eller noe som helst. Anonymkode: 40b86...b63 Interessant. Jeg kjente ei dame en gang som var med i en religiøs sekt (norsk). Sminke skulle ikke brukes, og hudpleieprodukter tror jeg aldri hun hadde eid. Sole seg gjorde hun heller aldri. Kostholdet var sunt og nøkternt. Hun hadde en helt nydelig hud, ordentlig myk fersken-hud uten rynker, selv som gammel. Anonymkode: dd067...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 Nei. Folk med "vanlig" hud trenger ikke så mye. I tillegg tenker jeg at det er fint at huden er selvstendig. Du skal kunne gå uten alle produktene i noen dager uten at huden din sliter av det. Kanskje sminke osv gjør at vi trenger produkter for å "fikse opp" det dårlige sminke gjør med huden? Aner ikke. Anonymkode: bb68e...678
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 Bruker kun sminkefjerner og hempolje med lavendel (blander selv). Får høre at jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Startet med div. oljer i 20-årene og prøvde litt forskjellig. Fant ut at det var hempolje som passet min hud best. Bruker kun etter dusj og ved sminkefjerning. Bruker heller ikke sminke hver dag, og foundation enda mer sjelden. Har ingen rynker og det er ikke genetisk da alle mine søstre har det, både yngre og eldre. Anonymkode: 635ee...890
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Folk med "vanlig" hud trenger ikke så mye. I tillegg tenker jeg at det er fint at huden er selvstendig. Du skal kunne gå uten alle produktene i noen dager uten at huden din sliter av det. Kanskje sminke osv gjør at vi trenger produkter for å "fikse opp" det dårlige sminke gjør med huden? Aner ikke. Anonymkode: bb68e...678 Den tanken har jeg også tenkt. Kanskje det er noe i det. Anonymkode: dd067...9ed
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker kun sminkefjerner og hempolje med lavendel (blander selv). Får høre at jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Startet med div. oljer i 20-årene og prøvde litt forskjellig. Fant ut at det var hempolje som passet min hud best. Bruker kun etter dusj og ved sminkefjerning. Bruker heller ikke sminke hver dag, og foundation enda mer sjelden. Har ingen rynker og det er ikke genetisk da alle mine søstre har det, både yngre og eldre. Anonymkode: 635ee...890 Alle dine søstre? Hvor mange har du? Ble litt nysgjerrig. Høres jo ut som du har ca 10 stk på måten du skriver. Anonymkode: 69594...da9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tenker at du heller ødelegger huden din ved å irritere den for mye med en haug av kjemikalier. 1. fuktighetsgivende krem 2. vurdere retinol (3x uken) om en ønsker det om kvelden 3. solkrem (viktigste for å hindre rynker). 4. En sminkefjerner som ikke tørker ut huden Anbefaler deg å se på videoer ala "my Evidence-based skincare routine" Anonymkode: 6a77c...5f8 Vann og andre «naturlige» ingredienser/produkter/påkjenninger for huden er også kjemikalier Anonymkode: ac569...65c 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker kun sminkefjerner og hempolje med lavendel (blander selv). Får høre at jeg ser mye yngre ut enn jeg er. Startet med div. oljer i 20-årene og prøvde litt forskjellig. Fant ut at det var hempolje som passet min hud best. Bruker kun etter dusj og ved sminkefjerning. Bruker heller ikke sminke hver dag, og foundation enda mer sjelden. Har ingen rynker og det er ikke genetisk da alle mine søstre har det, både yngre og eldre. Anonymkode: 635ee...890 Kanskje er olje bedre enn kremer? Bruker selv kokosolje eller olivenolje på hud og hår av og til. Synes det funker fint. Hvor kjøper du lavendel? Anonymkode: dd067...9ed
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle dine søstre? Hvor mange har du? Ble litt nysgjerrig. Høres jo ut som du har ca 10 stk på måten du skriver. Anonymkode: 69594...da9 4 stk. To eldre og to yngre. Anonymkode: 635ee...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå