Gå til innhold

Jeg var utro.. men hear me out.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år, og samboere i 4. alt var greit det første året, han var snill mistenksom og alt jeg kunne ønske om å få men . Partner har de siste årene bare blitt mer og mer fraværende, vi er begge i 20 årene. Ingen barn.  

vi har hatt sex 4 ganger i år, og partner tar aldri initiativ, jeg kødder ikke! Han søker heller ingen fysisk kontakt, og sier/skriver aldri noe hyggelig til meg. Det er null. Som om vi er roomates. Jeg har behov for bekreftelse, ikke sånn mye, men hadd vært koselig med en klem eller oppmerksomhet ellers i hverdagen, noe jeg ikke får fra han, han er ikke utro eller noe, for han er nesten alltid hjemme. Vi mistet hunden vår netopp, pga sykdom. Den hunden var alt for meg, men samboer har aldri vist noe interesse ovenfor hunden, tok null ansvar. Sto aldri opp med den, gikk ikke tur med mindre jeg maste MYE på han( vil heller sitte på tiktok eller spille på tlf) han vil bare kose med hunden i sofaen. Jeg blir lei meg over dette og føler meg mye alene. 

Når jeg sier alt, så tuller jeg ikke men alt vi krangler om blir min skyld. Hvis jeg prøver å ta opp noe med han er jeg bare ut etter drama og ufred, det er jeg slettes ikke og selfølgelig da blir alt min skyld. Vanskelig er det. Enkelte ganger har det eskalert... jeg er ikke perfekt jeg heller, men jeg er ikke fysisk eller sier sårende ting, men jeg kan bli sint. Under krangler kaller han meg dom, fittkjærring, at jeg er psykisk syk og trenger medisiner, trollkjærring, slem, truer med selvmord, truer med å nekte å ta med hunden til dyrlegen, sier at jeg skal gå å henge meg osvvv! han blir utrolig sint og sier så mye stygt. Han har vært fysisk et par ganger også i løpet av årene, ikke sånn veldig ille men ille nok Men sånn middels sparking, dytting, slåing, kvelertak og sagt noe stygt. Jeg har aldri vært fysisk mot han, kun når jeg har måtte forsvare meg selv fra. Han hsr blitt veldig ustabil i det siste, mye i livet hans både personlig og økonomisk. Men han blir så slem.. Jeg har opptak av noen krangler og han er sikkelig fæl. han sa blant annet at «det er du som får meg til å være slem mot deg». Han mener at jeg er slem for jeg maser på han, og han benekter også at han aldri har kalt meg noe stygt. 

så i går var jeg utro med en bekjent jeg møtte på byen. Samboer skulle egenklig hente meg, men orket ikke allikevel, så da ble jeg med han hjem.  Og jeg har aldri vært utro før og er egenkli veldig imot det. Ble me han hjem og vi hadde veldig god sex. Har ikke følt meg så bra på lenge.. har jo litt dårlig samvittighet men tenker han fortjener det. Han har behandlet meg som dritt, og ja jeg skal flytte fra han snart, er planen. 
har ikke nevnt noe til samboer. men i går ble jeg redd. Som nevnt har han blitt veldig ustabil og nesten skummel i det siste. Ut av det blå sa han at han hadde bestilt seg en pistol, på svartemarkedet. Jeg ble sjokkert og redd. Han var ikke seg selv når han sa det heller. Vi er ikke kriminelle så dette gir ikke mening. Eneste han fortalte om den saken var at han følte at noe kom til å skje, så da var det lurt å ha en pistol i tilfellet. han snakker en del om selvmord også (har prøvd å hjelpe han, men han vil ikke ha hjelp, varslet familien osv). Jeg vet at det hadde skjedd noe med noen om han skaffet seg en pistol. Derfor er jeg redd nå, og hvis han finner ut at jeg var utro.. hjelpes meg sier jeg bare. Er redd for både meg selv og han hvis han finner ut noe. 

Det er værst dette med de stygge ordene han slenget Det sårer. han får meg til å føle at det er jeg som er syk i hodet føler jeg, men jeg reagerer aldri slik som han gjør. 

så ja jeg var utro, savnet nærhet og det å bli satt pris på. Jeg føler selv at jeg har fortjent det, ihvertfall litt. 

beklager om dette ble litt rotete skrevet, er ikke helt i toppform nå.

Anonymkode: c8f21...48e

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroskapen erpå det minste problemet her. Kom deg vekk fra han der NÅ, og FØR han finner ut av affæren!

Anonymkode: 0ba2b...f70

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utroskapen erpå det minste problemet her. Kom deg vekk fra han der NÅ, og FØR han finner ut av affæren!

Enig! Han virker syk og du trenger å komme deg vekk ASAP

Anonymkode: ad68e...54d

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du ikke forlatt han for lengst?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet. Jeg reiser på ferie i morgen. Blir borte i 3 uker, uten han. flytter når jeg kommer hjem, det er planen. Men han kommer ikke til å finne det ut, for jeg var i hjembyen min. Han kjenner ingen der. så det er lite sansynlig. Men jeg har blitt litt rar mot han siden i går, vil ikke snakke med han eller noe. Kanskje han skjønner det. Jeg er dårlig på å lyve også, så redd det kan felle meg om han spør

• Hjerte 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle dager har du ikke forlatt han for lengst?

Jeg vet ikke.. har vært veldig dum. Trodde at ting skulle gå bra. Hadde ikke så mange andre rundt meg enn han, flyttet til byen hans. Ja.

Skrevet

Han må jo være alvorlig psykisk syk. Kom deg bort fort som fy,og varsle kommunelege/fastlege så han kan vurderes før det går spinngalt! 

Anonymkode: b61b7...4f5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han må jo være alvorlig psykisk syk. Kom deg bort fort som fy,og varsle kommunelege/fastlege så han kan vurderes før det går spinngalt! 

Anonymkode: b61b7...4f5

Dette! Send inn bekymringsmelding om han!

Anonymkode: cea30...65f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

I morgen drar du til politiet og forteller at han har sagt han skaffer seg en pistol fra det svarte markedet, at han er psykisk ustabil og at han har vært psykisk og fysisk voldelig mot deg, og at du trenger beskyttelse og hjelp til å komme deg til Krisesenteret!

Eller du kontakter ditt nærmeste Krisesenter her: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og be Krisesenteret om hjelp til å komme deg bort i morgen! (Ikke tenk på alle tingene dine, de kan du få hentet ut senere ved hjelp av politiet!)

Du er i fare fordi han er så ustabil!

Du er i svært alvorlig fare om han forstår at du er på vei ut av forholdet, enda verre om han finner ut at du var utro.

Du må ta dette på alvor, for hvis ikke kan du når som helst ende opp i statistikken over alle partnerdrap i Norge. Da er det for sent å tenke på hva du skulle gjort før han drepte deg...

Ta dette på alvor, Ts!

Anonymkode: 74605...ded

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Du må komme deg bort! Ikke si noe om det, eller oppfør deg annerledes. Så fort han drar på jobb eller ut drar du til politiet. Fortell de alt. 

Anonymkode: 4f043...bf0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet. Jeg reiser på ferie i morgen. Blir borte i 3 uker, uten han. flytter når jeg kommer hjem, det er planen. Men han kommer ikke til å finne det ut, for jeg var i hjembyen min. Han kjenner ingen der. så det er lite sansynlig. Men jeg har blitt litt rar mot han siden i går, vil ikke snakke med han eller noe. Kanskje han skjønner det. Jeg er dårlig på å lyve også, så redd det kan felle meg om han spør

Kjære deg, du må iallefall for gudsskyld ikke dra til han alene når du skal flytte fra han. Ha med deg noen, du vet aldri hvordan sinnstilstand han kan være i ved dette tidspunktet.

Anonymkode: e3668...712

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I morgen drar du til politiet og forteller at han har sagt han skaffer seg en pistol fra det svarte markedet, at han er psykisk ustabil og at han har vært psykisk og fysisk voldelig mot deg, og at du trenger beskyttelse og hjelp til å komme deg til Krisesenteret!

Eller du kontakter ditt nærmeste Krisesenter her: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og be Krisesenteret om hjelp til å komme deg bort i morgen! (Ikke tenk på alle tingene dine, de kan du få hentet ut senere ved hjelp av politiet!)

Du er i fare fordi han er så ustabil!

Du er i svært alvorlig fare om han forstår at du er på vei ut av forholdet, enda verre om han finner ut at du var utro.

Du må ta dette på alvor, for hvis ikke kan du når som helst ende opp i statistikken over alle partnerdrap i Norge. Da er det for sent å tenke på hva du skulle gjort før han drepte deg...

Ta dette på alvor, Ts!

Herregud. Greit å få ting i litt perspektiv og høre hva andre tenker. Ja, det skal jeg. herregud er redd jeg nå. 

men det kan hende dette med våpen er bare tull, men likevell jeg må ta han på alvor. bryr meg om han selv om han er en drittsekk. vil ikke at han skal skade meg eller seg selv…

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Herregud. Greit å få ting i litt perspektiv og høre hva andre tenker. Ja, det skal jeg. herregud er redd jeg nå. 

men det kan hende dette med våpen er bare tull, men likevell jeg må ta han på alvor. bryr meg om han selv om han er en drittsekk. vil ikke at han skal skade meg eller seg selv…

Du må ta det på alvor, derfor jeg skrev det akkurat så tydelig som jeg gjorde!

Du står i en potensielt svært farlig situasjon.

Når du er på ferie vet du ikke hva han ev. lager seg opp av scenarier i eget hode, du vet ikke om du er trygg hverken på ferien eller når du kommer tilbake! Du skal derfor ikke tilbake i deres leilighet alene når du reiser derfra!

Hadde det vært jeg som var i din situasjon ville jeg kontaktet både politi og Krisesenter i morgen før du drar - for denne mannen kan være en fare for seg selv og andre. Du må melde fra til politiet i morgen om at han sier han har/skal skaffe seg en pistol på det svarte markedet og at han er så ustabil som han er! Ikke bare for din egen del, men også for andres del. Han du hadde sex med kan også være i fare om noen skulle fortelle samboeren din at du ble med ham - så du bør varsle ham også, slik at han kan ta litt forholdsregler.

Hva samboer ev. gjør mot seg selv, det er det kun han selv som er ansvarlig for, ingen andre. Du har ikke noe ansvar der, annet enn å varsle politiet om ham.

Kontakt politi og Krisesenter før du drar bort! Og mens du er borte - vær alltid sammen med andre personer, siden jeg antar at samboeren din vet hvor du skal.

Nå kommer ferien i andre rekke, nå må du tenke sikkerhet, for deg selv, for han du hadde sex med og ev. andre. Du må kontakte politiet!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du må ta det på alvor, derfor jeg skrev det akkurat så tydelig som jeg gjorde!

Du står i en potensielt svært farlig situasjon.

Når du er på ferie vet du ikke hva han ev. lager seg opp av scenarier i eget hode, du vet ikke om du er trygg hverken på ferien eller når du kommer tilbake! Du skal derfor ikke tilbake i deres leilighet alene når du reiser derfra!

Hadde det vært jeg som var i din situasjon ville jeg kontaktet både politi og Krisesenter i morgen før du drar - for denne mannen kan være en fare for seg selv og andre. Du må melde fra til politiet i morgen om at han sier han har/skal skaffe seg en pistol på det svarte markedet og at han er så ustabil som han er! Ikke bare for din egen del, men også for andres del. Han du hadde sex med kan også være i fare om noen skulle fortelle samboeren din at du ble med ham - så du bør varsle ham også, slik at han kan ta litt forholdsregler.

Hva samboer ev. gjør mot seg selv, det er det kun han selv som er ansvarlig for, ingen andre. Du har ikke noe ansvar der, annet enn å varsle politiet om ham.

Kontakt politi og Krisesenter før du drar bort! Og mens du er borte - vær alltid sammen med andre personer, siden jeg antar at samboeren din vet hvor du skal.

Nå kommer ferien i andre rekke, nå må du tenke sikkerhet, for deg selv, for han du hadde sex med og ev. andre. Du må kontakte politiet!

Takk. Ja det skal jeg gjøre..

• Hjerte 2
Skrevet

For meg kan det virke som om han er i depresjon og eventuelt psykotisk. En normal fyr skaffer seg ikke en pistol uten videre. Så enten må det være noe psykisk som forårsaker at han er blitt paranoid eller så er han innblandet i noe du ikke vet om.

I ditt tilfelle ville jeg gått fra han. Ikke nevnt noe om utroskapen. Men uavhengig av utroskap eller ikke så virker han ikke særlig stabil. Så jeg hadde ikke informert han en allminnelig kveld for å så planlagt å legge meg. Jeg ville pakket tingene mine, plassert det hos familie/venninne når han ikke er tilstede (om du så må ta deg en «sykedag» fra jobb for å få det unna) og informert ham om at forholdet avsluttes. Men ville ikke gjort det f2f. Du vet ikke hva han kan finne på. Snakk med politi/krisesenter på forhånd slik brukeren over anbefaler. Ha en plan for hvor du kan bo. Og om du må i felles bolig for å hente andre ting, gjøre i stand for eventuelt salg dersom dere eier sammen e.l så må du ha med deg noen. 

Jeg vet ikke hvor godt du kjenner den bekjente du hadde sex med. Men du burde prate med den personen. Fortelle hva som skjer. Og viktigheten av at dette ikke kommer ut til andre. Du må rett og slett si at du ikke vet hvordan han kan reagere på en eventuell partner på si du skal ha hatt. Mulig den bekjente bare tenker du er paranoid og redd for at samboeren din skal oppdage noe. Men da har du i alle fall informert han. 

Anonymkode: 1f982...e4c

• Liker 1
Skrevet

Denne mannen er ikke tiltrukket av deg seksuelt.

Anonymkode: cd892...b40

Skrevet

hvorfor skal noe av det du skriver TS "rettferdiggjøre" utroskap? Forholdet ditt er ikke bra for deg, du bør starte der. 

Anonymkode: d39c9...d20

Skrevet

Å fortelle deg om pistolen, tolker jeg som en trussel mot deg. Lyer du ikke han, kan han skyte deg. Er ikke sikkert han mener det, men tar du sjansen? Da har han deg der han vil.

Han høres farlig ut. Når du forlater han, så må du sikre deg verdipapirer og alt som er viktig for deg. Oppbevare på jobb eller noen du stoler på. Pass på å ha hjelpere når du går fra han. Mye vold/drap skjer i forbindelse med brudd.

Angående utroskap, så er det selvsagt galt. Men det skal du ikke bry deg om. Du må komme deg i sikkerhet fra denne voldsmannen som hinter til at han kan drepe deg.

Anonymkode: 7ab1c...76e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fortsettelse

Ikke forlat han før du har sikret deg alle eiendelene dine. Møbler etc som han vil merke er borte, må du ta ut sammen med sterke venner mens du er 100% sikker på at han er borte noen timer.

IKKE slå opp før du har hentet ut alt du må/skal ha.

Anonymkode: 7ab1c...76e

Skrevet

Han må du vekk fra 

Pakk med deg alle viktige papirer, pass etc. Ville også tatt med det meste av klær, viktige smykker etc. Bunad etc. 

Også har du med deg far, bror, kompis etc når du skal hente ut ting. 

Anonymkode: 22b4a...f47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...